www.car.cz
 

Katalánsko 2004: Märtin s focusem vyhrál podruhé v řadě
     tisková zpráva


Katalánská rally (29. – 31. 10. 2004)
 
Markko Märtin s Michaelem Parkem se stali vítězi Katalánské rally a získali pro tým Ford WRT během dvou týdnů již druhé vítězství v soutěži mistrovství světa . Posádka Fordu Focus WRC dokončila předposlední podnik světového šampionátu s náskokem 23,2 sekundy. Ford si tímto výsledkem zajistil konečné druhé místo v šampionátu značek.

Před dvěma týdny dosáhli Märtin a Park na Korsice prvního asfaltového vítězství ve své kariéře. O tomto víkendu vyhráli pět z devatenácti rychlostních zkoušek. Do vedení se dostali na začátku druhé etapy a ve zbytku soutěže si svou pozici již v klidu kontrolovali. Nedali svým soupeřům vůbec žádnou šanci k útoku. Díky vítězství ztrácí Märtin v šampionátu jezdců na zatím druhého Pettera Solberga pouhé tři body. O pozici vicemistra se tak rozhodne až na následující Australské rally.

Rychlé asfaltové tratě v okolí města Vic byly pro jezdce i vozy velkou výzvou. Předpověď sice hlásila déšť, ale během tří dnů soutěže bylo většinou sucho. Nejvíce pršelo v noci a ranní rychlostní zkoušky tak byly velmi kluzké. Teploty byly nízké a tratě proto osychaly pomaleji než obvykle. Díky těmto podmínkám nebylo jednoduché vybrat správné pneumatiky. Členové týmu však podával z tratí rychlostních zkoušek přesné informace a zkušenosti inženýrů Fordu i Michelinu zajistily, že si pneumatiky Focusu RS s podmínkami panujícími na trati poradily.


Märtin a Park startovali do závěrečné etapy s náskokem 39,7 sekundy na Marcuse Grönholma. Náskok to byl nadějný. Posádka si mohla dovolit opatrnější jízdu a korigovat tempo podle svých největších soupeřů.

“Naše tempo jsme měnili přesně podle mezičasů ostatních jezdců, které nám tým elektronickou cestou posílal,“ řekl Märtin. “Držel jsem si své tempo a jel jsem opatrně. Výsledkem byl nevýrazný výkon, protože jet relativně pomaleji je mnohem obtížnější, než když jedete naplno.“

Posádka přežila i chvilku strachu, když na předposlední zkoušce začalo zlobit zapalování Focusu WRC. Před posledním měřeným úsekem, kterým byl 35,18 km dlouhý Viladrau, vyměnili Märtin s Parkem svíčky i zapalovací cívku a do cíle dojeli bez sebemenších problémů.

Poslední dva dny jsme celou soutěž vedli. Neměli jsme co získat, ale mohli jsme hrozně moc ztratit,“ řekl osmadvacetiletý Estonský pilot. “Když včera ráno odstoupil Sebastien, odpadl nám nejtěžší soupeř. Dnešní den byl ale velice náročný. Udržet se na prvním místě nebylo to nejtěžší, mnohem obtížnější bylo udržet správné tempo a neudělat chybu. Tratě byly opravdu velmi kluzké.

Náš tým pracoval fantasticky a pneumatiky Michelin fungovaly perfektně. Neudělali jsme při jejich volbě žádnou velkou chybu, což je v proměnlivých podmínkách zásadní věc. V loňském roce byl Focus RS nejrychlejším asfaltovým autem, ale nám se to letos nedařilo znovu předvést. Nyní jsme během dvou týdnů dvakrát ukázali, že je Focus WRC stále nejlepší. Celý náš tým je spokojen. Říjen byl prostě dobrý měsíc
!“ dodal Markko.

Šéf týmu BP-Ford Malcolm Wilson byl při příjezdu Märtina do servisního areálu ve Vic osprchován šampaňským a k soutěži řekl: “ Již podruhé tento měsíc odjel Markko fantastickou soutěž. Od začátku kontroloval tempo a poslední dva dny předvedl, jak se má kontrolovat průběh soutěže z první pozice. Zajel pět nejrychlejších časů a Francois Duval přidal před svým odstoupením další tři. Znovu se ukázalo, že Ford Focus je auto, před kterým musí mít na asfaltu respekt úplně všichni.“

Po dvou asfaltových soutěžích se mistrovství světa vrací na šotolinu. Závěrečný podnik šampionátu se jede v Austrálii. Základnou soutěže, která se koná 11.-14. listopadu bude Perth.
 
 
Konečné pořadí po 3.etapě
 
1.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    3.40.43.8
2.    GRÖNHOLM, Marcus    Peugeot 307 WRC    3.41.07.3
3.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    3.41.21.5
4.    SARRAZIN, Stéphane Subaru Impreza WRC    3.43.34.2
5.    SOLBERG, Petter    Subaru Impreza WRC    3.43.50.5
6.    SOLA, Daniel    Mitsubishi Lancer WRC    3.44.49.5
7.    GALLI, Gigi    Mitsubishi Lancer WRC    3.44.49.7
8.    HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    3.45.15.5
9.    GARDEMEISTER, Toni    Skoda Fabia WRC    3.45.21.4
10.    VOUILLOZ, Nicolas    Peugeot 206 WRC    3.45.28.8
 
World Championship 2004

Jezdci    
1.    Sebastien Loeb 108
2.    Petter Solberg 82
3.    Markko Martin 79
4.    Carlos Sainz 73
5.    Marcus Gronholm 62
6.    François Duval 47
7.    Mikko Hirvonen 24
8.    Harri Rovanpera 20
9.    Janne Tuohino 16
10.    Freddy Loix 9

Značky
1.    CITROEN 184
2.    FORD 137
3.    SUBARU     117
4.    PEUGEOT 93

 
 
 
Martin Linhart,
 
Závěrečná tisková zpráva

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose