www.car.cz
 

První český veletrh Classic Show v Brně se vydařil
     12.6.2010 22:15 - tisková zpráva


První český veletrh Classic Show o minulém víkendu zaplnil celý pavilon A2

První Classic Show se vydařila

7. června 2010 Tiskové středisko BVV - První český veletrh historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen o víkendu zaplnil celý pavilon A2. Na výstaviště navíc dorazilo přes 200 mladších veteránů, které soutěžily v tzv. hvězdicové jízdě, soutěži elegance a dalších kategoriích.

V pavilonu A2 přitahovaly největší pozornost luxusní Mercedes-Benz 300 D, kterým jezdil německý kancléř Konrád Adenauer, slavný aerodynamický Jaguár typu E, u nás velmi vzácný Jaguár SS 100 nebo dokonalá replika vozu Porsche 550 Spyder. Technické muzeum Brno představilo unikátní elektromobil EMA 1 postavený ve Výzkumném ústavu elektrických strojů točivých již v roce 1971 a snad jediný dochovaný exemplář vozu Škodu 720, který měl začátkem sedmdesátých let nahradit Škodu 1000 MB. Prototyp Škody 720 již prodělával ověřovací zkoušky, ale v roce 1972 byly jeho vývoj a výroba zastaveny. Zajímavé je i to, že šlo o první auto Škoda s italským designem a vůbec první zakázku firmy ItalDesign Giorgetta Giugiara.

S mladšími veterány čili youngtimery především z šedesátých a sedmdesátých let 20. století se návštěvníci mohli seznámit na volné ploše před pavilonem A, kam se sjely opečovávané automobily minulé éry z celé České republiky. Stejnou péči jako karoseriím majitelé věnovali také zařízením skrytým pod kapotou, což potvrdily vyhlášené soutěže veteránů. Asi nejznámější je hvězdicová jízda, v níž se hodnotí nejen ujeté kilometry, ale i výkon motoru a stáří vozidla.

Patří k vůbec nejstarším motoristickým disciplínám a je důkazem spolehlivosti vozidla a vytrvalosti posádek. Vítězem brněnské hvězdicové jízdy, kterou uspořádal časopis Motor Journal, se stal Petr Tesař s Jaguárem XJ6 z roku 1975. Na brněnské výstaviště přijel až z Německa po trase dlouhé 1400 km.

Nechyběla ani soutěž elegance, v níž zvítězil Pavel Hájek s vozem Moskvič 407 z roku 1963 uchovaným v původní stavu. Další ceny se udělovaly v kategoriích nejlepší automobil vyrobený do roku 1965, 1975, 1985 a nejlepší motocykl ze stejných období. Nejlépe dochovaným vozidlem v původním stavu byl vyhlášen Fiat 850 s u nás vzácnou italskou karoserií Vignale. Cenu pro nejlépe restaurované vozidlo získal VW Bus první generace a nejlépe renovovaným vozidlem byl závodní vůz BMW. Ceny si odvezli také majitelé nejlepšího automobilu československé výroby, což byl jeden z prvních vyrobených vozů Škoda 110 R Coupé, a nejlepšího motocyklu československé výroby, kterým se stala sběratelsky vysoce ceněná Jawa 350 L Master. Nejlepším automobilem zahraniční výroby byl vyhlášen sportovní Austin Healey a mezi motocykly zahraniční výroby uspěl anglický BSA 650 Lightning.

Celkem na brněnský sraz dorazilo přes 200 mladších veteránů z celé České republiky, nejstarší sportovní vůz MG TC byl vyroben v roce 1939 a nejmladší Lotus byl z roku 1990. „Sice překročil vymezené období, ale u tak nádherného vozu jsme udělali výjimku,“ vysvětlil Jiří Mewald z pořádajícího časopisu Motor Journal.

Se zájmem o premiérovou Classic Show byli pořadatelé spokojeni. „Návštěvníků jsme v pavilonu A2 měli pořád hodně, ostatně koho by ty krásné klasické tvary nezaujaly. Na volnou plochu mohlo přijet ještě více aut, místo pro ně bylo, ale na první ročník účast nebyla špatná a dorazili sem majitelé aut třeba až ze severních Čech. Celkový ohlas akce byl velmi dobrý a také účastníci byli s tím, co všechno se na výstavišti dělo, velmi spokojeni,“ zhodnotil premiérovou výstavu Jiří Mewald.

BVV

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Gaisbergrennen v Salzburgu fotili Tonda a Hana Malí

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose