www.car.cz
 

24h Le Mans 2010: Jan Charouz odstartuje z 5. místa třídy LMP2 !
     11.6.2010 11:54 - tisková zpráva


Program 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans pokračoval ve čtvrtek dvěma dvouhodinovými měřenými tréninky. Čtvrteční program poznamenal odpolední déšť. Vlhká a jen postupně osychající trať nedovolila posádkám výrazně vylepšit středeční časy. Jan Charouz s týmovými kolegy Guillaumem Moreauem a Mathieu Lahayem odstartuje do závodu z pátého místa třídy LMP2.

Rozmary počasí, i to patří k Le Mans. A ve čtvrtek si s účastníky letošního ročníku závodu 24h Le Mans pořádně pohrálo. Zatímco dopoledne hrozily těžké mraky deštěm, ale nespadla z nich ani kapka, krátce po poledni se nad okruhem rozzářilo slunce. Jenže ve chvíli, kdy se tribuny solidně zaplnily a fanoušci se těšili, že budou sledovat prototypy legendární skupiny C v plné rychlosti při jejich kvalifikaci pro sobotní dopolední závod, se z nebe spustily provazy vody a déšť vydržel další hodinu.

Druhá část kvalifikace hlavního závodu odstartovala v 19 hodin. V tu chvíli už v Le Mans nepršelo a trať začala postupně osychat, přesto závodní vozy jezdily na přechodných pneumatikách nebo na řezaných slickách a dosahovaly časů přibližně o třicet až čtyřicet sekund horších než ve středu. Pořadí v hodnocení jednotlivých tříd se tak neměnilo. Posádka týmu OAK Racing Mazda France ve složení Jan Charouz, Guillaume Moreau, Mathieu Lahaye (#35) stále figurovala na čtvrté pozici v hodnocení třídy LMP2, jejich týmoví kolegové Jacques Nicolet, Jean-Francois Yvon a Richard Hein s dalším vozem Pescarolo-Judd (#24) zůstávali sedmí.

V závěru druhé části kvalifikace se jezdilo už v téměř suché ideální stopě. Za volantem černo-růžového prototypu v tu chvíli seděl Jan Charouz a následně ještě Mathieu Lahaye. Oba mladí piloti se dokázali přiblížit středečnímu času na rozdíl přibližně čtyř až osmi sekund. Bylo jasné, že pokud znovu nezaprší, mohla by závěrečná večerní část kvalifikace ještě promíchat pořadím a tedy i postavením na startu letošního ročníku legendární čtyřiadvacetihodinovky.

Závěrečná kvalifikační dvojhodinovka začala ve 22 hod za chladnějšího počasí na stále osychající trati. Zatímco prototyp se startovním číslem 35 stál ještě v boxech, Lola týmu RML dokázala oproti středě zrychlit téměř o tři sekundy a odsunula mladou posádku týmu OAK Racing Mazda France na pátou příčku průběžného hodnocení třídy LMP2. Přibližně po patnácti minutách od začátku třetí kvalifikace byl ale na trati i černo-růžový prototyp Pescarolo - Judd a s ním Mathieu Lahaye. A bitva o přední pozice startovního roštu třídy LMP2 se rozhořela naplno. Na dvou vedoucích pozicích sice figurovaly suverénní prototypy HPD ARX, ale o třetí až páté místo se bojovalo urputně.

Lahaye dokázal vylepšit středeční čas o více než sekundu, ale zrychlil také Erdos s Lolou týmu RML, který udržel třetí pozici. Vůz týmu OAK Racing Mazda France se přesto posunul na čtvrtou příčku na úkor týmu Quifel - ASM, ovšem jen na pár minut, kdy se Ginetta v barvách portugalské stáje vrátila na čtvrté místo. Oba vozy dělilo v tu chvíli na čtvrtém a pátém místě necelých osm desetin sekundy. Do konce kvalifikace stále zbývalo dlouhých 90 minut a stát se mohlo ještě cokoliv, ale kartami se rozhodl zamíchat Svatý Petr, který na okruh znovu seslal drobný déšť. To samozřejmě podmínky pro zajíždění rychlých časů nevylepšilo a všechny tři zmíněné prototypy zmizely na následující minuty v boxech.

V polovině závěrečné části kvalifikace se na trať vrátil prototyp týmu OAK Racing Mazda France pilotovaný nyní Guillaumem Moreauem a posledních pětadvacet minut patřilo v kokpitu vozu se startovním číslem 35 Janu Charouzovi. I když se oba jezdci maximálně snažili, čas 3:41,310 min, který zajel v úvodu posledního měřeného tréninku Mathieu Lahaye už nevylepšili a v sobotu ve tři hodiny odpoledne tak do letošního ročníku francouzského maratónu odstartují z pátého místa třídy LMP2.


Jan Charouz: „Já i celý tým jsme s průběhem kvalifikace spokojení. Páté místo je dobré, ale při čtyřiadvacetihodinovce hlavně na postavení na startu příliš nezáleží. Důležitá bude rychlost a spolehlivost především v závodě a naše auto je opravdu dobře připravené. Čtvrteční kvalifikaci trochu ovlivnil déšť, ale mi jsme na vlhké trati ani moc nejezdili, jen jeden asi dvacetiminutový stint. Jinak jsme jezdili de facto na suchu. Ve večerní kvalifikaci jsem zkoušel speciální brýle do tmy. Byl jsem na ně zvědavý, ale ani bych neřekl, že měly nějaký velký efekt. Každopádně jsme dobře připravení na závod. Vše je v pohodě. Už se těším na start.“

V pátek závodní okruh v Le Mans utichne. Hlavní dění se přesune do centra města, kde se vpodvečer uskuteční tradiční Driver Parade. 78. ročník závodu 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu 12. června 2010 v 15 hodin.

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Epilog 2008 objektivem Jardy Marečka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose