www.car.cz
 

Trucky- Buggyra: Vršecký ani Faure boj nevzdávají
     tisková zpráva


Vršecký boj nevzdává

David boj nevzdává!
Po mosteckém závodě se Davidovi Vršeckému vidina mistrovského titulu poněkud vzdálila, roudnický jezdec však přesto neháže pomyslnou flintu do žita!
V roce 2002 jsi dojel v Mostě druhý a byl to tvůj do té doby nejlepší výsledek. Čím to, že minulý rok se ti stejně jako letos v Mostě moc nedařilo?
„I když to tak možná nevypadá, s loňským Mostem jsem byl sám za sebe spokojený. Poslední kola jsem totiž jel s takřka nebrzdícím předním kolem. Letošní přípravu považuji za stoprocentní, jsem přesvědčen o tom, že všichni v týmu odvedli maximum práce pro celkový úspěšný výsledek.“

Mohl bys mi ze svého pohledu zhodnotit závod v Mostě 2004?
„Přijel jsem s tím, že musím stáhnout bodový náskok na Markuse Oestreicha. Pak se mi ovšem udála story s GPS. Každý truck je totiž kontrolován systémem GPS, který měří maximální povolenou rychlost 160 km/hod. Před závodem nám komisaři rozdají GPS zařízení, kterým je sledována naše rychlost. Bohužel v Mostě jsem obdržel to méně přesné a musel jsem tudíž jezdit s větší rezervou, abych povolenou rychlost nepřekročil.
 
Má smůla spočívala v tom, že Most je okruh s nejdelšími rovinkami, takže jsem v přepočtu ztrácel na každém kolem cca 0.3 sekundy. Mimochodem v měřeném tréninku byl stejný časový rozdíl mezi prvním a třetím jezdcem.“

Na začátku pohárové jízdy se zdálo, že jsi trochu podržel Markuse Oestreicha?
„Můj původní záměr spočíval v tom, že když jsem viděl Markuse na venkovní straně zatáčky, chtěl jsem se vecpat na vnitřek a posunout se tak na druhé místo. Tento manévr se mi ovšem nezdařil dle představ. V tu chvíli mě napadla jediná věc – podržet Markuse a pomoci Ludovicovi s Antoniem. Na druhé straně jsem tak přišel o drahocenné metry a pozici, takže jsem nakonec skončil až pátý.“
 

I když jsi sám neuspěl podle svých představ, Buggyry po třech závodech – Nogaro, Nurburgring, Alastaro – porazily vozy VW. Myslíš si, že se jedná o stálý trend?
Zastávám názor, že týmy Buggyra a VW mají velmi vyrovnané vozy, proto je velmi těžké předvídat výsledek.“
Před námi je Zolder, Jarama a Le Mans. Jak vidíš své šance na jednotlivých okruzích?

Loni v Zolderu se mi dařilo jezdit výborné časy, nicméně netakticky jsem si nechal namontovat nepříliš otestovaná turbodmychadla, která nakonec nevydržela, takže jsem byl rád, že jsem vůbec dojel do cíle. V Jaramě jsem byl dvakrát po sobě třetí, okruh mi vyhovuje. Le Mans se jede jako poslední, asi půjde o všechno. Takové závody bývají nejtěžší.“

V současné době se dělíš o třetí příčku s Antonio Albacetem. S jakým výsledkem bys byl spokojen na konci sezóny?
Před Mostem jsem uvažoval o případném titulu, ten se mi teď poněkud vzdálil. V žádném případě si ovšem nechci ve srovnání s loňském pohoršit. Budu bojovat o co nejlepší výsledek.“
 

Ani Faure boj o titul nevzdává

Přestože Ludovic Faure se v průběhu sezóny netěšil ani jednou z vítězství v pohárovém závodě, díky pilnému sbírání bodů je celkově druhý a stále se tak drží ve hře o mistrovský titul.
Po nedělním závodě v Mostu bylo patrné tvoje rozladění?
Měl jsem ze všeho smíšené pocity. Na jedné straně radost z toho, že Buggyra konečně porazila Markuse Oestreicha a VW, na straně druhé jsem věděl, že jsem si sám prohrál možné vítězství banální chybou.“

K té se ještě dostaneme. Zdálo se mi ale, že jsi zrovna nezvládl ani start do kvalifikace?
Tvé zdání je ovšem mylné. Most se od ostatních okruhů rozlišuje tím, že jezdec startující z prvního místa má horší pozici než piloti, kteří startují z místa druhého a snad i čtvrtého. S Markusem se nedalo nic dělat. Vyrazil skvěle, možná jsem ho mohl trefit, ale kvůli bodům z kvalifikace se nevyplatilo riskovat.“
Pak se přes tebe dostal i Antonio?
Tak to beru na sebe, udělal jsem školáckou chybu při řazení. Pak jsem se snažil Antonia dohnat, ale jel prakticky bez chyb. Ostatně svou vynikající formu prokázal i v pohárovém závodě.“
V tom jsi naopak Markuse porazil?
Došlo na má slova o tom, že jezdec startující z první pozice to má v Mostě hodně těžké. Markus se pustil do souboje s Antoniem a nějak si mě nevšimnul.“
Ztrácíš na Markuse Oestreicha sedmnáct bodů, do konce zbývají tři závody?
S Markusem jsem dlouho závodil v jednom týmu, známe se tudíž velmi dobře. Určitě se jedná o vynikajícího jezdce. Dnes se však přesvědčil o tom, že nikdo není neporazitelný. Doufám, že tomu tak bude i v příštích závodech. Boj o titul rozhodně nevzdávám.“
 

Co týden dal…

(30.8 – 3.9.2004)
Pondělí:
- Piloti Buggyra Truck Racing Teamu se rozprchli do všech koutů Evropy. Oproti zvyklostem neodletěl David Vršecký do Dubaje, v Česku bude plnit reklamní povinnosti. Antonio Albacete plánuje na víkend testování.
Úterý
- Po lékařském vyšetření je zřejmé, že se tým mechaniků bude muset obejít v Le Mans bez Vojty Loupala. Ten se ve dnech mezi 20. – 25.10 podrobí operaci kolena.
- Na rozdíl od Loupala se v Le Mans objeví i Freightliner a nejspíše i Gerd Koerber v roli pilota..
Středa
V roudnickém Buggyra Technology Centru byla zahájena příprava na Velkou cenu Belgie v Zolderu. „Hlavní pozornost budeme věnovat testování turbodmychadel, která nás loni připravila o body,“ řekl Mario Kress.
Čtvrtek
- V deníku Sport vyšel rozsáhlý materiál věnující se cause Martina Koloce pobývajícího toho času v Dubaji.
Pátek
Britský pilot Ross Garrett na voze Foden se dohodl s týmem Buggyra na spolupráci při vývoji motoru pro další sezónu. Garrettovo rozhodnutí má přímou souvislosti s jeho mimořádně úspěšným vystoupením v Alastaro a Mostě, kde britský jezdec obsadil druhé místo.
 
Buggyra

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose