www.car.cz
 

Finálová jízda Supersprintu – Dolák a Glogar s medailí
     Vladimír Rožánek


Poslední finálová jízda Supersprint Challenge pro formulové vozy a prototypy se odehrála tuto sobotu na známém německém okruhu Hockenheim. Poslednímu závodu sezóny 2004 přálo také oproti předcházejícímu podniku počasí a 20°C dávalo šanci pěkným závodům.
 
Na finalovou jízdu byl vybrán malý okruh, a tak se bylo až do konce závodů na co koukat, bojovalo se totiž ještě o místa na předních místech v divizích, tak i celkově mezi prototypy a formulemi.
 
Na Hockenheim dorazil i team CarDo Racing z Mostu, který měl před závodem šanci udržet třetí místo v divizi 1. Situaci Michalu Dolákovi trochu zkomplikovala brněnská havárie a také jen malý příděl bodů na minulém mokrém závodě na velkém Hockenheimu. Pro tento závod však zvýšil své šance, když na závod dorazil s novou zbraní, prototypem PRC Ford 3,5l F1 ze stáje Waltera Pedrazzy. Tento výkonný agregát dával velkou šanci na uhájení třetího místa v divizi 1.
 
Michal Dolák - PRC Ford F1 @ foto Vláďa Rožánek
 
Už v měřeném tréninku nešlapala nová zbraň na plné obrátky a těsnění na vodní pumpě trochu vypumpovalo teplotu motoru. Po prohlídce od mechaniků však vůz do závodu odstartoval. Pro Michala to byla vlastně nová trať, protože při posledním závodě se jel velký okruh a navíc na vodě, tentokrát ale nezapršelo. Při závodě tedy Michal Dolák jel s očima nalepenýma na display teploty motoru a musel řadit již na 8 tis. otáčkách, i když optimální hranice leží ještě daleko výše. Situaci mu usnadnil jeho velký konkurent Gerd Beisel s PRC Mugen, který nezvládl tlak, který na něj vytvářela dvojice Payr – Dolák a v jedné ze zatáček poslal vůz do kačírku, po následném vyhrabání svého vozu ještě pokračoval, ale třetí místo v divizi 1, se mu již pomalu vytrácelo z dohledu. Pro mladého mosteckého pilota je 3. místo při premiérovém ročníku v Supersprint Challenge velkým úspěchem, vždyť v ní startují ostřílení borci.
 
Vůz PRC SC98 BMW 3,0 s nímž jezdil M.Dolák v roce 2004 SCC
 
Příští rok čeká na mostecký team CarDo další krůček do Evropy, s novým vozem PRC Ford F1, který přes zimu projde repasí u Perdrazza Racing Cars. Absolvuje celou sezónu Sports Cars Challenge, která se příštím rokem pojede opět samostatně bez Interserie, která bude pořádat závody samostatně. Michalovi pocity ze svezení v novém voze jsou výborné, raketové zrychlení motoru Ford bude dobrým potenciálem, avšak řízení tohoto prototypu vyžaduje vetší fyzickou kondici, na které bude Michal muset přes zimu zapracovat.
 
Emanuell Pedrazza si po zapůjčení vozu PRC Ford Dolákovi odskočil do divize 2, kterou bez problémů vyhrál. 
 
V celkovém hodnocení Sport Cars Challenge nakonec zvítězil Švýcar Burli Stricker z druhé divize, který pátým místem na Hockenheimu předstihl Payra, jezdícího s francouzskou licencí. Tomu chyběl pro celkové vítězství mezi prototypy jen jediný bod, vítězství z loňska tak neobhájil.
 
Lubomír Glogar s Eufrou F3 v Brně @ foto Vláďa Rožánek
 
Velmi cenného úspěchu v Supersprint Challenge dosáhl Lubomír Glogar. Při finálové jízdě dojel v divizi 4 na druhém místě za Berndem Rubigem na Formuli VW. Toto umístění mu stačilo na celkové 3. místo v divizi 4 pro dvoulitrové formule. Na druhé místo ztrácel jen jediný bod.
 
Výsledky velkého finále Supersprint Challenge Hochenheim KK:
 
1 Linemann Timo/D URD BMW  D1
2 Milavec Peter/A Lola Cosworth F3000 D3
3 Steiner Marcel/CH Martini BMW D1 
4 Payr Wolfi/F PRC BMW D1
5 Dolák Michal/CZ PRC FORD F1 D1
 
Pořadí v jednotlivých divizích Supersprint Challenge přineseme později, v článku, který zhodnotí celou sezónu, která byla pro české jezdce velmi úspěšná.
 
Vláďa Rožánek, www.Car.cz

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose