www.car.cz
 

Truckerský Zolder 2010: Uwe Nittel se blýskl stříbrem
     12.9.2010 12:55 - tisková zpráva


Evropský pohár tahačů 2010
Zolder (11. – 12. 9. 2010)

Sobota

Měřený trénink

Žádná sláva na úvod. Přitom z historického hlediska patří David Vršecký se čtyřmi triumfy k vůbec nejúspěšnějším jezdcům na tomto okruhu, navíc optimismus přineslo i pondělní testování v Mostě. Do super pole se probojoval bez větších obtíží ze šestého místa. V souboji desítky nejrychlejších jezdců ale David nestíhal a musel se spokojit a až sedmým nejrychlejším časem.

„Celou dobu se pereme s nastavením vozu. Přijeli jsme do Zolderu s představou, že změny, které jsme na autě realizovali po Mostě, nás posunou kupředu. Zatím se tak nestalo. Uvidíme po závodě,“ řekl nespokojený Vršecký na konci tréninku.

Smát se mohl naopak Nittel, který předvedl vynikající výkon, kterým si zajistil šesté místo a start ze třetí řady. Svůj výkon komentoval slovy: „Z výsledku mám radost, škoda výsledku Davida. Okruh mi vyhovuje, těším se na závod.“

Cup Race 1

V průběhu dvanácti kol pohárového závodu si David vylepšil náladu. Hned po startu se dostal před stájového druha Nittela. Pak se před ním objevila načekaná překážka v podobě Levetta. Brit se totiž po startu propadl z druhého startovního místa na pátou příčku. „Na základě tréninku jsem si říkal, že to budu mít s Chrisem těžké. Nakonec jsem ho v pátém kole předjel bez problémů vnějškem, což se moc často nestává,“ smál se David v cíli.

Opět nechápu, čím to, že někteří jezdci dokážou zajet skvělé tréninkové časy a pak jim to nějak v závodě nejede. S pátým místem jsem vzhledem k okolnostem spokojený.“ V té chvíli však David netušil, že bude vzápětí penalizován za údajné překročení maximální povolené rychlosti a propadne se na osmé místo, což posléze odmítl komentovat.

Spokojený byl naopak Uwe Nittel, který si na své konto připsal čtyři body za sedmé místo, když v průběhu celého závodu odrážel útoky dvojice Lacko-Lvov. „Jsem spokojený, prohra s Davidem tak nebolí. Kromě toho budu mít dobrou výchozí pozici pro závod s hendikepem,“ řekl Uwe po dojezdu.

Cup Race 2

Nakonec se ovšem David Vršecký startu z pole position nedočkal. Po pohárovém závodě byla totiž diagnostikována porucha servo řízení jeho závodního speciálu. A přestože mechanici podali tradičně výkon na hranici sebeobětování, čas byl tentokrát proti. „Nevím, co bych k dnešku řekl. Muselo by to být něco hodně nepublikovatelného,“ komentovat David sobotní dění stroze.

V závodě s hendikepem však úřadujícího mistra Evropy dokonale zastoupil stájový druh Uwe Nittel. Po startu šel na druhé místo, po první polovině závodu byl třetí za Albacetem a Lvovem, když bez větších problémů odrážel útoky silného tria Lacko, Hahn, Östreich.

V desátém kole začal MAN Lvova ztrácet na výkonu a Uwe se tak posunul na druhou příčku, kterou nakonec uhájil až do cíle. „Je mi líto Davida, ale mám velkou radost. Samozřejmě, že se jedná o úspěch celého týmu, kterému bych chtěl tímto poděkovat. Teď už mi zbývá jen vyhrát,“ tvrdil šťastný Nittel před vyhlášením vítězů.

Po sobotě je David Vršecký se 170 body pátý, Uwe Nittel se posunul ziskem 63 bodů na deváté místo.

Výsledky

Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body

David Vršecký 7 8 - 3

Uwe Nittel 6 7 2 13


Buggyra

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Trucky v Mostě 2010, foto Miloš Jenčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose