www.car.cz
 

Horácká rallye: Bronzové rozloučení Emila Trinera se sezónou
     Pavel Jelínek


Brněnský tým SEAT Sport Czech Republic a jeho posádka Emil Triner - Miloš Hůlka nechyběl na víkendové Horácké rallye v okolí Třebíče a všechno klapalo tak, jako bylo naplánováno a jak bylo i přáním celého týmu. Posádka vozu si po celou soutěž držela třetí pozici a body za medailové umístění jí nakonec pomohly k posunu na konečnou čtvrtou příčku v absolutním pořadí a tedy k obhájení loňských pozic.

Motor byl po Příbrami rozebrán a repasován, byl vyměněn chladič, který se roztrhl poté, co odešlo těsnění pod hlavou,“ připomněl šéf brněnského týmu Pavel Kouřil. Před startem pak dal svému jezdci jasný pokyn: „Jeď pro diváky, ukaž  jim pěkné smyky a jak cordoba stále ještě umí jezdit.“ A diváci jistě nebyli zklamáni. Emil tentokrát jel opravdu skvěle a svým vyhlášeným stylem, jak za mlada, přestože i jemu a nejen jeho cordobě roky přibývají.
 
Třetí pozice patřila Emilu Trinerovi bezpečně od startu až do cíle, ostatně nikdo další kromě vedoucí trojice již nedisponoval speciálem WRC. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport, ostřílený i mnoha světovými starty a úspěchy, si jel vlastní závod. Jel s odstupem za Kopeckým i Pechem, ale se značným náskokem na zbytek startovního pole. Jeho nejbližšího pronásledovatele Davida Komárka s lancerem skupiny A pak zklamala technika v závěru závodu, ale i ten na něj ztrácel zhruba dvě minuty.
 
Mě se tady na Horácké líbí a jsem tady vždycky na bedně,“ chválil třebíčské pořadatele Triner na závěrečné tiskové konferenci, kde již se mohl těšit na večerní slavnostní předávání medailí. Tam on i jeho spolujezdec Miloš Hůlka převzali bronz, který byl jistě příjemnou tečkou za sezónou. „Kdyby auto klapalo tak výborně, jako tentokrát po celou sezónu, mohlo všechno vypadat ještě jinak,“ podotknul Emil.„Příjemně jsem se bavil. Všechno bylo v pohodě a v pořádku,“ doplnil Miloš Hůlka.
 
V dané konkurenci špičkových vozů v českém šampionátu je ovšem celkové čtvrté místo za Kopeckým s tovární Fábií WRC, Pechem s Fordem  Focusem WRC a světovými starty ostříleným Krestou se Subaru Impreza a Focusem WRC velmi dobré a výše snad ani pomýšlet nelze. Posádka tak mimochodem obhájila loňskou bramborovou medaili v celkovém pořadí.
 
Raději mám přírodní retardéry, než ty uměle udělané z pneumatik. Třeba objíždění kapličky nebo nějakých ostrůvků, stromů ....,“ dodával jezdec na dotaz novinářů. Umělé retardéry totiž ne vždy zůstanou přesně takové, jaké byly namalovány při tréninku a při předchozím průjezdu a jaké je posádky mají napsané, připomínali i Kopecký s Pechem. Právě v retardéru u kapličky v obci Lipník ale Triner trochu zaváhal, i když pak také pobavil diváky „kolečkem“, aby jim nebylo líto, že viděli zkažený průjezd, jak dále říká:
 
„V sobotu jsme měli jenom problém se spálenou svíčkou a motor jel na tři válce. Vašek (Pech) nám půjčil svoji a auto s ní pak jelo jak drak. Právě tehdy jsem udělal tu chybu a polohodiny.….. Tak jsem tam potom vytočil divákům kolečko, aby jim nebylo líto, že neviděli pěkný průjezd. Na závěr jsme se s Vaškem domluvili, že uděláme na stejném místě  pro diváky kolečka. Přijel jsem a viděl jsem, že Vašek je tam dělal a vytočil je divákům  taky,“ zářil Emil a pokračoval: „Domlouvali jsme se i s Honzou Kopeckým, ale ten do toho nešel …“
 
Výsledkem dvoudenních soubojů na jednadvaceti erzetách byla pro Trinera a jeho SEAT Cordobu WRC EVO III celková ztráta téměř šesti minut na vítěznou posádku (včetně ztráty z koleček pro diváky….), ale čtyřminutový odstup jej dělil od čtvrtého Karla Trojana.
 
"Od začátku jsme věděli, že lepší než třetí za normálních okolností nebudeme. Na první dva nemáme, což se nakonec potvrdilo. Raději sice jezdím ve větší skupině, která závodí o umístění, ale ani to, že jsem neměl s kým závodit, mi nijak nevadilo. Vše bylo v pohodě," řekl realisticky Triner. Na Horácku byla v mezích normálu i aktivita Policie ČR a nenašel se žádný policista, který by skákal po závodních vozech, jako se dělo v Sosnové. „Viděli jsme několik radarů, ale jeli jsme kolem nich dle předpisů… Ani s tím jsme neměli žádný problém,“ doplnil ještě Miloš Hůlka.
 
Chceme startovat i při prosincovém jubilejním desátém Pražském rallysprintu. Ještě  to ale není jisté, hledáme sponzora pro tento mimořádný start, který se nezapočítává do mistrovství republiky," odpovídá dále Triner na dotazy ohledně závěru letošní sezóny. Do té příští pak dosud typicky žlutý vůz brněnského týmu možná vyrazí ve zcela novém zbarvení.
 
 
Oficiální stránky soutěže : http://www.horacka.cz/
Oficiální stránky týmu : http://www.seat.cz/seat-sport/
 
 
Pavel Jelínek
SEAT SPORT Czech Republic media servis
V Brně 24. října 2004
 
Pořadí - Horácká rallye 2004:
 
1. Kopecký, F. Schovánek (Škoda Fabia WRC) 1:45:47,8 hod., 2. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) -28,8, 3. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC) -5:41,0, 4. Trojan, Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII) - 10:01,8, 5. Votava, Synáč (Mitsubishi Lancer EVO VIII) -11:03,8, 6. Berger, Váňa (Ford Escort Cosworth) -11:30,9, 7. Chvojka, Chvojková (Ford Escort Cosworth) -11:34,4,
 
 
Konečné pořadí: 
1. Kopecký, F. Schovánek 182 bodů (Škoda Fabia WRC), 2. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) 158, 3. Kresta, Tománek (Subaru Impreza WRC, Ford Focus WRC) 103. 4. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC)
 
 
 
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose