www.car.cz
 

Barum rally Zlín už za týden ozdobí špičkové startovní pole
     tisková zpráva


Jestliže se v minulosti mohla prestižní barumka chlubit startovním polem nabitým špičkovými speciály kategorie WRC, letos se spolu se zákazem startů těchto vozů v šampionátu mistrovství Evropy změnil i obraz startovní listiny Barum rally Zlín. Rozhodně ne k horšímu, čtyřiatřicátý ročník soutěže ozdobí účast několika špičkových evropských jezdců na neméně kvalitních strojích.
 
Hlavní otázkou Barum rally Zlín bude, zda se konečně dokáží prosadit do předních příček evropské tabulky i produkční vozy. Na předcházejících soutěžích hrály až druhé housle, právě Barum rally Zlín je jednou z mála příležitostí tento stav změnit. Charakter rychlostních zkoušek by právě produkčním vozům mohl nahrávat. V dané konkurenci to budou mít ale velmi těžké. Na startu nebudou chybět především tři hlavní uchazeči o evropský trůn. Úřadujícím mistrem starého kontinentu je Bruno Thiry, který v České republice poprvé představí speciál Citroen C2 S1600, momentální lídr tabulky je ale z Francie – Simone Jean-Joseph. Zatím dokázal se svým cliem S1600 stačit špičce na všech soutěžích. Jean-Josepha zdobí podobně jako Thiryho angažmá v několika továrních týmech. Jako asfaltového specialistu jeho služby využívalo Subaru i Ford.
 
Třetím do mariáše je Luca Pedersoli s dvoulitrovým Peugeotem 306 Maxi, na jeho straně je síla několika koní navíc. Do pořadí ale budou chtít promluvit i další. Nebývale ostrá konkurence se sejde právě u nás v dosud mrtvé kategorii vozů super 1600. Do nich se posadí i dva domácí jezdci a zejména Pavel Valoušek (stejně jako Roman Odložilík s ignisem S1600) může do bojů o vítězství podstatně zasáhnout. Černým koněm soutěže bude Jean-Pierre van de Wauwer s cliem S1600. Určitě si ještě živě pamatujete jeho vystoupení na zlínské soutěži v roce 2002, kde vytřel zrak celé české špičce formule 2, když celou soutěž úspěšně absolvoval a nakonec i vyhrál se sériovým cliem.
 
 Zatímco nad kvalitami maďarských jezdců visí velký otazník, o těch svých nás už v minulosti přesvědčil Marco Cavigioli, který tentokrát do Zlína zavítá s Oplem Corsa S1600. Stejný vůz bude pilotovat i polský mladíček Michal Kosciuszko. Ten už se již na našem území představil při Rallye Matador Tatry a podal zde sympatický výkon. Samozřejmě nebudou chybět čeští hrdinové této třídy Michael Honda, Petr Brynda a Milan Kneifel.
 
Silné dvoulitrové kity budou až na výjimky obsazeny českými jmény. Kromě Pedersoliho může být výjimkou dravý Maďar Zoltán Vas, který obsadí místo za volantem almery kit car. Na toto místo je však ještě jeden adept v osobě dvoukolkového krále let minulých Jindřicha Štolfy. Letošním králem je ovšem na našem území Josef Peták, který pojede s druhou třistašestkou týmu Racing Lions. Velké překvapení přichystal Viktor Wagner a pokud se jeho start s Citroenem Xsara Kit Car podaří finančně zajistit, mohl by připravit favoritům nepříjemné chvíle. Doma bude Dušan Kouřil, ale pro jeho ibizu budou tři soutěžní dny velkou porcí.
 
A teď tedy už ke zmiňovaným produkčním vozům. K velmi vyrovnané domácí špičce přibude několik dalších kvalitních pilotů. V českém mistrovství má potíže Václav Arazim a to především s rychlými mitsubishi Cserhalmiho a Štajfa, rychlí budou i domácí Cais či Trojan, uvidíme, zda-li se na start postaví Béreš. Loňské vítězství by si rád zopakoval Miroslav Jandík, který letos startuje na evropských dvacítkách. Ostříleným borcem už se stal i Michal Solowow a jeho forma posledním rokem neuvěřitelně stoupla. Již na Matador Rallye Tatry dokázal pořádně pozlobit domácí špičku, podobný kousek můžeme očekávat i na Barum rally Zlín. K tomu všemu připočtěme Leszka Kuzaje, který s enkovým subaru kraloval úvodní soutěži slovenského mistrovství a poprvé se v produkčním voze poměří s českou konkurencí.
           
A jak to vypadá se startovní listinou Mezinárodního mistrovství České republiky? Inu, zde není nic nového pod sluncem. Souboj o titul bude pokračovat v nezměněné sestavě Roman Kresta (focus), Václav Pech (focus) a Jan Kopecký (fabia). Ještě všichni tři maji naději získat českou korunu, nejblíže je po bohemii Václav Pech, na kterého se ovšem nebezpečně dotahuje Kopecký. Do hry určitě zasáhnou bratři Vojtěchovi s Peugeoty 206 WRC, zpět nebude chtít zůstat ani zkušený Emil Triner, i když jeho cordoba už není nejmladšího data narození. Další konfrontaci podstoupí neposlušné octavie Profiko týmu ve složení Karel Trněný a Martin Prokop. Uvidíme, jak se jim bude dařit tentokrát...
           
Ve Zlíně 17. srpna 2004                                                                 Viktor HAUSKNOTZ
                                                                                                             tiskové středisko  Barum rally Zlín

 
                                                                                    Statistika dle seznamu přihlášených posádek (ME)
 
 
Celkem přihlášeno: 135 posádek
 
Priorita FIA A: 1
(Bruno Thiry – B)
 
Priorita FIA B: 5
(Simon Jean-Joseph – F, Luca Pedersoli – I, Miroslav Jandík – CZ, Leszek Kuzaj – PL, Tibor Cserhalmi – SK)
 
Národní priorita: 7
(CZ – Václav Arazim, Jan Votava, Pavel Valoušek, Karel Trojan, Marcel Tuček, SK – Jozef Béreš, B – Jean- Pierre van de Wauwer).
 
Počet států: 10
Česká republika – 97, Polsko – 14, Maďarsko – 7, Slovensko – 5, Itálie – 4, Rakousko – 3, Belgie – 2, Švédsko – 2, Francie – 1, Lucembursko – 1 (spolujezdec).
 
Podle skupin:
Produkční vozy (skupina N): 72
Cestovní vozy (skupina A): 63
 
Podle jednotlivých tříd:
N1 do 1400 ccm: 12
N2 do 1600 ccm: 16
N3 do 2000 ccm: 9
N4 nad 2000 ccm: 35
 
A5 do 1400 ccm: 19
A6 do 1600 ccm: 27
A7 do 2000 ccm: 17
 
Počet značek: 18
Škoda – 32, Mitsubishi – 26, Honda – 17, Peugeot – 12, Subaru – 8, Volkswagen – 7, Suzuki – 6, Citroen – 5, Nissan – 5, Seat – 4, VAZ – 3, Renault – 2, Opel – 2, Fiat – 2, Proton – 1, Ford – 1, Toyota – 1, Daewoo - 1
 
Statistika dle seznamu přihlášených posádek (MMČR/A8)
 
A8 nad 2000 ccm: 11 posádek
 
Priorita FIA B: 3
(Roman Kresta, Václav Pech, Štěpán Vojtěch – CZ)
 
Národní priorita: 6
(CZ – Jan Kopecký, Martin Prokop, Emil Triner, Tomáš Vojtěch, Karel Trněný, Milan Chvojka).
 
Počet států: 1
11 – Česká republika
 
Počet vozů WRC: 8
Ford Focus WRC – 2, Peugeot 206 WRC – 2, Škoda Octavia WRC – 2, Škoda Fabia WRC – 1, Seat Cordoba WRC - 1
                                
Počet značek: 5
Ford – 4, Škoda – 3, Peugeot – 2, Seat – 1, Subaru - 1                                  
 
Ve Zlíně 16. srpna 2004                                                                       Roman ORDELT
                                                                                                                  tiskový mluvčí
                                                                                                                Barum rally Zlín                                                                 
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose