www.car.cz
 

JWRC: Pavel Valoušek na Sardínii až devátý a bez bodů
     4.5.2005 20:08 - tisková zpráva


OLBIA – Problémy s převodovkou v průběhu první etapy a dva defekty připravily Pavla Valouška o možnost získat v Itálii další body do klasifikace jezdců juniorského světového šampionátu.

Po bezproblémovém čtvrtečním shakedownu a slavnostním startu v Porto Cervo odstartovaly v pátek ráno posádky do náročné první etapy, která obsahovala šest rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 140 kilometrů. A ten nejtěžší úsek, téměř třicet kilometrů dlouhá Terranova, čekala na jezdce hned jako první. A už zde se ukázala náročnost letošní soutěže, když ze třinácti juniorských posádek zde plných osm dostalo defekt.

Byli mezi nimi i Pavel Valoušek s Pierem Scalvinim, jejichž čas byl navíc výrazně ovlivněn nefunkčními intercomy (hlavním i záložním). Zbývající dvě zkoušky před servisem již proběhly víceméně bez problémů, Pavel zajížděl časy na úrovní Bettiho a Prokopa.

Druhá série začala opět velezrádnou Terranovou a i tentokráte patřila u juniorů k rozhodujícím. Zatímco Wilkse, Anderssona či Prokopa potkaly v její druhé polovině defekty, Pavla Valouška zastavila na dobře rozjeté rychlostní zkoušce (v půlce testu měl pátý mezičas mezi juniory) převodovka.

„Na výjezdu z vracáku se při řazení na vyšší rychlost ozvala rána a byl konec. Nepředcházela tomu žádná rána zespodu, asi jen únavou materiálu praskl obal převodovky. V servisu se pak stala atrakcí, když si chodili prohlížet technici od Suzuki i Hevlandu,“ řekl zklamaně Pavel Valoušek, pro kterého znamenaly tři neodjeté rychlostní zkoušky velkou časovou penalizaci a propad na dvanácté místo mezi juniory před ještě dříve skončivšího Scorcioniho.

Druhá etapa měla na programu pět rychlostních zkoušek včetně dvou průjezdů té královské, téměř čtyřicet kilometrů dlouhé Tandaló. Ze 144 kilometrů ostrých zkoušek však hned prvních třicet jeli všichni junioři bez přileb, protože havarovaný vůz Xavi Ponse zablokoval na dlouhé minuty trať. Začalo se opět závodit až na osmém testu Tandaló a stalo se pohromou jezdců Suzuki. Zatímco P-G Anderssona zastavila poškozená převodovka, jeho stájový druh Guy Wilks havaroval. Smůla bohužel neopustila ani Pavla Valouška, dle mezičasů slušně rozjetá zkouška byla zmařena dalším defektem.

Obrat k lepšímu nastal u Valdy až na nejkratší deváté zkoušce. Na pouhých pěti kilometrech dokázal zajet čas na úrovni Baldacciho či Katajamäkiho, což sice nemohlo znamenat výraznější posun ve výsledcích, ale ukázalo, že jsou Valoušek se Scalvinim schopni zajíždět kvalitní časy. To se potvrdilo pátým místem na desítce a hlavně druhým časem na závěrečné zkoušce druhé etapy Tandaló, přestože jeli piloti žlutočervené Suzuki část rychlostního testu v prachu za Martinem Prokopem a posléze i Lucou Cecchettinim.

 „Jsem velice rád, že jsme dokázali zajet takhle dobrý čas. Je sice pravda, že řada soupeřů měla problémy, ale to nic nesnižuje dosažený výsledek. Poznání, že dokážeme zajíždět kvalitní časy je pro mě důležitější, než kdyby mi smůlou ostatních spadl do klína nějaký bod,“ neskrýval spokojenost Valoušek v cíli druhé etapy.

Poslední den bylo na programu šest rychlostních zkoušek o celkové délce 66 kilometrů. Pořadí po druhé etapě bylo jasně dané, na body mohli Valoušek se Scalvinim pomýšlet pouze v případě obrovské smůly soupeřů. I proto se soustředili na najetí co nejvíce kilometrů na šotolině a získání dalších cenných zkušeností. Odměnou mu za to byly velice slušné časy korunované třetím místem na závěrečném testu. Nakonec skončil Valoušek na devátém, prvním nebodovaném místě se ztrátou 54 vteřin na Conrada Rautenbacha.

„Je to škoda, kvůli defektům a hlavně odstoupení v první etapě po problémech s převodovkou jsme na lepší výsledek moc pomýšlet nemohli. Každopádně pro nás jsou odjeté kilometry na šotolině obrovskou zkušenosti,“ řekl v cíli Pavel Valoušek a neopomněl dodat: „Tohle byla zatím nejtěžší soutěž, co jsem kdy jel. Velice náročné šotolinové tratě, kde se střídal rychlý tvrdý povrch s extrémně pomalým, jemná šotolina byla střídána extrémně rozbitými pasážemi s velkými dírami a kameny. A nejdelší rychlostní test? Mexická pětačtyřicetikilometrová byla oproti téhle procházkou růžovým sadem.“

Další z juniorských soutěží bude řecká Rally Acropolis, kterou však Pavel Valoušek vynechává. V rámci mistrovství světa se tak otrokovický pilot představí až počátkem srpna na Neste Rally Finland. „Do té doby bychom se rádi svezli i na domácích tratích. Kde a s jakým autem je však zatím otázkou,“ naznačil plány Pavel Valoušek.

 

www.pavel-valousek.com


 
 
Fotogalerie:   Matador Tatry 2005 Aleš Pilčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose