www.car.cz
 

Loeb a Elena udělali z C4 WRC legendu. Zlatí také ve Španělsku
     25.10.2010 12:31 - tisková zpráva


Rally Španělsko (21. – 24. října 2010)

Loeb a Elena udělali z C4 WRC  legendu

 

Tři týdny po dobytí titulu mistrů světa WRC 2010 ukázali Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën Total WRT znovu svou suverenitu vítězstvím na Rally Španělsko. Séb a Daniel vedli od staru do cíle a zaznamenali své 61. vítězství v mistrovství světa a vůz C4 WRC tak posunuli mezi legendy. Citroën C4 WRC  totiž nebyl nikdy od svého debutu v roce 2007 poražen na asfaltu. Citroën si navíc připsal už páté trojité vítězství sezony, když díky posádkám Petter Solberg /Chris Patterson  a Dani Sordo / Diego Vallejo obsadil všechna místa na stupních vítězů.

 

Loeb: Pohodlný náskok

 

Loeb nastřádal náskok více než 40 sekund před poslední etapou i přesto, že musel v úvodní den vymetat trať. Svůj náskok hájil s jistotou, nicméně o druhou příčku se strhl velký boj. Pettera Solberga a Dani Sorda dělilo jen 16,9 sekundy. Sordo zaútočil hned na úvod, kdy si připsal dva nejrychlejší časy na El Priorat a Serra d´ Almost. To mu umožnilo norského citroënáře stáhnout až na 10,8 s.

"Když byl Sébastien Loeb tak vpředu, vnesli jsme, Petter a já, do soutěže trochu vzrušení," smál se Sordo při poledním servisu. "Bylo nám jasné, že na nejdelší erzetě nemůžeme ukrojit příliš mnoho z jeho náskoku, protože musíme myslet také na pneumatiky. Na krátké erzetě jsem ale do toho šel natvrdo," vysvětloval nedělní úvodní taktiku Sordo.

 

Díky svému pohodlnému vedení soupeři z náskoku Loeba něco ubrali. "Jel jsem tak, abych dojel do cíle. Svou rychlost jsem přizpůsoboval časům mých největších soupeřů. Stejně jako ostatní jsem musel brát ohled na pneumatiky, které na dlouhém El Priorat hrozily přehřátím."

 

Sordova stíhačka

 

Po půlhodinovém servisu se posádky pustily do stejných rychlostních zkoušek znovu. Sordo pokračoval ve stejném gardu a na El Priorat zajel opět nejrychlejší čas. I přes to, že náskok snížil na 5,1 s, nepodařilo se španělskému pilotovi na poslední zkoušce přes Pettera Solberga přejít. "Byl to ohromný boj. Jsem trochu zklamaný, že jsme tak nepomohli našemu týmu Citroën Total WRT k double, nicméně i trojnásobné stupně vítězů pro značku jsou skvělé. Co se mi vryje do paměti, jsou dva dobré dny na asfaltu. Musím poděkovat za podporu davům fanoušků."

 

Poklona pro C4 WRC

 

Loeb, který je s C4 WRC neporažen na asfaltu od roku 2007, neopomněl své auto pochválit: "Dává nám mnoho šťastných momentů na všech druzích povrchů. Počínaje Monte Carlem jsme vyhráli patnáct asfaltových rally během čtyř let. Tento víkend, se kterým jsme ani moc nepočítali, byl o něco snadnější než jiné rally."

 

"Co dokázali Sébastien a Daniel, je naprosto neuvěřitelné," hodnotil Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu. "Tři týdny po neskutečné Rally Francie byli schopní podat takový výkon! Španělsko je pro  Citroën jedním z nejdůležitějších trhů a toto vítězství je proto pro nás velmi cenné. Rád bych blahopřál celému týmu, obdivuji jejich profesionalitu, pečlivost, ale i uvolněnější atmosféru po dosažení dvou titulů v Alsasku."

 

Junioři propásli šanci

 

"My jsme propásli příležitost bojovat s Loebem, ale nelituji," řekl po soutěži Sébastien Ogier za juniorský tým Citroënu, který měl havárii hned první den. "Cítím, že jsem na asfaltu neustále rychlejší. Nyní se potřebuji soustředit na poslední podnik ve Velké Británii k tomu, abych skončil druhý v mistrovství světa. Myslím, že je to reálné."

 

Manažer Citroën Junior Teamu Benoit Nogier uzavřel: "Výsledek pro náš tým není příliš dobrý, ale náš vůz Citroën C4 WRC byl spolehlivý po celou dobu soutěže. Měli jsme šanci upevnit své postavení před Rally Velká Británie, ale nepodařilo se nám to. Nyní  se musíme plně koncentrovat na závěr sezony. Všechno je relativní. Získat druhé místo mezi piloty v mistrovství světa, tenhle cíl jsme si vlastně dali až v průběhu sezony. Jeto výsledek práce celého týmu po celý rok."

 

 

Nejrychlejší časy:

1.den – RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 3: Loeb – RZ 4: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 5: Solberg – RZ 6: Loeb.

2.den – RZ 7 až 9 : Loeb – RZ 10: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 11: Loeb – RZ 12: Solberg.

3.den – RZ 13 až 15: Sordo – RZ 16: Solberg.

 

Nejrychlejší časy celkem:

Loeb, 7 – Solberg a Sordo, 4 – Ogier, 1.

 

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 16: Loeb.

 

Konečné pořadí:

1. Loeb / Elena Citroën C4 3:32:59,7 hod.

2. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +35,3s

3. Sordo / Vallejo Citroën C4 +41,1s

4. Latvala / Anttila Ford Focus +1:19,5 min.

5. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +6:32,9

6. Wilson / Martin Ford Focus +8:17,6

7. Al Qassimi / Orr Ford Focus +13:05,7

8. H. Solberg / Prevot Ford Fiesta +13m11.2s

9. Block / Gelsomino Ford Focus +16:01,2

10. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +17:24,1

 

 

Mistrovství světa FIA pořadí pilotů:

1.Loeb 251, 2. Ogier 167, 3. Latvala 156, 4. P.Solberg 151, 5. Sordo 140, 6. Hirvonen 114, 7. Wilson 68, 8. H. Solberg 37, 9. Villagra 36, 10. Räikkönen 21…

 

Mistrovství světa FIA Pohár konstruktérů:

1.Citroën Total  WRT 431, 2. BP Abu Dhabi Ford WRT 304, 3. Citroën JWRT 199, 4. Stobart M-Sport Ford 158, 5. Munchi´s Ford 58.

 

 

  

Martina Bedrnová

PR manager

 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Legend 2010 - atmosféra miniobjektivem Pavla Jelínka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose