www.car.cz
 

Antonín Tlusťák si v Rakousku splnil cíl. Druhý našinec ve třídě N3.
     Pavel Jelínek


Není nic neznámého, že Motocarsport Zádveřice nepatřil k příznivcům zařazení rakouské soutěže do českého šampionátu. Potřeba zisku bodů a také i zájem o svezení na neznámém a nezvyklém povrchu nakonec rozhodl o tom, že stáli ve Freistadtu na startovní rampě. Oproti zvyklostem však tým nasadil jen jeden vůz Honda Civic Type R s Antonínem Tlusťákem a Jiřím Marešem. Protože domácí jezdci tuto třídu neobsadili, utkaly se spolu jen čtyři české posádky. Dopředu tedy bylo jasné, že ten komu se podaří dojet až do cíle, bude spokojen s pořádnou porcí bodů. Protože nebyl, na rozdíl od českých soutěží, omezen počet průjezdů rychlostních zkoušek vyrazili Tonda a Jiří do místa soutěže již týden dopředu a doslova si užívali jízdu na zasněžených silnicích.


„Přestože jsme jeli trénovat relativně brzo, byly už tratě rychlostních zkoušek pečlivě vyznačené, což naznačilo, že i celá soutěž bude mít opravdu skvělou organizační úroveň. Treninkové auto jsme měli na švédských hrotech a jízda na nich po zasněžených silnicích byla velikým zážitkem a moc mě bavila. Bylo to opravdu super.“ Pochvaloval si Tlusťák seznamovací jízdy. V samotné soutěži to již bylo trochu jinak.

„Krátce před startem povolily dosavadní mrazy a teplota se pohybovala plus mínus kolem nuly, takže led trochu povolil a také závodní pneu měly nižší hroty, takže jízda nepřinášela již tolik radosti. Kromě toho jsem měl celou dobu na paměti nutnost dokončit a tomu jsem i podřídil svůj styl.“ Vysvětluje mladý jezdec pomalejší úvodní vložky. Jízda na jistotu a bez rizika začala přinášet výsledky ve chvíli, kdy nejprve nabral ztrátu Kunovský a poté i Křížek a Tlusťák s Marešem se usadili na druhém místě za vedoucím Vrbeckým, který rovněž nechyboval a budoval si pohodlný náskok. Pohled do výsledků jasně říkal, že již po třetině ze sedmnácti rychlostních zkoušek byly karty jasně rozdány a ke změnám mohlo dojít jen díky chybám jednotlivých jezdců.

„Je to tak, na začátek jsem vůbec netušil, jak se budou pneu s hroty chovat na asfaltových úsecích a zvláště při jízdě z kopce jsem si nechával velkou rezervu. Vrbecký nám proto hodně ujel a vedl jíž o více než dvě minuty. Podobný náskok jsme měli i my před Křížkem a Kunovský měl smůly asi nejvíc. Od této chvíle jsme jeli tak, abychom dojeli a nedali nikomu šanci nás předjet. Vím, že to není moc závodnický přístup, ale věřím, že divákům to na dalších letošních soutěžích vynahradím. Tentokrát měly přednost body.“

Tlusťákova slova potvrzuje i fakt, že asi jako jeden z mála ani jednou necouval, ani jednou nemusel vyhrabávat auto ze závějí a celou rallye absolvoval bez jediného škrábance na autě. Odměnou jemu i Jiřímu Marešovi bylo v cíli druhé místo ve třídě a páté ve skupině N, která se letos počítá bez vozů nejsilnější třídy N4. „Ještě jednou bych rád ocenil organizaci celé soutěže i přístup všech pořadatelů, kteří byli připraveni na všechny varianty a v případě zrušené vložky nás vyvedli na objízdnou trasu, na které pak na každé křižovatce čekalo auto a opět nás navedlo na správný směr. Nezapomenutelná je jízda v noci, kdy světla nádherně osvětlí sníh před autem i po stranách a je to opravdu paráda. Muselo se to líbit i divákům, kterých jsem viděl, hlavně v diváckých zonách, velké množství a přitom na bezpečných místech.

Ocenit bych chtěl i přístup českých činovníků, v našem případě jde o Karla Nauše a Luďka Kopeckého, kteří nám třeba při přejímkách moc pomohli ať už s jazykovým problémem, nebo s rozdíly v předpisech, které platí u nás a v Rakousku.“ Dá se tedy říci, že v Zádveřicích změnili svůj odmítavý postoj k této soutěži? „Soutěž jako taková je opravdu pěkná a povedená, ale náš názor se nemění. Pořád si myslíme, že by bylo vhodnější zařadit Jänner rallye jako volný závod, nebo jej termínově sblížit s další možnou zimní soutěží, aby se mohly náklady na přípravu rozpočítat.

Sleva na startovném se malinko vytratila ve chvíli, kdy musíte zaplatit za jízdu doprovodné dodávky o víkendu a také za to, že můžete v servisní zoně umístit ještě jeden doprovodný automobil. Za to vše se platí v řádech desítek euro, což v přepočtu na koruny dělá nakonec několik tisíc. Celkově to však byl pěkný týden zakončený slušným výsledkem.“ Zakončil jezdec své ohlédnutí za první letošní soutěží velkého šampionátu.

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice

http://www.motocarsport.com


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose