www.car.cz
 

Dva Peugeoty 908 dominovaly šestihodinovce v italské Imole
     5.7.2011 20:46 - tisková zpráva


ILMC (4/7) 6 HODIN V IMOLE
DOUBLE PRO PEUGEOT 908

Vozy Peugeot 908 dominovaly závodu 6 hodin v Imole. Sébastien Bourdais a Anthony Davidson, kteří startovali z pole position, oslavili svou první spolupráci ve voze č. 7 skvělým vítězstvím. Předstihli Francka Montagnyho a Stéphana Sarrazina a společně zajistili vozu 908 druhý double. Ten následuje po obdobném výsledku ze závodu 1000 km ve Spa. Peugeot tak posiluje svůj náskok v hodnocení konstruktérů v ILMC.

Peugeot zvyšuje náskok v čele ILMC
Značka Peugeot, která byla po prvních třech závodech Intercontinental Le Mans Cup (Sebring, Spa a Le Mans) v čele hodnocení, se na start závodu 6 hodin v Imole postavila s ambicí svůj náskok posílit. Díky získání pole position a prvních dvou míst získala maximum bodů a svůj náskok zvýšila na 43 bodů.
Na úzkém a vzhledem ke 49 přihlášeným vozům spíše kratším okruhu vypadal ale úkol pilotů přece jen obtížný. K obávaným nehodám, které by si vyžádaly zásah safety car, nedošlo. Závod se jel férově, záleželo jen na výkonech strojů a pilotů. Nejrychlejší posádka celého víkendu, která získala i pole position a zajela nejrychlejší kolo závodu, duo Bourdais / Davidson, získala jasné vítězství před dvojicí Montagny / Sarrazin.
„Double prospěl celému týmu. Pro vítězství byl, jak tomu často při vytrvalostních závodech bývá, nejdůležitější výkon, spolehlivost a spotřeba,“ uvedl Bruno Famin. „Důležité bylo, že se nám podařila odjet etapy do střídání na stejných pneumatikách, a to rychleji, než našim soupeřům. Tehdy jsme se definitivně chopili vedení. V takto skvěle zastoupených závodech letošní sezóny se nám k velké radosti po čtvrté podařilo dovést všechna auta do cíle, což je důkazem jejich vynikající spolehlivosti.“

Začátek závodu navázal na 24 hodin v Le Mans
Sébastien Bourdais (Peugeot 908 č. 7) odstartoval z pole position. Pořadí bylo stejné jako při kvalifikacích, v těsném závěsu za sebou vyjeli Fässler (Audi č.1), Montagny (Peugeot 908 č. 8) a McNish (Audi č. 2). Po šesti kolech se vedoucí závodníci vmísili mezi první opozdilce z dalšího kola. Závod probíhal ve stejném rytmu jako 24 hodin v Le Mans, útoky pilotů nepřestávaly.
Po prvním doplňování paliva sebral Franck Montagny odvážným manévrem druhé místo Marcelu Fässlerovi: „Měl jsem radost, protože nebylo snadné ho předjet. Trať byla mimo vyjeté stopy hodně špinavá. V zatáčce Tamburello bylo místa jen tak tak, ale vyšlo to!“

Sébastien Bourdais v čele zaútočil taky. Rodák z Le Mans si na konci druhé jízdy před předávkou volantu Anthony Davidsonovi vylepšil nejlepší kolo a jasně ukázal, jakých výkonů je 908 schopná a jaká je kvalita pneumatik Michelin. Posádka č. 7, která musela manévrovat v těsných a plných boxech, ztratila při doplňování paliva zhruba půl minuty a vedení závodu. „Nešlo mi zastavit před naším boxem a museli jsme s vozem couvnout,“ vysvětloval Sébastien Bourdais. „Je to poněkud frustrující, když přijdete o čas, který jste si tvrdě vybojovali na trati, ale oba Peugeoty zůstaly v čele a to bylo nejdůležitější.“

Anthony Davidson, který na trať vyjel 24 vteřin po Stéphanu Sarrazinovi, se rozjel velmi svižně, brzy dostihl svého kolegu z týmu a oba Peugeoty 908 pak jely několik kol bok po boku.
Nízká spotřeba paliva a méně časté výměny pneumatik

Anthony Davidson se po prvním doplňování paliva ujal opět vedení. Stejně jako Stéphane Sarrazin i jeho posádka střídala dvakrát a v rychlejším tempu než tým Audi. Peugeoty se dostaly mimo dosah konkurence a před příjezdem na stadion v polovině závodu vedly o jedno kolo. „Když jsem předjížděl Toma Kristensena, dotkli jsme se,“ prohlásil Anthony Davidson. „Závod byl pořád těsný a čekal jsem od něj nějakou odvetu. Vzhledem k tomu, že jsem na vnitřní dráze, dostal se do štěrkoviště a na mě to dopad nemělo.“
Nečekaný obrat před cílem

Pořadí v závodu se dvakrát málem otočilo. V 16:50 došlo ke kontaktu mezi Peugeotem č. 7 a vozem ve druhé části startovního pole, výsledkem byl defekt zadní levé pneumatiky. Sébastien Bourdais musel zajet do boxů a vedení se ujal Franck Montagny. O několik minut později se musel zastavit i on. Stejná příčina, stejný důsledek. Montagny musel vedení vrátit Bourdaisovi. Tým Peugeot Total upevnil pozice, zvládnul poslední „splashes“, díky nimž si upravil hladinu paliva a do cíle dojel opět na prvních dvou pozicích.

Prohlášení

Olivier Quesnel: „Sešly se nám dnes všechny potřebné ingredience: velmi silný vůz, který má menší spotřebu než vůz soupeře, tým, který vypracoval skvělou strategii a výjimeční piloti. Výsledek je skvělý, s jedinečným doublem. Naše výkony a náskok byl podobný jako na začátku května v závodě 1000 km ve Spa, kde se jelo za podobných meteorologických podmínek. Díky skvělému výsledku jsme v celkovém pořadí ostatním utekli. Při posledních třech závodech si budeme moci náskok udržet, ve Zhuhai pak bude velice důležité vyhrát.“

Bruno Famin: „Důležité bylo, že jsme závod zvládli ve všech částech, ať šlo o spotřebu, výměny pneumatik i samotný výkon. Ve volných jízdách jsme hodně pracovali na tom, abychom vůz co nejlíp připravili na trať, se kterou jsme se seznámili. Pilotům se podařilo stroje dokonale využít. Tento výsledek je potvrzením trendu, který jsme zaznamenali ve Spa. Náš vůz má velký potenciál a nemusíme mít žádné obavy.“

Sébastien Bourdais (Peugeot 908 č.7): „Jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout s Peugeotem druhého vítězství. S Anthonym, který byl o víkendu nejrychlejší pilot závodu, jsem si dokonale sednul. Hned na začátku se nám podařilo vůz seřídit tak, aby nám to oběma vyhovovalo. Závod neproběhl bez problémů, ale nestačily k tomu, aby nás připravily o vítězství a o získání doublu.“

Anthony Davidson (Peugeot 908 č.7): „Je to už moje čtvrté vítězství s Peugeotem. Byl to neuvěřitelně obtížný závod pro všechny. Nechce se mi ani věřit, že za šest hodin závodu nemusel ani jednou vyjet safety car! Mysleli jsme si, že bitva bude těsnější, ale měli jsme fantastické auto. Se Sebastienem jsme odvedli skvělou práci, dokonale jsme se doplňovali.“

Franck Montagny (Peugeot 908 č.8): „Co je lepší než úspěch po Le Mans? Opět jsme dovezli vozy do cíle a tentokrát na prvních dvou místech. Jsem hrdý, že do tohoto týmu patřím. Měli jsme silné vozy a trochu nás překvapil náskok před soupeři. Víme, že udělají všechno proto, aby nám to příště vrátili, máme před sebou krásné závody.“

Stéphane Sarrazin (Peugeot 908 č.8): „Double Peugeotu je pro celý tým fantastickým úspěchem. Musí se uznat, že jsme měli víc problémů než naši kolegové z týmu. Anthony jel celý víkend rychle, odvedl skvělou práci. Vyhráli právem ti nejlepší.“

Průběh závodu
Čas Kolo Poznámka
12:00 0 Start č. 7 (Bourdais) 1. místo + č. 8 (Sarrazin) 3.místo
12:47 29 č. 7: palivo
12:48 30 č. 8: palivo
12:55 32 Montagny předjíždí Fässlera na 2. místě
13:38 59 č. 8: palivo, pneumatiky. Sarrazin střídá Montagnyho
13:40 60 č. 7: palivo, pneumatiky. Davidson střídá Bourdaise
14:26 88 Oba Peugeoty jsou před doplňováním paliva na stejné pozici
14:30 91 č. 8: palivo
14:31 91 č. 7: palivo. Davidson vyjíždí v čele před Sarrazinem
14:46 100 Davidson je kolo před Kristensenem, oba vozy se dostávají do kontaktu
15:14 123 č. 8: palivo
15:23 124 č. 7: palivo
16:14 155 č. 8: palivo, pneumatiky, Montagny střídá Sarrazina
16:17 156 č. 7: palivo, pneumatiky. Bourdais střídá Davidsona.
16:50 176 č. 7: palivo, levá zadní pneumatika (defekt). Do čela se dostává Montagny
17:04 184 č. 8: palivo, levá zadní pneumatika (defekt). Do čela se dostává Bourdais
17:43 208 č. 7: palivo
17:58 219 č. 8: palivo


Pořadí – 6 hodin v Imole
1. Peugeot 908 č. 7 Bourdais / Davidson 220 kol
2. Peugeot 908 č. 8 Montagny / Sarrazin +1:08,688
3. Audi R18 č.1 Fässler / Bernhard +1 kolo
4. Audi R18 č. 2 Kristensen / McNish +1 kolo
5. Lola-Toyota č. 13 Boullion / Belicchi +7 kol
6. Lola-Toyota č. 12 Prost/Jani +8 kol

Nejlepší kolo: Sébastien Bourdais za 1:33,111


Pořadí Intercontinental Le Mans Cup

Konstruktéři: Týmy:
1. Peugeot, 132 bodů 1. Team Peugeot Total, 65 bodů
2. Audi, 89 bodů 2. Audi Sport Team Joest, 61 bodů
3. Team Oreca-Matmut, 34 bodů
4. Rebellion Racing, 33 bodů


Příští závod ILMC: Silverstone (9. – 11. září)


Radka Matthey


 
 
Fotogalerie:   Le Mans 2011 a vítězné Audi, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose