www.car.cz
 

Paříž 2004: novinky Golf GTI a Phaeton V6 TDI
     tisková zpráva


Novinky na pařížském autosalonu:
Golf GTI a Phaeton V6 TDI
* Motor Golfu GTI o výkonu 200 k dokáže vůz rozjet na 235 km/h
* Luxusní limuzína Phaeton s extrémně úsporným a výkonným motorem V6
TDI

Praha, 21. září 2004 - Pařížský autosalon se stane místem oficiálního
představení vozu, na který netrpělivě čekají spousty motoristických nadšenců
vyznávajících vysoké výkony, nekompromisní jízdní vlastnosti a také
exkluzivitu: v Paříži se představí nový Volkswagen Golf GTI!

Přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním benzinu dává ze svého
objemu 2,0 l výkon 147 kW/200 k, Golf GTI se tak stává nejvýkonnějším
představitelem celé své řady. Čtyřválcový turbomotor disponuje i mohutným
točivým momentem, jehož hodnota neklesá v širokém rozmezí otáček
1800 min-1 až 5000 min-1 pod 280 Nm. To je samozřejmě základem výborných
dynamických vlastností: Z 0 na 100 km/h dokáže nový Golf GTI, standardně
vybavený manuální šestistupňovou převodovkou, zrychlit během 7,2 s. V praxi
však řidiče ještě více osloví schopnost vozu zrychlovat prakticky z
jakýchkoli otáček - například z rychlosti 60 km/h na 100 km/h dokáže Golf
GTI při pátém rychlostním stupni zrychlit během pouhých 7,5 s. Maximální
rychlost nejsilnější verze řady Golf činí 235 km/h.

I přes zcela mimořádné dynamické parametry není nový Golf nijak přehnaně
žíznivý - v průměru si řekne jen o rozumných 8,0 l benzinu na 100 km jízdy.
Výkonný přeplňovaný čtyřválec vyniká i čistotou spalin, motor plní emisní
limity normy Euro 4.

Za příplatek se do vozů Golf GTI montuje inovativní dvouspojková převodovka
DSG, která je charakteristická extrémně rychlým řazením. To se projevuje i
na zrychlení: Z 0 na 100 km/h Golf GTI s převodovkou DSG zasprintuje za 6,9
s, tedy ještě rychleji, než to dokáže model s manuální šestistupňovou
převodovkou.

Nový Golf GTI se od svých "běžných" sourozenců odlišuje řadou originálních a
stylistických prvků karoserie: Osobitě řešená maska chladiče, která svým
tvarem připomíná štít, má černou mřížku a červený rámeček, dynamický vzhled
vozu umocňují masivní přední a zadní nárazník a aerodynamické kryty dveřních
prahů, skrz paprsky sedmnáctipalcových litých kol s pneumatikami šíře 225 mm
prosvítají rudé třmeny kotoučových brzd u všech kol.

V interiéru nového Golfu GTI okamžitě zaujmou zcela nová sedadla, která
nabízejí maximální komfort a zároveň zaručují dokonalé příčné držení těla.
Vysoká opěradla předních sedadel, zakončená nastavitelnými opěrkami hlav,
doplňují funkční a zřetelně sportovně laděný interiér. Efektním detailem je
logo "GTI" všité do opěrek hlav.

Nastupující Golf GTI má tříramenný sportovní volant s dekorem z leštěného
hliníku. Jeho věnec je obšitý perforovanou kůží. Leštěný hliník lze najít
také v hlavici řadicí páky, na přístrojové desce a jsou z něj vyrobeny i
sportovní pedály.

Moderní vznětové motory stále razantněji pronikají i do segmentu luxusních
vozů, který pro ně byl ještě donedávna zapovězený. Pod kapotou Phaetonu si
návštěvníci pařížského autosalonu tentokrát budou moci poprvé prohlédnout
vůz s velmi úsporným motorem V6 3.0 TDI.

Vyspělý šestiválcový turbodiesel V6 TDI o objemu 3,0 l udivuje nejenom svým
kultivovaně klidným chodem, ale především svými parametry - jeho výkon činí
165 kW/225 k, což postačí na dosažení rychlosti 234 km/h při průměrné
spotřebě 9,6 litrů na 100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje rovněž
vynikající hodnoty 8,8 s.

Na český trh budou oba modely, Golf GTI i Phaeton V6 TDI, uvedeny začátkem
roku 2005, jejich ceny zatím nebyly stanoveny.

tisk info
 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose