www.car.cz
 

DTM: Janišův domácí závod - Brno
     tisková zpráva


Jarek Janiš se připravuje na domácí závod v Brně a doufá, že se českým fanouškům bude první závod nové éry DTM na této trati líbit. Český jezdec týmu Sonax Dark Dog AMG-Mercedes se v uplynulém víkendu zúčastnil úspěšných DTM show v Praze a Brně.

Janiš měl od posledního závodu v Zandvoortu nabitý program, hlavními body byly dvě DTM show v Praze a Brně. Cílem bylo přiblížit DTM českým fanouškům a ukázat jim, co mohou tento víkend očekávat na okruhu. V Praze vznikla provizorní trať a Janiš společně Frankem Bielou a Manuelem Reuterem na ní odjeli ukázkové jízdy vozů DTM s osobností či vylosovanými diváky na sedačce spolujezdce. „Věřím, že se lidé dobře bavili, snažili jsme se jim ukázat maximum. Jízdy byly trochu ošidné, protože povrch na provizorní trati dost klouzal, ale na druhou stranu jsme si tak mohli s vozy více hrát. Reakce lidí ve vozech i kolem trati naznačuje, že se lidem naše show líbila. Doufám, že po této zkušenosti nebudou chybět na brněnském závodu,“ řekl Janiš. Mladý český jezdec se po skončení předváděcích akcí plně soustředí na závodní víkend a s týmem procházel data z telemetrie. Pro Janiše půjde o první velký mezinárodní závod na domácí trati od roku 2002, kdy v Brně závodil v evropské sérii F3000.
 
„Do Brna se těším, protože už je to nějaká doba, kdy jsem tady jel velký závod. Líbí se mi plynulý charakter okruhu a změny sklonu, řízení je dobrou zábavou. Je ale třeba dodat, že to pro nás bude vzhledem k charakteristice vozu těžký závod. V dlouhých zatáčkách musíte být co nejpřesnější a udržet co největší rychlost, abyste zajeli dobrý čas. Kritickou částí je Stadion, kde můžete hodně získat nebo i ztratit. Neřekl bych, že budu mít v Brně nějakou výhodu díky znalosti tratě, protože před sezonou tady všichni testovali. Doufám v zaplněné tribuny a jsem si jistý, že je závod DTM nezklame,“ uvedl Janiš k víkendovému závodu.
 
Vozy DTM nejsou pro brněnský okruh neznámou, v letech 1988, 1991 a 1992 se zda konaly pokaždé dva závody. Mercedes vyhrál dva z nich, v roce 1988 triumfoval Dany Snobeck a od tři roky později se radoval Klaus Ludwig. Traťový rekord drží mistr světa formule 1 z roku 1982 Keke Rosberg, který v roce 1992 objel ve svém Mercedesu kolo za 2:07,16. Mercedes se do Brna v minulých letech několikrát vrátil na testování a před zahájením letošní sezony tam testovaly všechny týmy.
 
Brněnský okruh má bohatou historii, původní trať vedle vesnicemi v okolí Brna, ale na počátku osmdesátých let byla prohlášena za příliš nebezpečnou. V roce 1987 byl otevřen nový, moderní okruh, který je s délkou 5403 metrů nejdelším v kalendáři DTM. Na okruhu převažují rychlejší zatáčky a charakteristické jsou také změny sklonu, výškový rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem tratě činí 73,63 metrů. Brno hostí předposlední závod letošní sezony DTM a ve hře o titul jsou tři jezdci. Vede Mattias Ekström se 61 body, za kterým následují Christijan Albers s 48 body Gary Paffett s 45 body.
 
Jarek Janiš popisuje průjezd brněnským okruhem
 
Kolo začíná na cílové rovince, která je nejrychlejším místem okruhu s maximální rychlostí přes 250 km/h před bržděním do první zatáčky. To je eventuální místo pro předjíždění. První zatáčka je hodně dlouhá a projíždíte ji čtyřkou rychlostí kolem 150 km/h. Na výjezdu tvrdě sešlápnete pedál plynu a řadíte zpátky na šestku, trať začíná zvolna klesat. Před kombinací levé a pravé zatáčky tvrdě brzdíte a podřazujete na trojku, zatáčky se jedou rychlostí zhruba 130 km/h. Znovu prudce akcelerujete, řadíte až na pětku a klesáte ke Stadionu. Před první pravou opět prudce brzdíte na asi 130 km/h a trojku, kterou držíte i ve druhé pravé. Hned za ní následuje dlouhá levá, která je nejpomalejší zatáčkou okruhu, projíždím ji na dvojku v rychlosti 105 km/h. Krátké sešlápnutí plynu a řazení nahoru až na čtyřku, kterou se blížíte k posledním dvěma zatáčkám Stadionu. Podřadíte na trojku, kterou se protáhnete rychlostí nad 100 km/h levou i pravou zatáčkou, ta druhá je trochu rychlejší. Celá sekce Stadionu je hodně důležitá pro výsledný čas, musíte být zcela přesní, chyba na výjezdu ovlivní nájezd do další zatáčky. Nejdůležitější je udržet v plynulých zatáčkách co největší rychlost. Na výjezdu šlápnete tvrdě na plyn, zrychlujete na 245 km/h na šestku a řítíte se ke Schwantzově zatáčce. Je to velmi specifická zatáčka, protože brzdíte přímo v ní, zatímco trať stále klesá. Nejpomalejší část zatáčky je až někde v její třetí čtvrtině, kde jedete na trojku rychlostí asi 120 km/h. Za výjezdem se mění sklon a trať začíná stoupat k šikaně. Před ní ťuknete po brzdách a podřadíte ze čtyřky na trojku a rychle točíte volantem doleva a doprava. Druhá část šikany je důležitější, protože potřebujete dobrý výjezd do stoupání k posledním dvěma zatáčkám. Před nimi dosáhnete rychlosti kolem 220 km/h na pětku, pak znovu míříte do kombinace levá – pravá. První část jedete na trojku, závěrečná pravá se jede naplno a přivádí vás zpět na cílovou rovinku.
 
Devátý závod šampionátu DTM  2004 - Brno
Date:  17. – 19. září
Délka okruhu: 5403 metrů
Délka závodu: 30 kol = 162,090 km
 
Traťový rekord DTM: Keke Rosberg, Mercedes 190E 2.5-16 Evo2   2:07,16 (1992)
Předchozí vítěz: Johny Cecotto BMW (2x 1992)
 
Program
Pátek
08:45-09:00     Roll out
10:15-11:45     Test 1
15:00-16:30     Test 1
 
Sobota
10:35-11:35     Volný trénink
13:00-13:2       Kvalifikace
13:30              Superpole
 
Neděle
9:15-09:45       Warm up
14:00               Start závodu
 

Oficiální stránky DTM  s kompletními výsledky, informacemi i v češtině a s fotogalerií: www.dtm.de

Oficiální informace též na: www.bpa.cz nebo www.jarek-janis.cz

 

Výsledky předchozího závodu: Zandvort 2004

Race

Pos. Driver/Team Laps  Time  Gap 
1. swe Mattias Ekström
Audi Sport Team Abt
10  16:16.858  16:16.858 
2. de Martin Tomczyk
Audi Sport Team Abt
10  16:17.663  00.805 
3. nl Christijan Albers
Vodafone/DC Bank AMG-Mercedes
10  16:18.298  01.440 
4. gb Gary Paffett
C-Klasse AMG-Mercedes
10  16:19.615  02.757 
5. de Bernd Schneider
Vodafone/DC Bank AMG-Mercedes
10  16:21.356  04.498 
6. dk Tom Kristensen
Audi Sport Team Abt Sportsline
10  16:21.839  04.981 
7. it Emanuele Pirro
Audi Sport Infineon Team Joest
10  16:24.880  08.022 
8. de Manuel Reuter
OPC Team Holzer
10  16:25.675  08.817 
9. de Frank Biela
Audi Sport Infineon Team Joest
10  16:31.979  15.121 
10. ch Marcel Fässler
OPC Team Phoenix
10  16:34.395  17.537 
11. fr Jean Alesi
C-Klasse AMG-Mercedes
10  16:36.256  19.398 
12. de Timo Scheider
OPC Team Holzer
10  16:40.218  23.360 
13. nl Jeroen Bleekemolen
OPC Euroteam
10  16:42.546  25.688 
14. de Markus Winkelhock
Original-Teile/CLK AMG Mercedes
10  16:43.900  27.042 
15. de Bernd Mayländer
Sonax Dark Dog/CLK AMG-Mercedes
10  16:44.062  27.204 
16. cz Jarek Janis
Sonax Dark Dog/CLK AMG-Mercedes
10  16:46.760  29.902 
17. de Stefan Mücke
Original-Teile/CLK AMG Mercedes
10 

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose