www.car.cz
 

Otec a syn Charouzové s Lackem a s MB DTM ovládli Epilog
     tisková zpráva


Antonín a Jan Charouzové společně s Adamem Lackem triumfovali v šestihodinovém Epilogu v Brně, který uzavřel letošní českou okruhovou sezonu. Antonín Charouz si tak letos udržel 100 % neporazitelnost a získal svůj 22. a 23. titul českého šampiona.

Antonín Charouz se střídal v jednom voze se synem Janem a Adamem Lackem. Ve druhém voze AMG-Mercedes DTM se střídali  Tom Šedivý, Sascha Bert a Milan Bezák. Posádka A. Charouz, A.Lacko a J. Charouz v závodu suverénně dominovala a stylem start cíl si dojela pro absolutní vítězství, na druhý vůz specifikace DTM měli náskok pěti kol. Pro J. Charouze a Adama Lacka to byly první jízdy s vozem DTM, se kterým poprvé jeli až těsně před závodním víkendem, oba se však dokázali rychle adaptovat. V Brně chyběl Jarek Janiš, který měl jet původně s prvním vozem, ale musel odletět do USA, kde ho čekají testy vozu Champ Car týmu Dale Coyne Racing.
 
Antonín Charouz: „S víkendem i celou sezonou jsem velmi spokojen. Z jedenácti startů jsme dosáhli jedenácti vítězství, což se často nevidí. Na posádce druhého vozu bylo vidět, že jízda s vozem DTM není tak snadná, jak si mnozí myslí. S Honzou i Adamem se dobře spolupracovalo a oba si vedli velmi dobře. Honza mě překvapil tím, jak rychle si na vůz zvyknul a zajel vůbec nejrychlejší kolo závodu, vlastně jen v zahřívacím tréninku udělal jednu menší chybku. U Adama je vidět, že má z trucků určité návyky, které ho s normálním závodním vozem brzdí, podobně jako tomu třeba bylo u Tomáše, když zkoušel rallye. Z tohoto pohledu by pro něj bylo dobré, kdyby se co nejrychleji rozhodnul, čemu se chce v budoucnu věnovat.“
 
Jan Charouz: „Víkend jsem si užil, na vůz DTM jsem si zvyknul až překvapivě snadno, ačkoliv má více než třikrát vyšší výkon než formule BMW. Už od tréninku jsem měl z řízení dobrý pocit, jediným menším problémem bylo to, že vůz má na rozdíl od formule posilovač a volant tak pro mě šel až příliš lehce. Ale dalo se na to zvyknout. Ani se střídáním jsem neměl problém, ačkoliv máme všichni tři rozdílné postavy, dalo se to řešit jen částečnými výstelkami, nemuseli jsme měnit celou sedačku.“
 

Adam Lacko: „Vůz DTM je opravdový závodní speciál, jízda s ním je skutečným požitkem. Jeho reakce se pochopitelně značně liší od trucku a to vyžaduje jiný styl jízdy. Asi nejvíce mě překvapily brzdy, je až neuvěřitelné, jak pozdě se dá před zatáčkou brzdit. Myslím, že právě tam jsem měl největší rezervu pro zrychlení. V průběhu víkendu byly proměnlivé podmínky, což poznávání limitu vozu moc nepomohlo. Nicméně i přesto jsme jeli rychle a bez problémů, což bylo nejdůležitější.“

 

BPA


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose