www.car.cz
 

EuroBoss Series – V Le Mans zvítězil Zwart, ale titul patří Mansellovi
     Vladimír Rožánek


K poslednímu závodu sezóny se sešly fanoušci bývalých a stále ještě hodně rychlých formulí F1 a Indy v Le Mans, na okruhu Bugatti. Teoreticky se mohl ještě v posledním závodě stát šampionem Klass Zwart, ale jen v případě Mansellovi ztráty všech bodů. Závěr sezóny totiž lépe svědčil Klassu Zwartovi.
 
V cíli posledního závodu byl na stupni nejvyšším honorován Klass Zwart se strojem Ascari Judd V10. Bodově se ovšem zahojil jen sedmnácti body, a to na Scotta Mansella s Bennetonem Judd V10, který dojel v Le Mans třetí nestačilo. Tomu stačilo na konečné vítězství 117 bodů, zatím co Zwart se musel spokojit jen s 99. Druhý dojel v Le Mans Patrick D´Aubreby s Bennetonem 192 Judd, v celkovém hodnocení se posunul až na sedmé místo v EuroBoss Formula. Třetí místo ve třídě EuroBoss Formula patřilo Smithovi, který se svým Simtekem HB Ford V8 uhájil třetí místo jen s pětibodovým náskokem, před dvojicí Kitty – Ryschka.
 
Lola Audi Turbo F3000 @ foto Vláďa R
 
Zajímavý vůz představil na posledních dvou závodech série EuroBoss Terry Sales. Jednalo se o vůz Dallara Judd V8, který toho v Mistrovství Světa F1 mnoho nepředvedl. Jednou měli možnost vidět tento vůz i mostečtí diváci, ale jen v trénincích na Interserii 2002, více totiž jeho vůz nepovolil. Další známé tváře, které jsme letos v EuroBoss mohli zahlédnout byli Becker a Ryschka, kteří kdysi úspěšně jezdili Interserii, a také současné piloty Interserie – Wagnera, Milavce, Buttnera a Monbarona. Jen posledně jmenovaný však odjel dva závody, ostatní jen po jednom v Německu. U nás se tato série rovněž jezdila, ovšem nehorázné sumy, které chtějí pořadatelé této série, udělali na čas konec těchto závodů v Česku. Uvidíme zda nezavítá tato série k nám v letech následujících, ale startovním polem 10 strojů asi moc pozornosti nepřipoutá.
 
Výsledky EuroBoss Series Le Mans – Francie:
 
Klass Zwart - Ascari Judd V10 4,0 l
Patrick D'Aubreby – Benetton 192 V10
Scott Mansell – Benetton Judd V10
Karl Heinz Becker – Minardi M195 Cosworth V8 3,5l
Joachim Ryschka – Indy Chevrolet V8 3,5l   
Terry Sales – Dallara Judd V8 3,5l
Jean Claude Monbaron – Reynard Judd F3000
David Hallyday - Dallara IRL Chevrolet
Patrick Dewandeleer – Arrows Cosworth V8 3,0l
 
Celkové pořadí EuroBoss Formula 2004:
 
Scott Mansell – Benetton Judd V10 / Ferrari V12
Klass Zwart - Ascari Judd V10 4,0 l
Paul Smith – Simtek Ford HB V8
Roger Kitty – Reynard Cosworth V8 F3000
Joachim Ryschka – Indy Chevrolet V8 3,5l   
Karl Heinz Becker – Minardi M195 Cosworth V8 3,5l
Patrick D'Aubreby – Benetton 192 V10
Mike Wrigley – Tyrrell Judd V10 3,5l
 
Celkové pořadí EuroBoss Masters:
 
Tony Hansford – Footwork Cosworth V8
Nick Crossley – Footwork Cosworth V8, Arrows A11B
Roger Kitty – Reynard Cosworth V8 F3000
 
Celkové pořadí EuroBoss F3000:
 
Roger Kitty – Reynard Cosworth V8 F3000
Kamiel de Brue – Ralt Judd V8 F3000
Jean Claude Monbaron – Reynard Judd F3000
Henry Buttner – Reynard Mader F3000
Peter Milavec – Lola Audi Turbo 1,8 F3000
Arnold Wagner – Reynard Ford Cosworth F3000
 
Jezdci tedy sezónu zakončili a my se můžeme těšit na tu 2005.
 
Zde naleznete několik fotografií z EuroBoss 2004.
 
Vláďa Rožánek, www.car.cz
 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose