www.car.cz
 

Volné tréninky Octávia cupu v Brně vyhráli Lacko a Vršínský
     tisková zpráva


 
Podzimní cena Brna 2004 je 44. pohárový víkend
 
Čest jménu celého víkendu dělal zahajovací den Podzimní Ceny Brna, v jejímž rámci se jede závěrečný  podnik Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu 2004. Proměnlivé počasí, sychravo a místy déšť. Všichni však spíš vnímali, že ale jde zároveň i o poslední závodní víkend v této podobě osmileté historie poháru octavií.
 
Do Brna tentokrát přijel závodit také Adam Lacko, který si zase odskočil ze závodního tahače zavzpomínat na boje cestovních aut, i když v celkovém bodování poháru je s dosud jediným odjetým víkendem až na jedenáctém místě. Znamená to, že stejně jako loni si přijel pro body, které mohou v konečném účtování chybět někomu jinému. „Ale toho bych se nebál, vždyť já to ani moc neumím,“ hájil se věčně rozesmátý mladík, který vzápětí nato vyhrál dopolední první volný trénink před mladým Štefanem Rosinou a Michalem Matějovským.
 
Čtvrtý nejrychlejší čas v páteční seznamovací jízdě zajel Dostál, pátý Vršínský, šestý Janák a až sedmý Došek. V odpoledním druhém volném tréninku  byl nejrychlejší Vršínský před Jupou, Rosinou, Dostálem, Lackem, Janákem a Matějovským. Ve startovním poli se jako nováček tentokrát objevil Miloš Kárný, kterého diváci dobře znají například z dlouholeté účasti v poháru pick-upů.
 
Jezdci každopádně výsledkům pátečních jízd nepřičítali velký význam. Jde vždy hlavně o možnost finálního naladění auta pro dotyčný okruh za daných povětrnostních podmínek. O zimě už řeč byla a tak dodejme, že stejně jako nadměrné vedro má vliv na výkon motoru a chování celého vozu, stejně tak nezvykle nízká teplota vyžaduje zase jiná specifika nastavení podvozku i huštění pneumatik. Mechanici měli tedy plné ruce práce.
 
Při podvečerní rozpravě zazněla obvyklá upozornění i technické a organizační pokyny k víkendu. Mezi jezdci panovalo velké očekávání kdy už se konečně dozví cokoli konkrétního ke slibovanému vyhlášení nového poháru pro příští rok, ale zástupci promotéra, mladoboleslavské automobilky, slovenského MATADORu i Autodružstva Podbabská zatím jen s úsměvem opakovali, že během průběhu víkendu na vše dojde.
 
Na přetřes pak přišel i fakt, že jde skutečně o poslední závodní víkend této podoby poháru a nastalo velké počítání. „Za těch osm sezón je to celkem čtyřiačtyřicátý podnik, což je neuvěřitelné,“ zamýšlel se JUDr. Jiří Gottwald ze Škody Auto a.s. „Je to dohromady skoro rok na okruzích a když si člověk uvědomí co všechno se během uplynulých osmi roků seběhlo, působí to neskutečně,“ dodal ještě.
 
Jako obvykle se to podstatné začne dít v sobotu po ránu. První oficiální kvalifikační trénink octavií je v programu Podzimní ceny Brna zařazen už na půl devátou. Jezdi budou mít celou hodinu na dosažení nejlepších časů a definitivní doladění aut. Po obědě v půl jedné se pak pojede ještě jeden měřený trénink na půl hodiny. Velké finále poháru octavií odstartovalo.
(24.9. 2004)
 
 
 
 
 
 
tisk info
 
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose