www.car.cz
 

Čtyři Fordy Focus WRC v nejrychlejší desítce na Sardínii
     30.4.2005 22:52 - tisková zpráva


Rally Italia - Sardinia (28.4. – 1. 5. 2005)

 

Tisková zpráva – 2. etapa

 

Fordy Focus WRC dominují tabulce Italské rally

 

Po druhém dni Italské rally jsou v tvrdém souboji stále čtyři Fordy Focus RS WRC. Posádka týmu BP-Ford Roman Kresta a Jan Možný je na sedmém místě průběžného pořadí, soukromníci Mark Higgins a Trevor Agnew jsou o jednu pozici před nimi.

 

Toni Gardemeister a Jakke Honkanen prožívali dnes se svým Focusem WRC v barvách Castrolu strhující bitvu čtyř vozů o třetí místo. Svítící kontrolka tlaku oleje je ale přinutila na poslední rychlostní zkoušce odstoupit. Pětiminutová penalizace za nedokončení měřeného úseku je posouvá zpět na osmou pozici, která ale stále znamená bodový zisk. Antony Warmbold a Michael Orr uzavírají čtveřici focusů v Top10.

 

Dnešní náročné tratě vedly na jihozápad od základny soutěže v Olbii. Posádky ujely 144.1 měřených kilometrů, které tvořily dvě dlouhé rychlostní zkoušky projížděné dvakrát s jednou kratší mezi nimi. Díky slunečnému počasí se rtuť teploměru vyšplhala v horách až na 28°C a náročné podmínky nevydrželo 26 vozů z celkového počtu 63 na ranním startu.

 

Kresta s Možným odstartovali na 11. pozici a rychle se dostali mezi desítku nejlepších. "Na kluzkých tratích jsem se snažil jet opatrně," říká 28ti letý Kresta. "Startoval jsem jako pátý a na trati bylo o hodně více sypké šotoliny, než včera. Zvolil jsem nejtvrdší směs pneumatik Michelin s plným prořezem, abych se šotolinou lépe brodil. Byla to bezpečná volba a vyplatila se. Přesto jsme stále klouzali a bylo to jak jízda na ledu. V takovýchto podmínkách se snadno dopustíte chyby."

 

Česká posádka se vyhnula všem problémům, které potkaly jejich soupeře a odpoledne se posunula na sedmou příčku. "Druhý průjezd rychlostních zkoušek byl lepší, protože tratě byly čistší a přilnavost se zlepšila. Poslední úsek byl ale neuvěřitelně rozbitý. Velké díry byly hlavně uvnitř zatáček. Dlouho jsem také jel v prachu za Jannem Tuohinem. Byla tak špatná viditelnost, že jsem některé zatáčky viděl, teprve až jsem je projížděl," dodává.

 

Gardemeister s Honkanenem se po první rychlostní zkoušce posunuli na čtvrté místo průběžného pořadí, ale v následujícím úseku jej opět ztratili. "V první erzetě to šlo dobře," říká Gardemeister. "Dokonce tak dobře, že jsem se rozhodl ještě přidat. To už ale bylo moc a netrefil jsem se do jedné zatáčky. Musel jsem couvat a ztratil jsem tu nějaký čas. Jak jsem jel divoce, auto hodně klouzalo a dostal jsem defekt. Všude bylo tolik písku, že to bylo jak jízda po pláži."

 

Bitva o třetí příčku se odpoledne ještě přitvrdila. Čtveřici jezdců dělilo méně než 14 sekund! Gardemeister se přibližoval třetímu Rovanperämu a čtvrtému Märtinovi. Sedm kilometrů před cílem závěrečné rychlostní zkoušky dne se ale rozsvítila kontrolka tlaku oleje Toniho vozu.

 

"Nechtěli jsme riskovat zničení motoru a tak jsme z etapy odstoupili," vysvětluje ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson. "Dopravíme auto do servisu a prostudujeme data. Snad se nám večer podaří vše opravit a budeme moci odstartovat do finálové etapy."

 

Stejně jako Kresta, i Higgins doplácel na svou startovní pozici. "Byl to těžký den, ale jsme stále ve hře a navíc na dobré pozici," říká. "Po poslední erzetě se mi ulevilo, protože jsem měl obavy z opotřebení pneumatik. Dalším problémem byly Trevorovy dveře, které se asi 20 kilometrů před cílem začaly otevírat. Musel je až do cíle držet a přitom číst rozpis. Poradil si s tím výborně, ale do auta se neuvěřitelně prášilo."

 

Závěrečnou etapu tvoří šest rychlostních zkoušek o celkové délce 66,32 kilometrů. Posádky opustí Olbii v 6:30 ráno a první vůz je očekáván na cílové rampě v Porto Rotundo ve 14:30 hodin.

 

 

Pořadí po 2. etapě
1.  S Loeb/D Elena   Citroen Xsara   3hr 13min 44.7sec

2.  P Solberg/P Mills   Subaru Impreza  3hr 14min 39.9sec

3.  H Rovanperä/R Pietilainen   Mitsubishi Lancer       3hr 16min 46.1sec

4.  M Grönholm/T Rautiainen    Peugeot 307             3hr 16min 59.3sec

5.  M Märtin/M Park    Peugeot 307             3hr 17min 05.2sec

6.  M Higgins/T Agnew    Ford Focus RS   3hr 21min 08.5sec       
7.  R Kresta/J Možný    Ford Focus RS   3hr 21min 22.3sec

8.  T Gardemeister/J Honkanen  Ford Focus RS   3hr 21min 33.7sec

9.  J Pykalisto/M Ovaskainen  Citroen Xsara           3hr 22min 08.6sec

10 A Warmbold/M Orr   Ford Focus RS   3hr 22min 19.1sec

 

 

Martin Linhart,

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose