www.car.cz
 

Trojnásobné stupně vítězů C4 WRC z víkendu v Portugalsku
     31.5.2010 08:49 - tisková zpráva


Rally Portugalsko (26. – 30. 5. 2010)
Trojnásobný úspěch Citroënu C4 WRC

Podruhé v této sezoně si Citroën připsal trojnásobný úspěch. Po Rally Mexiko patřily stupně vítězů Citroënu také na Rally Portugalsko. Za Sébastienem Ogierem a Julienem Ingrassiasem zkompletovaly pódium další dvě posádky Citroën Total World Rally Teamu. Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili druzí a zvýšili svůj náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa FIA. Díky třetímu místu Dani Sorda a Marca Martiho náskok Citroënu v Poháru konstruktérů ještě narostl.



Bezchybný Ogier

Třetí den Rally Portugalsko byl samozřejmě kratší než předchozí etapy, ale výsledek byl na vážkách až do konce. Hned za svítání vyjížděli ze servisního parku Sébastien Oqier a Sébastien Loeb s odstupem 21,1 sekundy. Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team dal pilotům jasné pokyny: "Bojujte oba o vítězství, ale hlavně musíte zůstat na trati!"
Sébastien Loeb byl průběžně druhý a věděl, že umazání ztráty musí přijít zejména v prvních průjezdech. Laťku nasadil hned na zahajovacích dvou rychlostních zkouškách nejrychlejšími časy a šestinásobný mistr světa tak vjížděl do servisu už jen s jedenáctisekundovou ztrátou. "Měli jsme dobrý začátek, ale vyhrát celkově, bude hodně obtížné," soudil v tu chvíli Loeb. "I když Sébastien musí vymetat trať, jede velice dobře a bez chyb. Šance na vítězství je vždycky, a jakmile uvidíme, že by to šlo, půjdeme do toho naplno."

Loeb: Skvělý souboj

Dani Sordo byl čtvrtý na začátku třetí etapy."Po první zkoušce jsem nebyl příliš v pohodě, bylo tam dost prachu. V další už to bylo lepší a byl jsem schopen jen naplno. Náskok na Pettera Solberga je velmi malý a proto musím držet rychlost, abych poprvé dojel na stupně vítězů," řekl Španěl.
Loeb byl znovu nejrychlejší při druhém průjezdu na šotolinových testech, ale na skvěle jedoucího Ogiera to bylo málo. Držel druhé místo i na závěrečné super speciálce. "Byl to skvělý a vyrovnaný souboj. Hodně času jsme ztratili vymetáním trati hned první den. I když jsme pořád tlačili, pořád nám chyběl malý kousek k extra rychlosti. Když se podívám zpětně, moje pilotování asi tentokrát nebylo dost agresivní. Dnes vyhrál opravdu nejrychlejší, ale naše druhé místo je velmi dobrý výsledek, takže nyní máme 38bodový náskok na čele mistrovství světa pilotů."

Spokojený Sordo

Díky Danimu Sordovi a jeho třetímu místo si Citroën připsal plný bodový zisk pro Pohár konstruktérů a jeho vedení tak z 5 bodů narostl na bodů 26. "Jsem velice pyšný, že jsem k tomuto výsledku mohl přispět," řekl Sordo v cíli. "Mohli jsme dojet s oběma Sébastieny mnohem těsněji nebýt drobných problémů, ale nejdůležitější jsou maximální body pro Citroën. Jsem šťastný, že první polovina sezony skončila tak dobře a že nemusím s úspěchem čekat až na asfaltové rally."
Frédéric Banzet, ředitel Citroënu, byl potěšen monopolním postavením C4 WRC na stupních vítězů. "Souhlasil jsem s volbou Oliviera Quesnela, která byla opravdu velice sportovní. Nechali jsme dva skvělé piloty svést ohromnou bitvu o vítězství a ještě jsme zaznamenali velkolepý výsledek. Sébastien Ogier a Citroën Junior Team si zasloužili vyhrát, když jim v tom pomohl Citroën Total World Rally Team. Loebovo druhé a Sordovo třetí místo pomohlo Citroënu zvýšit náskok v Poháru konstruktérů, takže naše výsledky jsou velmi pozitivní."

Nejrychlejší časy:
1. etapa - RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 3 až 7: Sébastien Ogier (Citroën C4).
2. etapa – RZ 8 a 9: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 10: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 11: Ogier – RZ 12 a 13: Loeb.
3. etapa - RZ 14 až 17: Loeb – RZ 18: Frederico Villagra (Ford Focus).

Nejrychlejší časy celkem:
Loeb, 8 – Ogier, 6 – Hirvonen, Sordo, P. Solberg a Villagra, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1: Hirvonen – RZ 2 a 3: Sordo – RZ 4 až 18: Ogier.

Rally Portugalsko – celkové výsledky:

1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 3:51:16,1 hod.
2. Loeb / Elena Citroën C4 +7,9 s
3. Sordo / Marti Citroën C4 +1:17,6 min.
4. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:32,0
5. P. Solberg / Mills Citroën C4 +1:35,7
6. Wilson / Martin Ford Focus +7:10,1
7. Ostberg / Andersson Subaru Impreza +7:28,3
8. Villagra / Perez Companc Ford Focus +10:36,1
9. Al Qassimi / Orr Ford Focus +10:55,8
10. Raikkonen / Lindstrom Citroën C4 +11:34,3

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:
1. Loeb 126, 2. Ogier 88, 3. Hirvonen 74, 4. Latvala 72, 5. P.Solberg 65, 6. Sordo 49, 7. Wilson 38, 8. Vilagra 26, 9. H. Solberg 24, 10. Räikkönen 15…
Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:
1. Citroën Total WRT 189, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 163, 3. Citroën Junior Team 106, 4. Stobart M-Sport Ford 84, 5. Munchi´s Ford 40.








Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

Neprošlo jazykovou korek


 
 
Fotogalerie:   Rallye Trial Bohemia 2010, foto Miloš Jenčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose