www.car.cz
 

Peugeot 407 SW
     Pavel Jelínek


Neustálé zrychlování vývoje prostředí a společnosti, které nás obklopují, s sebou přináší změny v sociokulturních trendech a mění od základu zavedené principy a vztahy k materiálním věcem, automobily nevyjímaje. Předvídat a předbíhat tyto procesy je v dnešním tvrdém konkurenčním světě obchodu podmínkou přežití a úspěchu. Značka Peugeot se proto snaží neustále flexibilně přizpůsobovat svou nabídku napříč všemi kategoriemi vozů na automobilovém trhu.

Jako nástupce modelu 406 v segmentu vozů vyšší střední třídy, která má pro značku prvořadý historický význam, byla vybrána modelová řada 407, která svým výrazným estetickým zpracováním odvážně odmítá zažité konvence segmentu M2. Je vybavena nejmodernějšími technologiemi špičkové úrovně, které jí propůjčují nezaměnitelný charakter, dynamiku a jízdní požitek.


Právě odhalený sedan 407, jehož obchodní uvedení bude v Evropě odstartováno koncem dubna, je multifunkčním vozem reprezentativního charakteru, přesně takovým, jaký zákazníci této kategorie automobilů vyhledávají. Odvážné a moderní stylistické pojetí vozu právem vzbuzuje silné emoce. Jeho linie a úroveň technologického vybavení jsou pro automobilové zákazníky, které oslovuje trvalá hodnota, reprezentativnost a osobitý charakter vozu, neodolatelným lákadlem.
Pro uživatele, kteří vedle dynamiky vyhledávají i mnohostrannost, každodenní pohodu a pohodlí bez kompromisů, jsou vášnivými cestovateli nebo vyznavači aktivního odpočinku v kruhu rodiny a přátel, je připraveno novátorské řešení v podobě elegantní a harmonické siluety, verze 407 SW.


Verze 407 SW

Po vzoru předchůdců 206 a 307, jejichž varianty SW byly představeny v roce 2002, se verze 407 SW opírá o již vytvořené renomé a nabízí esteticky zdařilou alternativu
s větší funkčností a užším zákaznickým zaměřením.

Inovativní a unikátní svým výhledem, světlostí a pohostinností interiéru je verze SW připravena uspokojit nejrůznější typy klientů.



Vnější styl a charakter

Temperamentem podbarvená elegance zůstává společným jmenovatelem verzí 407 sedan a SW. Podobně jako verze sedan, vyniká silueta SW mezi svými konkurenty jednoznačnou výjimečností a oslovuje své obdivovatele novým způsobem pojetí tvarů a estetickou čistotou, jenž je značce vlastní.
Dojem splývavosti karoserie jako celku je tvořen výraznou křivkou, která probíhá od sloupků čelního skla, přechází přes prosklenou panoramatickou střechu opatřenou metalickými nosiči k zadní části vozu, kde je ukončena v úrovni podběhů zadního kola.
Linie lomu světla probíhá na bocích vozu v úrovni klik dveří, protíná obě zadní světla a pokračuje v horizontální rovině víkem zavazadlového prostoru, přičemž zvýrazňuje ze zadního pohledu chromovaný znak lva.
Fazety zadních světel mají podobu opracovaných rubínů a jsou ohraničeny výraznou vertikální linií.
Pod znakem lva je umístěn široký pás z leštěného kovu, který nese jméno značky. Úchyt k otevírání víka zavazadlového prostoru slouží zároveň k zabudování osvětlení registrační značky vozu. Úchyt je umístěn mezi zadními mlhovými světly, která jsou dalším estetickým prvkem, jenž obohacuje zadní část vozu.

Celková délka vozidla dosahuje 4,763 m. Oproti verzi 407 sedan byl o 87 mm prodloužen zadní převis, což se projeví zejména ve snadnějším přístupu do zavazadlového prostoru. Ten si vyžádal důležité konstrukční úpravy : významné snížení prahu, velké vykrojení horní části pátých dveří, speciálně řešené zadní sloupky.

Celková výška vozu je 1,486 m, dodatečných 41 mm oproti výšce sedanu připadá na nový tvar střechy a podélné střešní nosiče, které svým metalickým provedením zvýrazňují osobitost vozu a zároveň jsou praktickým doplňkem k příležitostné přepravě zavazadel nebo vybavení pro zimní sporty.


Prvkem, který zcela jednoznačně odlišuje obě verze 407, je rozměrná panoramatická střecha ze zatmaveného skla sahající až za druhou řadu sedadel. Její plocha je 1,6 m2 a bez rušivého přechodu plynule navazuje na čelní sklo. Celková velikost prosklených ploch u verze 407 SW je 4,28 m2.

Zadní nárazník je praktický a vysoce funkční z pohledu ochrany proti drobným poškozením, kterým se v každodenním silném provozu nevyhneme. Ochranné nárazové zóny v ohybech nárazníku snižují náklady na opravy karoserie. V jeho spodní části jsou zabudovány detektory vzdálenosti překážky za vozidlem, které jsou součástí prvku výbavy na přání « parkovací asistent » a znatelně usnadňují parkovací manévry.

Rubínově zabarvené zadní světlomety jsou uspořádány v horizontální linii, která naznačuje jejich začlenění do plochy zadních blatníků, a dodávají zadnímu profilu vozu originální vzhled.

Klenuté zadní okno ze zatmaveného skla se skládá z prostřední výklopné části a pevných postranních pásů, které navazují na sloupky výklopných dveří. V horní části je zakomponováno třetí brzdové diodové světlo, ve spodní části je připevněn zadní stěrač s ramenem a pouzdrem upraveným tak, aby bylo možné otevřít zadní okno nezávisle na víku zavazadlového prostoru.
Okno v zadních výklopných dveřích je vyhřívané a je do něj zakomponována anténa rádia. Další krátká anténa je umístěna v zadní části střechy.


Život na palubě nabízí nebývalých kvalit...

Nevídaná světlost

Průniku světla u verze SW je uzpůsoben každý využitelný milimetr. Optimalizovanou prosklenou plochu střechy lemuje elegantní konzola. Panoramatická střecha je zhotovena z vrstveného skla o tloušťce 6 mm a umožňuje světelnou průchodnost řádově 20%, což cestujícím poskytuje možnost dostatečného výhledu a zároveň se energetická filtrace pohybuje na hladině přípustných 12%.
Střecha může být kompletně nebo částečně (devět možných poloh) zakryta vnitřní elektrickou clonou, která se skládá ze čtyř vzájemně se překrývajících částí a zasouvá se do zadní části střechy.
Otočný ovládací prvek clony je umístěn ve stropní konzole nad čelním sklem a systém je vybaven bezpečnostní funkcí proti přiskřípnutí.

Interiér vozu zalitý světlem může pohodlně pojmout pět osob.

Praktické prvky v zadní části vozu

Praktická řešení v zadní části vozu jsou dalším ze základních kamenů osobitosti verze 407 SW a tvoří hlavní rozdíly mezi touto alternativou a sedanem 407.

Víko zavazadlového prostoru a zadní okno se otvírají nezávisle na sobě podle okamžité potřeby využití. Samostatné otevření okna se provádí prostřednictvím tlačítka zavazadelník na dálkovém ovladači, tímto povelem okno odemkneme a pootevřeme. Dalším z možných způsobů je elektrické ovládání spínačem na zadním stěrači.

Víko zavazadlového prostoru se otevírá elektrickým ovladačem zabudovaným v ozdobném krytu registrační značky vozu. Víko stačí zlehka nadzvednout, samotné otevření je zajištěno plynovými vzpěrami. Vnitřní stěna víka je polstrovaná, lemy a lišty jsou sladěny s tepelně tvarovaným kobercem, který chrání střední partii spodní části výklopných dveří. Na pravé straně víka je umístěn úchyt, který slouží k jeho snadnějšímu uzavření, ve středu je zakomponováno osvětlení.

Zavazadlový prostor

Prostor určený k přepravě zavazadel je součástí kabiny vozu a tvoří spolu s částí pro cestující jednotný, do detailu propracovaný celek, který se vyznačuje precizním provedením, praktičností a užitnými kvalitami.

Více než jeho objem v základní konfiguraci (448 dm3*) spolu s dalšími dvěma oddělenými, uzavřenými úložnými schránkami o objemu 9 a 12 dm3 se na užitné kvalitě zavazadlového prostoru podílí jeho pravidelný tvar s rovnými stěnami, vnitřní šířka ve všech místech je minimálně 1 100 mm. Takto řešený prostor je mimořádně praktický a umožňuje snadný přístup a přepravu i rozměrných a obtížně skladných předmětů.
Práh zavazadlového prostoru je v šířce 1 071 mm chráněn pásem z nerez oceli, podlaha zavazadelníku je pokryta silným kobercem s vyvýšenými okraji a čtyřmi drážkami, které umožňují snadný posun předmětů a zavazadel po celé délce podlahy (1030 mm).
Koberec je podložen silnou vrstvou zvukové izolace a za pomoci speciálního popruhu ho lze snadno vyjmout. V prohlubni pod podlahou zavazadlového prostoru je umístěno plnohodnotné rezervní kolo stejného rozměru jako ostatní namontovaná kola. Stěny zavazadelníku jsou potaženy vyztuženým kobercem a ukrývají dvě samostatné uzavíratelné boční schránky. Schránka na pravé straně může být využita k instalaci měniče na 6 CD a basového reproduktoru hi-fi systému JBL.

* měřeno metodou VDA (nebo 489 litrů tekutiny)

K podlaze zavazadelníku je možné za pomoci čtyř ok uchytit síť k upevnění zavazadel a většina verzí je i v tomto prostoru vybavena 12 V zásuvkou.


Uspořádat a přepravovat jinak než jsme zvyklí...

U všech verzí najdeme sedáky a opěradla zadních sedadel dělená v poměru 2/3. Aniž je nutné vyjmout opěrky hlavy, které zasunuté vytváří s opěradlem kompaktní celek, jsou sklopná do vodorovné polohy tak, že vzniklý prostor je téměř v rovině. Užitečná délka úložné plochy je v této podobě uspořádání sedadel 1 700 mm a objem upraveného zavazadlového prostoru do výšky opěradel je 624 dm3 (měřeno metodou VDA).

Sériově nebo v rámci výbavy na přání je v opěradle zadního sedadla k dispozici loketní opěrka plnící rovněž funkci otvoru pro přepravu dlouhých předmětů.

U všech verzí je přední sedadlo spolujezdce tzv. variabilní.
Tento prvek výbavy umožňuje efektivně využít pro příležitostnou přepravu nadměrně dlouhých předmětů užitečnou délku (2 700 mm) vnitřního prostoru, který vznikne mezi odkládací schránkou a zadními výklopnými dveřmi složením sedadla spolujezdce a cestujícího za ním. Při této konfiguraci mohou současně ve voze cestovat dva pasažéři.






407 SW – geny a osobitost verze 407 sedan...

Oba vozy jsou navrženy tak, aby poskytly svým pasažérům ve všech směrech maximální požitek. Potěšení z jízdy elegantním vozem s temperamentním charakterem se násobí, pokud jej navíc doprovází pocit jistoty a bezpečí za všech podmínek a okolností.


Spolehlivá ochránkyně...

Varianty 407 sedan i SW vychází ze stejné platformy a mohou se pochlubit pevnou strukturou (koeficient torzní tuhosti je 0,84 mrd), která je zárukou výborných jízdních vlastností a vysoké míry aktivní a pasivní bezpečnosti.

Z pohledu bezpečnosti cestujících tvoří inovovaná struktura vozu skutečnou ochrannou skořepinu, zejména přední část je velice účinně chráněna druhou dodatečnou absorbční zónou, která rozkládá energii nárazu a je u verze 407 nově položena níže než je u ostatních vozů obvyklé.
Snížení následků srážky s chodcem je docíleno pružností materiálů použitých na výrobu předních dílů karoserie a zejména aplikací pěnových absorbérů nárazu, jež jsou upevněny pod a nad nosníkem předního nárazníku.

Zadní část podvozku je až na úroveň podélníků identická s verzí sedan. Prodloužení zadního převisu umožnil dodatečný příčný nosník, upevněný k podélníkům, který vytvořil zadní panel skeletu. Od tohoto panelu se odvíjí nízko položený práh zavazadlového prostoru a ochrana zadních výklopných dveří snadno opravitelným nosníkem. Zapuštěné zadní dveře jsou tak účinně chráněny proti drobným nárazům způsobeným v rychlosti do 16 km/h.

Pasivní bezpečnost je mimo jiné zajištěna až devíti airbagy – předními, předními bočními, hlavovými a zadními bočními (doplněk na přání), sloupek řízení, který je opatřen vlastním airbagem (9. v pořadí) je tzv. Aktivní, což znamená, že se v případě nárazu zasune a chrání kolena a holeně řidiče.
Dalším velice účinným bezpečnostním prvkem jsou inteligentní bezpečnostní pásy nebo aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech.
V souladu s nároky a potřebami dnešních zákazníků je verze 407 SW vybavena bezpečnostními úchyty dětské sedačky Isofix na třech místech ve voze : na předním sedadle spolujezdce a na obou zadních postranních sedadlech.

Řidič vozu 407 SW může využít celé řady prvků podpory řízení (v základní nebo doplňkové výbavě podle zvolené verze), které se pozitivně odráží na bezpečnosti a zvyšují jízdní komfort : regulátor rychlosti, detektor tlaku v pneumatikách, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, atd...

Nakonec je třeba ještě zmínit alespoň některou výbavu, která se rovněž významně podílí na zvýšení celkové bezpečnosti jízdy : stěrače pracující tzv. motýlí kinematikou (protiběžný chod) s výkonnými jednolamelovými rameny, z nichž každé je vybaveno vlastním pohonem, světlomety s čirou optikou nebo xenonové světlomety s ostřikovači.

Devět typů pohonu

Modelová řada 407 SW může být vybavena devíti různými typy pohonu, uváděnými současně i u verze 407 sedan. Základ možných kombinací tvoří čtyři benzinové motory o zdvihovém objemu od 1.8 l do 3.0 l a dva dieselové agregáty HDI o objemu 1.6 l a 2.0 l, oba vybaveny filtrem pevných částic FAP.
Podle typu zvoleného motoru je možno volit mezi manuálně ovládanou pětistupňovou (BE4/5) či šestistupňovou převodovkou (ML6 C) nebo dvěma typy automatických převodovek - autoadaptivní elektronickou čtyřstupňovou převodovkou (AL4 nebo 4HP20) a v kombinaci s benzinovým šestiválcem je k dispozici novinka, šestistupňová automatická převodovka typu AM6, vyvinutá a vyrobená firmou Aisin A.W.

Typ motoru Počet válců Zdvihový objem
cm3 Maximální výkon
kW při 1/min Maximální točivý moment
Nm při 1/min Převodovka
BENZINOVÉ
EW7 J4 4 1 749 85 – 5 500 163 – 4 500 BVM 5
EW10 J4 4 1 997 100 - 6 000 191 – 4 100 BVM 5 / BVA 4
EW12 J4 4 2 230 116 - 5 650 220 – 3 900 BVM 6 / BVA 4
ES9 A 6 2 946 155 - 6 000 290 – 3 750 BVA 6
DIESELOVÉ
DV6 TED4 4 1 560 80 – 4 000 240/260* – 1 750 BVM5
DW10 BTED4 4 1 997 100 – 4 000 320/340*– 2 000 BVM6 / BVA 4
(*) Jednorázový točivý moment


Zaručený požitek z jízdy...
Konstrukční řešení podvozkových částí verze 407 je plodem dlouholeté práce a profesních zkušeností značky Peugeot v této oblasti. Podobně jako u varianty sedan představuje souhrn použitých špičkových technologií pro řidiče v konečném efektu neodolatelný jízdní zážitek ve voze, na který se může stoprocentně spolehnout.

Přední náprava dvojitá lichoběžníková s odděleným čepem garantuje výborné držení dráhy vozu a přesnost řízení.
Zadní náprava s vlečenými rameny zprostředkovává pevné vedení na vozovkách s různou kvalitou povrchu a za všech jízdních okolností. Poloha tlumičů zadní nápravy umožnila optimalizovat šířku zavazadlového prostoru a docílit rekordního rozměru 110 cm.
Na výrobu přední i zadní nápravy modelu 407 byl z důvodu provozních vlastností i redukce hmotnosti použit ve vysokém poměru hliník.

Variabilní pérování s devíti možnými charakteristikami tlumení doplňuje ušlechtilé vlastnosti šestiválcového motoru V6. Namísto variabilního posilovače jako u ostatních verzí je řízení u vozu s tímto pohonem posilováno řízeným ventilem.
Podobně jako u sedanu je model 407 SW vybaven v závislosti na zvolené verzi buď 16" koly s pneumatikami 205/60 R 16 nebo koly o rozměru 17" a pneumatikami 215/55 R 17.

Brzdy jsou přizpůsobeny temperamentnímu charakteru vozu a mohou mít u verze 407 SW rozměr 330 mm v průměru. Všechny vozy jsou sériově vybaveny řídícím systémem stability ESP nové generace, který má velice jemné ovládání a je schopen s výjimečnou přesností korigovat přetáčivé nebo nedotáčivé tendence vozu.

Pohostinný a pohodlný...

Vůz 407 je místem, kde kraluje pohodlí a příjemná atmosféra.


Komfort sezení
Ergonomická sedadla s prodlouženými sedáky mají velkorysé rozpětí nastavení, jsou ovládaná manuálně nebo elektricky s možností uložení polohy sedadla řidiče včetně seřízení pozice volantu a vnějších zpětných zrcátek do paměti řídící počítačové jednotky (tato funkce je součástí výbavy na přání). V této posledně zmíněné konfiguraci výbavy systém při otevření vozu pomocí dálkového ovládání automaticky vysune osově volant do nejvyšší možné polohy a řidič tak může pohodlněji zaujmout svou pozici.
Cestující v zadní části kabiny se mohou pohodlně usadit na ergonomické sedadlové lavici dělené a sklopné v poměru 2/3-1/3, opatřené třemi opěrkami hlavy. Tvar a řešení zadního sedadla poskytuje maximální komfort i cestujícímu uprostřed. U řady verzí přispívá k příjemnému cestování i multifunkční středová loketní opěrka.

Akustický komfort
Kvalitní odhlučnění patří k jednomu z nejdůležitějších aspektů ovlivňujících vnímání míry vnitřního komfortu. Zvukové izolaci prostoru kabiny vozu byla věnována maximální pozornost, výsledkem je interiér dokonale chráněný před průnikem rušivých hluků. Pro pocit ještě většího komfortu jsou v nabídce doplňkové výbavy vrstvená boční skla.

Tepelný komfort
O tepelnou pohodu v kabině vozu se stará automatická klimatizace sériově dodávaná do všech verzí 407 SW. Klimatizační systém má řadu moderních funkcí, které výrazně zvyšují kvalitu vnitřního prostředí, například jemný prostorový rozptyl vzduchu, pylový filtr na bázi aktivního uhlí, detektor vlhkosti vzduchu nebo výstupy vzduchu pro zadní část kabiny.
U vybraných verzí výbavy je klimatizace tzv. Dvouzónová, což umožňuje nastavit teplotu a proudění vzduchu odděleně pro pravou a levou stranu interiéru.
Vedle standardně zatmaveného zadního skla může být na přání verze 407 SW vybavena i stejně tónovanými zadními bočními okny.
Další doplněk z nabídky výbavy na přání, sluneční clony na bočních oknech, jsou diskrétně zakomponovány do rámů zadních dveří a účinně chrání cestující před pronikajícím slunečním zářením.


Komunikativní...

Součástí komfortní výbavy verze 407 SW je rádio s CD přehrávačem 4x15 W s šesti reproduktory a ovládáním u volantu (tzv. bi-tunner s bi-anténou). Jeho předností jsou ergonomie ovládání a přehlednost, prostřednictvím dvou analogových vstupů může být k rádiu připojen přehrávač souborů MP3.

V rámci doplňkové výbavy na přání je k dispozici telematický systém (RT3), který obsahuje audio sestavu, telefon GSM, navigační systém GPS a funkci TMC – informace o silničním provozu a aktuální dopravní situaci na zadané trase.
Systém může zajišťovat* i další smluvně podmíněné služby jako jsou tísňová volání složek integrovaného záchranného systému a asistenční služby. V případě aktivace jednoho z pyrotechnicky ovládaných bezpečnostních prvků – airbagů nebo bezpečnostních pásů, je automaticky vyslán tísňový signál a prostřednictvím společnosti Inter Mutuelle Assistance (IMA) jsou na místo určené systémem GPS přivolány záchranné složky.
S dalšími dvěma tlačítky se nikdy nebudete cítit sami a bez pomoci – prvním s ikonou lva navážete okamžité spojení se zákaznickým centrem Peugeot, druhé, červené tlačítko umožní volání lokálních záchranných složek i v případě, že není uzavřena výše zmíněná smlouva.


Hi-fi systém JBL je kompatibilní s oběma typy nabízených autorádií. Jeho výkon je 240 W a zahrnuje deset reproduktorů rozmístěních na osmi místech v kabině vozu a hloubkový zesilovač zabudovaný nad CD měničem v pravé boční schránce v zavazadlovém prostoru (kompatibilní s CDR a CDRW).

Všechny informace jednotlivých funkcí telematického systému jsou zobrazovány buď na monochromatické obrazovce (příkazy a indikace GPS mají podobu piktogramů) nebo na barevné sedmipalcové obrazovce 16/9 s kartografickým způsobem zobrazení údajů GPS.

*Zprovoznění uvedených služeb pro ČR je v jednání.



MOTORY

BENZINOVÉ MOTORY


Všechny nabízené motory mají čtyři ventily na válec, těleso škrticí klapky s motorkem elektronicky řízené počítačem motoru umožňuje zvýšit jízdní komfort a snížit emise škodlivin. Zprostředkovává rovněž dialog mezi motorem a systémem kontroly stability (ESP).

- Benzinový motor 1.8 l (EW7 J4)
Motor o zdvihovém objemu 1 749 cm3 (vrtání 82,7 mm, zdvih 81,4 mm), dosahuje maximálního výkonu 85 kW při 5 500 1/min a největšího točivého momentu 163 Nm při 4 500 1/min. Od hranice
1 500 1/min nabízí točivý moment 140 Nm, tedy 85 % maximální hodnoty. Vícebodové sekvenční vstřikování a statické zapalování jsou řízeny počítačem SAGEM – S2000 – PL4.

- Benzinový motor 2.0 l (EW10 J4)
Motor je charakterizován zdvihovým objemem 1 997 cm3 (vrtání 85 mm, zdvih 88 mm), vyvíjí maximální výkon 100 kW při 6 000 1/min, maximální točivý moment 190 Nm při 4 100 1/min a 170 Nm od hranice
1 800 1/min. Řídící elektronika ovládá sekvenční vícebodové vstřikování Magneti Marelli 48 P a statické zapalování SAGEM BBC 2.2.

- Benzinový motor 2.2 l (EW12 J4)
Motor se zdvihovým objemem válců 2 230 cm3 (vrtání 86 mm, zdvih 96 mm) dosahuje maximálního výkonu 116 kW při 5 650 1/min a největšího točivého momentu 217 Nm při 3 900 1/min. V rozmezí od 2 000 1/min do 5 500 ot/min poskytuje tento agregát točivý moment 200 Nm, což představuje 92 % jeho maximální hodnoty. Vibrace čtyřválcového motoru jsou v tomto případě účinně snižovány dvěma vyvažovacími hřídeli poháněnými klikovým hřídelem motoru. Vysokých hodnot točivého momentu, které jsou k dispozici již od nízkých otáček motoru, je dosaženo i díky vačkovým hřídelům se zařízením pro proměnné časování rozvodu (VTC). Možné pootočení vůči klikovému hřídeli motoru je až 20°. Kontrolu nad chodem motoru má počítač Magneti Marelli typu 4 MP, který řídí fázované sekvenční vstřikování a zapalování se společnou cívkou.

- Benzinový motor 3.0 l (ES9 A)
Šest válců do V svírajících úhel 60° o celkovém objemu 2 946 cm3 (vrtání 87 mm, zdvih 82,6 mm) vyvíjí maximální výkon 155 kW při 6 000 1/min a největší točivý moment 290 Nm při 3 750 1/min.
Pružnost motoru v nízkootáčkovém režimu a zachování vysokého výkonu se podařilo získat mechanismem pro proměnné průběžné časováním rozvodu (VVT) na vačkových hřídelích sacích ventilů. Úhlové pootočení vůči klikovému hřídeli motoru může být 0° až 40°. Úkolem zařízení je dynamicky měnit časování rozvodu a dosáhnout optimálního plnění válců při jakémkoliv režimu motoru. Zařízení VVT umožňuje uspokojit rozdílné požadavky na živost motoru a točivý moment. Regulaci chodu motoru má na starosti celek počítač Bosch M4 7.6, jenž řídí fázované sekvenční vstřikování a statické zapalování s kartograficky řízeným předstihem zážehu (jedna válcová cívka pro každý válec).

DIESELOVÉ MOTORY

Oba dieselové motory HDI o objemu 1.6 l a 2.0 l nabízené u verze 407 jsou založeny na systému přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common Rail poslední generace. Tlak ve společné vstřikovací rampě se může pohybovat v rozmezí od 250 do 1 650 barů dle požadavků řídící jednotky, jenž reaguje na zatížení motoru. Rampa je propojena s elektromagnetickými vstřikovači Bosch (motor 1.6 l) nebo Siemens s piezoelektrickým řízením (motor 2.0). V obou případech se jedná o specifické šestiotvorové vstřikovače s průměrem otvorů 120 µm, které zajišťují velice jemné rozprášení paliva do spalovacího prostoru.

Výjimečnost systému vstřikování spočívá v možnosti řízení šesti rozdílných vstřiků :
- dva předvstřiky snižující hlučnost procesu spalování,
- dva hlavní vstřiky k dosažení požadovaného točivého momentu a výkonu a optimálního poměru mezi hlučností/emisemi/spotřebou,
- dva dodatečné vstřiky k regeneraci filtru pevných částic FAP.

Motory jsou vybaveny filtrem pevných částic FAP druhé generace, který zachytává nespálené pevné částice obsažené ve výfukových plynech a následně je spaluje novým inovovaným způsobem charakteristickým pro systém Common Rail ve spojení se směsí Eolys II.
Systém je schopen v závislosti na stylu jízdy a způsobu používání vozu sám určit, při jakém počtu najetých kilometrů a v jaký okamžik provést regeneraci filtru.
Interval výměny filtru se prodloužil, ta se v současnosti provádí v rámci pravidelné servisní prohlídky při 120 000 km.


- Dieselový motor 1.6 l (DV6 TED4)
Tento motor s blokem válců z hliníkové slitiny je další vývojovou variantou motoru 1.4 l (DV4) se zvětšeným objemem válců na 1.6 l. Nového zdvihového objemu bylo dosaženo současným zvýšením zdvihu (+ 6,3 mm) a vrtání (+ 1,3 mm). Motor je vybaven šestnácti ventily a dvěma vačkovým hřídeli v hlavě.
Disponuje systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common Rail Bosch druhé generace, který mu umožňuje velice významně snížit spotřebu paliva a tím i škodlivých emisí.
Zdvihový objem válců je 1 560 cm3 (vrtání 75 mm, zdvih 88,5 mm), motor je vybaven turbokompresorem s proměnnou geometrií Garrett (GT 15) a mezichladičem stlačeného vzduchu. Dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 1/min a největšího točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min, funkce « Overboost », která se aktivuje při plném zatížení motoru mezi 1 500 1/min a 3 750 1/min, mu navíc umožňuje jednorázové navýšení až na 260 Nm při 1 750 1/min. Nárazově může být tedy maximální dosažená hodnota točivého momentu zvýšena o celých 8,3 %.
Blok válců a skříň vík ložisek klikového hřídele mají u motoru DV6 TED4 konstrukci z hliníkové slitiny s vložkami a ložisky vkládanými při odlévání.
Písty jsou vyrobeny z lehké slitiny. Ve dnu mají dutinu a prohlubně pro ventily orientované směrem ke kolektoru výfuku. Pro zlepšení chodu motoru byl upraven tvar spalovací komory. Nově má tvar « rozevřené misky » s otevřenějším úhlem plochy vstřiku.
Pístní kroužky jsou ocelové, svým tvarem vytváří lichoběžníkový podstavec, který umožňuje zvětšit nosnou plochu osy pístu.
Hlava válců typu cross flow se čtyřmi ventily na válec je vyrobena z hliníkové slitiny AS7.
Je tvořena dvěma částmi :
- Ve spodní části jsou vertikálně uloženy sací ventily o průměru 24,4 mm a výfukové o průměru 22 mm.
- V horní partii jsou vačkové hřídele, vahadla s kladkami a hydraulická zdvihátka.
Důsledné zpracování výfukových plynů je zajištěno oxidačním katalyzátorem, jenž je za účelem využití co nejvyšších teplot plynů umístěn co nejblíže motoru.
Výměník olej/voda, připevněný na bloku motoru, je spojený zvláštním držákem s papírovou filtrační vložkou, která je jedinou částí zařízení určenou k výměně. Celý systém je koncipován tak, aby se zamezilo úniku oleje při jeho výměně.

- Dieselový motor 2.0 l (DW10 BTED4)
Motor o zdvihovém objemu 1 997 cm3 (vrtání 85 mm, zdvih 88 mm) je vybaven šestnáctiventilovou technikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Podává maximální výkon 100 kW při 4 000 1/min a maximální točivý moment 320 Nm při 2 000 1/min.
Podobně jako u motoru DV6 TED4 může díky funkci « overboost », aktivované při plném zatížení motoru mezi 1 500 1/min a 3 200 1/min, nárazově dosáhnout točivého momentu 340 Nm při 2 000 1/min. Hodnota maximálního točivého momentu se v tomto případě jednorázově zvýší o 6,3 %.


Březen 2004






Kontakt pro tisk:
Lucie Kučerová
Public Relations
PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
tel.: (+420) 244 118 882
mobil: (+420) 724 106 111
fax: (+420) 244 118 801
e-mail: lkucerova@peugeot.cz
www.peugeot.cz



 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose