www.car.cz
 

Dakar 2010: Není Plechová kavalérie jako Plechová kavalérie ....
     24.12.2009 14:12 - tisková zpráva


Plechová kavalérie

Pod tímhle názvem běžel kdysi za normalizace v televizi poměrně slaboduchý seriál o hrdinných kombajnérech zachraňujících nějaké žně, z něhož mi ,kromě názvu, utkvěl v paměti i záběr notně zaprášeného pole, po kterém jedou, jeden za druhým, ty obrovské stroje. Ten obraz mě z nějakého důvodu fascinoval a vždycky se mi vybaví znovu, když vidím závodní kamiony řítící se pouští s kilometrovým chvostem prachu za sebou. Je to monumentální podívaná a kdo přitom slyší ten řev motorů a skřípot pérování a pneumatik pochopí, co je to útok těžké plechové kavalerie.

Na sedícího přímo v kabině,už to nepůsobí zase tak monumentálně a romanticky. Prach se docela špatně dýchá a viditelnost na několik metrů ve stopadesátce působí lehké chvění v žaludeční i jiné oblasti.

Tak tohle mě napadá, když si prohlížím záběry z letošní (pořád jsme ještě v roce 2009) Argentiny jménem Dakar, nebo naopak.A už do toho jdeme zase! To nám to pěkně uteklo. Jenom jsme se párkrát vyspali (v našem případě jsem napočítal v tomto roce 45 dní pod stanem), narodily se nám nějaké děti (a vnoučata) a ty plechové bestie už zase plavou do Jižní Ameriky, aby si na nás počkaly po Vánocích.

Ale zpět k závodění! Jaké jsou pocity starého, otlučeného harcovníka před dalším Dakarem a hlavně, co příští závod náklaďáků?
Naprosto jednoznačný poznatek z nastávající soutěže je ten, že naše , tak urputně probojovávaná teorie o rostoucím významu kamionů v maratónském závodění se naplnila víc , než stoprocentně
. (Doufám, že si tohle přečte i přední odbornice na Dakar, paní novinářka Kaštanová).Ne, že bych měl škodolibou radost z lehkého úpadku ostatních kategorií (s výjimkou quadů), ale realita je prostě taková.

V osobních vozech zůstal jenom tovární Volkswagen s jeho úžasnými Tuaregy a protože má na startu čtyři špičkové posádky, je jenom otázkou, která z nich to vyhraje. Pomlátit se mezi sebou by jistě byla dost velká manažerská hloupost. To v motorkách, kde nestartuje už žádný tovární tým, se hoši na KTM mezi sebou jistě ochotně pomlátí a s restriktory výkonu a nepříjemnou Yamahou v zádech budou nutně poněkud nervózní. Hlavně aby se do té řežby příliš nepřimotal náš Ivánek. (Pozn. Ivan Jakeš) Ve čtyřkolkách je třeba zabrat, tam jsme , jako favoritní tým, pod tlakem povinnosti.

A tak nám zůstává krásná, barvitá kategorie kamionů. Letmým pohledem na startovku každý zjistí, že elitní skupinu tvoří nějakých patnáct vozů a to je i v mezinárodním závoděním opravdu hodně.

Tatry se rozrostly na pět kusů, čímž trumfly Kamaz a dotáhly Ginaf. Bohužel jsou rozptýleny do tří týmů, které nemají, kromě značky, ale vůbec nic společného! A tak naši rudí bratři z východu mají opět nejintegrovanější mančaft. A taky Kabirova s Čaginem. Papírově je úplně nejsilnější tovární Ginaf v čele s panem majitelem Van Ginkelem a druhým Vanem ? Van Vlietem. Oba jsou dost rychlí a jejich auta se zlepšují rok od roku. Stejně mám ale nějaký nejasný pocit, že jejich doba ještě nenastala a ani jezdecky na tu horní špic ještě úplně nemají.

Každopádně si to tyhle tři značky, tedy Kamaz, Tatra a Ginaf pořádně rozdají. Chybět budou někteří prominentní piloti.Po hříchu právě ti, kteří by mohli Rusům pořádně zatopit. Hanse Stacyho zastavila obchodní politika firmy MAN, mladý De Rooy si docela hloupě zlomil páteř na Silkway Rally a Pep Villa-Roca se věnuje ředitelování na motocyklových okruzích.

A tak, ať chceme, nebo ne, je to na českých mládencích. Aleš Loprais i Marek Spáčil to hodně chtějí dokázat a dobře tak. Možná i Tomeček by rád ! Mým černým koněm je ovšem André De Azevedo se svým brazilsko-českým spolkem. Umí jezdi hodně rychle a skoro vždycky dojede. Navíc, jako Brazilec zná terén a je tak trochu doma. Otázkou zůstává jenom stav vývoje jeho Tatry z Tomečkovy dílny. V tomto ohledu mají Lopraisové prostě náskok. A mezi Tatrami to bude jistě pořádně jiskřit a na nějakou opatrnost a taktizování už nezbude moc prostoru.

A co my, skromní hoši na jediné opuštěné Liazce s elitním startovním číslem 506 a po roční urputné práci a několika docela úspěšných závodech? Co nám zbývá? Řeknu vám to pěkně po polsky? třeba jim všem těm machrům pořádně podpiepřit pod pierdole!


S přáním veselých vánoc se až na další loučí:

KM Racing Team

http://www.kmracing.cz 


 
 
Fotogalerie:   Marek Spáčil - Dakar 2009- atmosféra, bivak, závěr - foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose