www.car.cz
 

První závod v Bahrajnu po problémech pro Josefa Krále nedopadl
     26.2.2010 20:38 - tisková zpráva


PRVNÍ ZÁVOD V BAHRAINU KRÁLOVI NEVYŠEL

Bahrain, 26.2.2010

První bahrainský závod nedopadl pro Josefa Krále vůbec podle očekávání. Po startu ze dvaadvacátého místa na roštu dojel do cíle po 34 kolech na jednadvacáté pozici. Snahy o nalezení optimálního nastavení vozu po nepovedené kvalifikaci vyšly na prázdno a jak Král, tak i jeho týmový kolega Rosenzweig, byli o dvě sekundy na kolo pomalejší, než soupeři.

Včerejší problémy se v podstatě ještě prohloubily. Závod se tedy neodvíjel příliš pozitivně a monoposty stáje Super Nova se držely až ve druhé polovině startovního pole. Start vyšel celkem dobře, ale po zahřátí auta i gum se ukázalo, že radikální změna setupu po kvalifikaci optimálnímu chování formule na trati bohužel nepomohla. Během povinných pit - stopů se pořadí sice trochu zpřeházelo a Král se posunul na patnáctou pozici. K posunu však významně přispěla zejména vlastní zastávka v boxech, která proběhla výborně jak ze strany jezdce tak teamu. Po zahřátí nových zadních gum však setup a balanc monopostu kompletně přestal fungovat.

"Pak už bylo auto tak extrémně nedotáčivé, že s ním vlastně nešlo vůbec nic dělat. Zadní kola získala plný grip, ale přední vůbec ne. Měl jsem pocit jako kdybych řídil jiný vůz než monopost GP2. Propadal jsem se dozadu a dvacáté první místo bylo maximem možného. Kdyby závod trval déle, předjel by měl jistě i Herck a Kralev, kteří byli původně o kolo pozadu," konstatoval Josef Král.

Nálada v týmu není nejlepší a především inženýři hledají důvod tak fatální nestability. "Je jisté, že problém je kdesi v přední nápravě a v rovnováze vozu. Technici teď provádějí zevrubnou analýzu telemetrie a prověřují i kondici motoru. Sám Josef tvrdí, že problém není v tom, že by zdejší trať neměl dostatečně zažitou. Rozdíl by v takovém případě nepředstavoval dvě až čtyři sekundy na kolo. Pohyboval by se maximálně v řádu desetin sekundy.

Faktem je, že Josef nebyl dnes jediný, podobně se trápil i Fabio Leimer. Na druhou stranu dnes byl po většinu druhé části závodu rychlejší i bulharský pilot Kralev, který je standardně oproti všem ostatním pilotům z GP2 o kategorii pozadu. Je tedy jasné, že techniky čeká dlouhá noc s cílem najít problém a odstranit ho. Otázka je jestli se to do startu zítřejšího závodu podaří." dodal ještě manažer BRT Petr Najman.





Odkazy

www.brt.cz
www.josefkral.com
www.supernova-racing.com
www.gp2series.com



Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz.
Kontakt: Petr Najman, BRT a.s., tel: 603 888 863, najman@brt.cz

PR

 

 

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Adam Kout a Jakub Klášterka ve Valencii při testu F Renault , foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose