www.car.cz
 

O přípravách 33. SEAT Rallye Český Krumlov 2005
     6.12.2004 13:53 - tisková zpráva


Před přípravou 33. SEAT Rallye Český Krumlov 2005

 

Zeptali jsme se zástupce ředitele českokrumlovské rallye Luboše Šaláta, jak probíhá příprava populární českokrumlovské soutěže.

Příprava vlastně začala po vyhlášení letošních vítězů.  32.ročník SEAT Rallye Český Krumlov byl hodnocen jako úspěšný, samozřejmě je stále co vylepšovat, ne vše se povedlo, ale ohlasy byly většinou kladné. Rozhodnutí umístit servisní parkoviště do Českých Budějovic po celou dobu soutěže se ukázalo jako správné. I tam jsme omezeni místem, ale oproti prostorům v Českém Krumlově či Kaplici došlo k značnému zlepšení. Pokud jde o vlastní rychlostní zkoušky, myslím, že jsou dostatečně obtížné, vojenský prostor, „Malonty“ a nebo nově „Kohout“ patří jistě k tomu nejlepšímu, co u nás je. Erzety byly logicky poskládané a jezdci i diváci si určitě přišli na své, to vše v překrásné krajině i kouzelném Českém Krumlově. O tom, že se k nám jezdci rádi vracejí, svědčilo i zářijové setkání pořadatelů, představitelů obcí a sponzorů, kterého se zúčastnili Václav Pech s Petrem Uhlem, Emil Triner s Milošem Hůlkou a manželé Trojanovi.

 

V kalendáři MMČR 2005 je SEAT Rallye zařazena na konec května jako pátý podnik. Jaký model zvolíte pro příští rok?

Potom, co se Valašská rallye opět odtrhla od slovenské soutěže,  jsme se chtěli vrátit k původnímu tradičnímu termínu v polovině května. FAS AČR nás však stejně jako v letošním roce z důvodu zařazení Rallye Tatry do domácího mistrovství přesunul na poslední květnový víkend. Novou situací je, že před Krumlovem budou odjety již 4 podniky.

 

Výsledky od nás tudíž mohou hodně napovědět o mistrovských titulech pro rok 2005 a tak  věřím, že přivítáme kvalitní startovní pole a uvidíme zajímavé sportovní boje. Trochu mě trápí zvýšení počtu zařazených soutěží do mistrovských seriálů, které rozmělní startovní pole a podle mého názoru nekoresponduje s nastávajícím útlumem v našem rallyesportu.

 

Generálním partnerem pro příští ročník zůstává importér automobilů SEAT, pod jehož hlavičkou odjedeme již čtvrtý ročník. Významným partnerem samozřejmě zůstává i ÚAMK ČR, jehož členem je pořádající klub.

 

Koncepce celé soutěže bude vycházet z osvědčených zkušeností let minulých. Celý harmonogram tak bude soustředěn do čtyř dnů, ve čtvrtek odpoledne a večer opět proběhnou přejímky, představení posádek a další doprovodné akce, v pátek odpoledne start do první etapy. SEAT Rallye vyvrcholí oblíbeným vyhlášením vítězů na rampě v sobotu večer.

 

Vzhledem k tomu, že jsou možnosti našeho rozpočtu rallye omezeny, nemůžeme si dovolit mnoho novinek. Důležité pro nás bude uspořádat kvalitně zabezpečenou soutěž se vším dobrým, co přinesly minulé ročníky a s  odstraněním chybiček, o kterých víme.

 

Takže tradiční Krumlov, bez výrazných změn?

Pokud tedy jde o trasu rallye a tratě rychlostních zkoušek, dojde jen k minimálním změnám. I přes delší přejezdy týmy opět zavítají do krajského města České Budějovice, ve kterém bude umístěno servisní parkoviště.  Musíme se zaměřit na rallyekrosový okruh v Římově, který bude nově upraven tak, aby byly oba průjezdy bezproblémové.  Zatím nechci nic slibovat, ale pokud to umožní legislativa je naším záměrem po několika letech návrat ke klasické variantě populárních „Malont“ s průjezdem Pohorské Vsi a startem či cílem v Benešově nad Černou, délka by se tak natáhla na maximálně povolených 30 km, v zorném poli máme opět také tradiční zkoušku vedenou přes Větrnou a Malšín.

 

V letošním roce jedinou výtkou některých jezdců byly použité retardéry, změní se?

Několik retardérů bylo opravdu kritizováno, ale všichni měli stejné podmínky. Kritika se týkala vlastně jen „Malont“, tedy jen jednoho úseku z osmi, na ostatních zkouškách buď retardéry nebyly, nebo šlo jen o jednotlivé výjimky.  Je všeobecně známo, že naše rychlostní zkoušky jsou rychlejší. Nejezdí se jako na jiných rychlých soutěžích po rovinách, to ne.

 

Ale není zde příliš mnoho pomalých zatáček, vždyť klasické vracáky na ruční jsou snad jen tři a z toho dva se dají snadno vykroužit. Takže bez retardérů se v éře vozů WRC ještě neobejdeme, ale pokusíme se je udělat citlivěji. Doufám, že nám  pomůže i plánovaná obměna malontské erzety, bylo by škoda nejznámější domácí zkoušku opustit.

 

Na závěr, co Vás čeká v nejbližší době?

V současné době jde o dokončení jednání o všech povoleních a vyřešení všech úředních záležitostí, jsme před podpisem smlouvy s generálním partnerem a samozřejmě sháníme peníze, abychom rallye zase nemuseli dotovat z vlastní kapsy.

 

A protože se rychle blíží začátek nového ročníku Mezinárodního mistrovství ČR v rallye a valná část českých posádek bydlí před Jänner rallye na českém území v okrese Český Krumlov, chceme pro ně před startem připravit setkání a pokud bude zájem a vhodné klimatické podmínky, i něco navíc. Ale o tom až někdy později.

 

 

 

Děkuji za rozhovor

 

Dalibor Benych

www.rallyekrumlov.cz


 
 
Fotogalerie:   Vítězné fotky fotosoutěže k BR 2003

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose