www.car.cz
 

44 setin rozhodlo o titulu v SCC
     28.10.2009 18:03 - Vladimír Rožánek


Celá sezóna Sports Car Challenge se nesla ve znamení souboje Gerda Beisela a Švýcarky Hungerbühler. Na Hockenheimring přijela Švýcarka jen s bodovým náskokem.

Sotva mohlo Sports Car Challenge nabídnout na Hockenheimringu zajímavější vyvrcholení, než letos. O titul bojovala Sabrina Hungerbühler na PRC BMW s Gerdem Beiselem na Normě CN4 Nissan. Prvnímu závodu vládl Beisel a druhý ovládl Andreas Fiedler s PRC BMW LM. První den tak Beisel velice naklonil váhy, které rozhodovaly o letošním titulu.

Je to jako ve filmu, usoudil Beisel po sobotní kvalifikaci. Všude bylo doslova cítit opatrnost hlavních aktérů. Toho využil Němec Güllert a s Radicalem V8 a zvítězil v kvalifikaci. Musel být moc spokojený, protože porazil i Fiedlera, Beisela a Hungerbühler, tedy své velice silné soupeře. A to ještě ve velice chladném počasí, které Hockenheim na konci sezóny nabízel. Thorsten Rüffer z druhé divize měl na německém okruhu trochu větší konkurenci ze Švýcarska v podobě dvojice Cicciello – Hotz, startující s vozem Ligier JS 49. Třetí místo kvalifikace obsadil Bender na Porsche 997 GT3 Cup.

Po startu první jízdy vedl Beisel, před Kormannem, Rüfferem a Hungerbühler. Münch bojoval se Schultisem o druhé místo v divizi slabších prototypů na osmém a devátém místě. Rüffer měl jistotu, že tuto divizi 2 mu již nikdo nevezme, ale ještě mohl promluvit do pořadí v celkovém hodnocení Sports Car Challenge. Beisel na konci jízdy přišel o svůj náskok, nicméně i tak zvítězil. Sabrina Hungerbühler dojela druhá a třetí místo patřilo Siegmaru Pfeifferovi s PRC BMW LM2, který ale nebyl po smyku daleko od odstoupení ze závodu. Divize 2 patřila Rüfferovi s Normou Honda, když porazil i Gerharda Müncha a švédskou, velmi dobře jedoucí 17-ti letou naději jménem Myrsäter, který chce startovat v SCC i příští rok. Vítězem v GT vozech byl Dechent s Porsche 997 Cup.

Důležitou roli pro druhý závod hrály opět pneumatiky, které nebylo lehké vybírat, počasí se střídalo, chvíli lilo a pak svítilo slunce. Mokré gumy pak dobře posloužily Fiedlerovi na PRC BMW LMP k prvnímu vítězství ve Sports Car Challenge. Druhý skončil se ztrátou 1,42s. Jürgen Güllert s Radicalem SR8. Beisela pak Hungerbühler pronásledovala jako stín a po drobné kolizi skončila třetí. Beisel z auta vystoupil hodně rozčarovaný a šel si to se Švýcarkou vyřídit, ta se mu omluvila, protože to prý již na mokru nedobrzdila. Nastával další zajímavý okamžik, protože oba aktéři, jak Gerd Beisel, tak Sabrina Hungerbühler měli stejný bodový příděl. Nakonec pro Beisela hovořilo nejrychlejší kolo, které zajel v jedenáctém kole a 44 setin tak rozhodlo o titulu ve Sports Car Challenge 2009. Měl totiž za nejrychlejší kolo o jeden jedinný bod z posledního závodu navíc. Tak vyrovnané souboje SCC snad nepamatuje, ovšem při takovém počasí, které na Hockenheimu panovalo, byla napínavá jiskra potřebná.

Pořadí Sports Car Challenge 2009:

Gerd Beisel (D) – Norma CN4 Nissan 3,0

Sabrina Hungerbühler (CH) – PRC BMW LM1 3,0

Thorsten Rüffer (D) – Norma CN Honda 2,0

Hans J. Güllert (D) – Radical SR8 Honda

Mirco Schultis (D) – PRC CN Honda 2,0

Gerhard Münch (D) – Norma M20 Honda 2,0

Peter Kormann (D) – PRC BMW 3,0

Siegmar Pfeiffer (D) – PRC LM2 BMW 3,0

Andreas Fiedler (D) – PRC LMP BMW 3,0

Felix Geisser (CH) – PRC CN Honda 2,0


Vláďa Rožánek

Sports Car Challenge 2009


 
 
Fotogalerie:   Trucky v Mostě 2009 objektivem Davida Fejgla

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose