www.car.cz
 

Rozhovor s nástupcem C. Provery ve funkci šéfa Peugeot Sport
     7.3.2005 11:44 - tisková zpráva


Jean-Pierre Nicolas – nový šéf týmu

Jean-Pierre Nicolas byl nedávno jmenován nástupcem Corrada Provery ve funkci šéfa Peugeot Sport. Jeho styl řízení týmu bude jistě odlišný, ale ambice zůstanou stejné. Francouzský tým chce ve své poslední sezóně v mistrovství světa v automobilových soutěžích dosáhnout úspěchu.

S jakým záměrem nastupujete na nový post?

Přebírám zodpovědnosti Corrada Provery a současně se budu i nadále starat o sportovní stránku týmu. Znamená to pro mě více práce. Vím však, že se budu moci spolehnout např. na Xaviera Carlottiho i další členy týmu, kteří se o určité oblasti dobře postarají. Všichni jsme připraveni udělat vše potřebné, aby i po změně ve vedení týmu běželo všechno hladce.“

Tým prochází fází, kdy nepřicházejí jen dobré zprávy. Především skutečnost, že na konci roku 2005 skončí Peugeot v automobilových soutěžích, není příjemná. Nemáte obavy, že bude motivace lidí slábnout?

Umím si představit, že by to mohlo tým poznamenat. Procházíme složitým obdobím a jsou tu důvody proč být neklidný. Ale u Peugeotu nepotřebujeme žádný zázračný recept. Pracujeme jeden za druhého, všichni chtějí uspět a každý chce pro motorsport udělat to nejlepší, protože je jeho vášní. Motivace může být momentálně trochu otřesená, ale to absolutně nic nemění na faktu, že základním cílem je vítězství a udržení se ve světové špičce. 307 WRC je spolehlivá a konkurenceschopná. Také uvnitř týmu všechno klape. Peugeot už přežil jiné bouře a pokaždé prokázal schopnost větru odolat. Bouře se přežene a my zabojujeme za lepší zítřky. Jsem si jistý, že velmi brzy začneme opět stoupat vzhůru.“

Když se podíváme na sportovní stránku. Změnilo oznámení o ukončení působnosti Peugeotu v MS nějak letošní plány vašeho týmu?

Fakt, že se jedná o poslední sezónu, nemůže naše plány změnit. Náš přístup zůstane stejný a cílem Peugeotu je vítězství v šampionátu značek. V roce 2004 jsme měli problémy se spolehlivostí a vinu na tom měly jak posádky, tak tým. Letos je 307 WRC plnohodnotným kandidátem na vítězství. V úvodních dvou soutěžích sezóny jsme si nepochybně zasloužili mnohem lepší výsledky, ale stále máme před sebou ještě spoustu příležitostí, jak body získat.“

V Marcusovi Grönholmovi a Markko Märtinovi máte dva špičkové piloty, ale nebude v jejich soupeření problém?

Myslím si, že sázka na tuto dvojici se nám vyplácí. Raději mám tým složený ze dvou hvězd. Pak mohu počítat s tím, že mám v ruce dva triumfy. Jsem velmi spokojený, když vidím, jak spolu vycházejí a jak inteligentně komunikují. Cítíte, jak moc chtějí oba získat vítězství pro tým. Od určité rivality asi bude obtížné oba piloty během sezóny uchránit, ale jejich přístup k práci je excelentní a to je dobré znamení.“

Jak hodnotíte jejich start do sezóny?

Marcus je prostě Marcus. Dvakrát bojoval o vítězství, ale jeho úsilí nebylo odměněno. Bylo to způsobeno smůlou nebo příliš velkou snahou? Nevím. Žolíky jsme vyčerpali příliš brzo. My i Marcus víme, že je velice důležité, abychom od dalšího závodu získávali body.

Markko se představil jako chytrý pilot. Nezkoušel jet za hranicí možností. Dobře vnímal, jak daleko může v této fázi sezóny jít. Přesto získal cenné body do šampionátu značek i šampionátu jezdců, kde ztrácí na první místo pouhý bod. I s autem si v této chvíli rozumí mnohem lépe. Již víme, jakým směrem se musí naše práce ubírat. Za pomoci inženýrů může získat stoprocentní jistotu a může se dostat na absolutní vrchol.“

Jak Markko zapadl do týmu?

Markko je neobyčejný člověk. Působí plaše, nenápadně a rezervovaně. Jeho zdrženlivost je však rázně pryč, když vidí, že je to třeba. Ve vztahu k technikům je velmi otevřený. Říkají, že umí poskytnout perfektní informace o chování vozu. Vybrali jsme si ho kvůli jeho rychlosti, ale také pro technické dovednosti. Zdá se, že naše očekávání zcela naplní.“

Další novinkou této sezóny je spolupráce s Pirelli. Co byste o ní po dvou odjetých soutěžích řekl?

Věděli jsme, že se na Rallye Monte Carlo budeme muset vyrovnat s určitým handicapem. Panují tam vždy specifické podmínky. Bohužel jsme se nespletli. Ve Švédsku jsme viděli, že u Pirelli odvedli perfektní práci. Myslíme si, že na šotolině budou pneumatiky rovněž plně konkurenceschopné. Příprava na Mexiko nebyla příliš dlouhá, ale přesto věříme, že na nových pneumatikách budeme bojovat o vítězství.“

V Mexiku bude debutovat 307 WRC specifikace 2005. Jaké máte pro tuto soutěž i pro další průběh sezóny cíle?

Na šotolinových soutěžích bude širší auto výhodou. Váha vozu by měla být lépe rozložena. Uvidíme, jak si v Mexiku poradíme s faktem, že potřebujeme od obou aut body. Pokud mám mluvit o celé sezóně, pak musím říci, že testování ukázala spolehlivost i rychlost 307 WRC specifikace 2005. A to jsme ji testovali i na drsných šotolinách. Obě posádky jsou kvalitní a mohou vítězit na každé soutěži mistrovství světa. Konkrétní podmínky nám ukáží, zda můžeme o vítězství bojovat.“

 

 

Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,

Lucie Kučerová, Peugeot Česká republika,


 
 
Fotogalerie:   Německá rallye 2004 od Ivo Nesrovnala podruhé

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose