www.car.cz
 

Kdo se stará o posádky Peugeotu v MS ?
     tisková zpráva


Christophe Trier je zodpovědný za fyzickou a mentální přípravu obou finských pilotů týmu Peugeot a ladí jejich svaly a mozkové buňky. Willy Verhoeven pak zajišťuje hladký, klidný a pohodový průběh soutěžního víkendu.

Christophe Trier – sparing partner

Christophe byl osobním trenérem Marcuse Grönholma již od té doby, co vstoupil do seriálu mistrovství světa a je zcela přirozené, že s ním zůstal i během úspěšné kariéry v továrním týmu Peugeot Sport. V tomto roce se stará také o Harriho Rovanperäho a o oba spolujezdce.


Práce pilota je fyzicky více náročná, než spolujezdcova, ale i ten musí být ve špičkové formě. Jinak by nemohl vykonávat všechny své povinnosti, které musí na pravé sedačce závodního vozu zvládat. Proto jsou veškerá cvičení, která posádkám dávám, pro všechny čtyři prakticky identická. Při samotném tréninku ale musím mít na paměti, že každý z nich má jiný metabolismus a mentální přístup. Oba jezdci trénují podle programů, které mají uspokojit jejich individuální potřeby. Programy jsou pak podle směru vývoje jejich kondice každé dva měsíce upravovány. Každý ze spolujezdců má ale jiné potřeby. Co potřebuje jeden, je pro druhého nevhodné. Občas jim ale dám úkoly, které se hodí spíše pro toho druhého. Na konci tréninkového dne je jasné, že jsou oba dva připraveni být ideálním doplňkem svých jezdců.“

Christophe je nelítostný a jeho práce s piloty nikdy nekončí. “Posádky sice odjíždějí po skončení soutěže domů, ale mají ode mě tréninkový plán. Frekvence tréninku záleží na tom, kolik času zbývá do další soutěže. Je důležité udržovat jejich kondici a upravovat tréninkový program. Během jednotlivých soutěží se alespoň hodinu denně věnujeme fyzickému cvičení, především boxu. Marcus boxuje rád, Harri je začátečník. Box je sport, který vyžaduje podobné dovednosti jako soutěže. Rychlé, především vizuální reakce a koncentraci. Hodina boxu je unavující, ale je dobrá na rozvíjení vytrvalosti. Samozřejmě, že při cvičení sledujeme jejich puls a je velice zajímavé vidět, že všichni čtyři ho mají dost rozdílný. Risto se dokáže dostat až na 200 úderů za minutu, Marcus a Harri mají mnohem méně. To ale na jejich celkovou výkonnost nemá vliv. Slouží nám to ke kontrole času, který potřebují k obnovení sil. Mimo boxu provozují posádky i vzpírání, plavání a cyklistiku.“

Christophe se stará také o mentální přípravu posádek. “Znovu se musím přizpůsobit individuálním potřebám každého člena posádky. Jeden příklad. Harri má někdy problém usnout, zatímco Marcuse tyto věci netrápí. Velkou výzvou je pro mě noc před etapou, kdy jsou oba piloti v průběžném pořadí těsně za sebou a bojují o vítězství. Po stránce psychologie vyžaduje tato situace propracovaný přístup. Velmi mi pomáhá to, že Marcus a Harri jsou opravdu dobří přátelé. Jejich kariéry se odvíjely různými směry, ale nakonec jsou oba nyní u Peugeotu. Panuje mezi nimi zdravá rivalita a to samé lze říci o vztahu mezi Timem a Ristem. Všichni dohromady jsou taková malá rodina.“

Jaké metody používá Christophe k udržení vysoké morálky? “Nic, co by bylo tajné. Všechno je o tom promluvit si, vědět jak správně dýchat, o cvičeních ke zvýšení koncentrace, zvládnutí nervového vypětí a adrenalinových situací. Základem je pomáhat jim porozumět, jak hodně mohou v těchto situacích riskovat. K tomu nám slouží vizuální cvičení. Marcus má například rychlostní vložku z Finské rallye, kterou zná velice dobře. Představuje si, že zkoušku projíždí a sám pro sebe si ji komentuje. Když řekne OK, poznamenám si jeho čas. Pak porovnáváme tento virtuální čas s časem, který na rychlostní zkoušce opravdu dosáhl. Cílem je, aby byly oba časy prakticky shodné!“

Unaví se jezdci rychleji, když procházejí obdobím, kdy se jim nedaří, než když vyhrají nějakou soutěž? “Ten rozdíl není až tak velký. Naše společná práce spočívá v pochopení mentálních strategií, které mohou použít a také aby se dokázali motivovat. Když mají v hlavě problém, který trápí jejich vůz, mají tendenci nedodržovat jejich osobní program. Mám výhodu, že moc nerozumím technické stránce a tak je mohu tlačit úplně na druhou stranu, abych je ujistil, že jsou v nejlepší kondici jak po fyzické, tak po mentální stránce. A to vše navzdory tomu, co se děje kolem nich.“


Willy Verhoeven: chůva posádek

Dlouholetý fanoušek automobilových soutěží Willy je jedním z těch lidí, kteří dokáží pomoci s jakýmkoli problémem. Pracoval jako pořadatel belgických soutěží, jako kuchař i řidič obytného automobilu. Členem týmu Peugeot Sport je od začátku roku 2002 a v současné době se stará o pohodlí soutěžních posádek. “Na místo konání soutěže přijíždím den před příjezdem posádek, abych zkontroloval stav ubytování. Zda je na klidném místě, že není nikde vedle diskotéky, zda v sousedství neštěká celou noc pes... Pak je vyzvednu na letišti a během soutěže je vozím minibusem tam, kam si přejí. Starám se také o jejich program. Od aktivit souvisejících s propagací, až po schůzky s mechaniky. Snažím se dělat vše, co jim na očích vidím. Během soutěže se starám i o oblečení, které při závodech používají. Na každé kolo rychlostních zkoušek mají čisté prádlo. Po skončení soutěže je odvezu na letiště a celý kolotoč se opakuje při každé další soutěži."

tisk info


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose