www.car.cz
 

Vrchaři Vysočiny patřili doma v Náměšti k nejlepším
     9.5.2005 20:48 - Pavel Jelínek


Náměšť nad Oslavou: Početná skupina jezdců z Vysočiny se zúčastnila o tomto víkendu XXIV. ročníku Zámeckého vrchu – MANN FILTER 2005, který byl součástí seriálu mistrovství ČR. Podívejme se na jejich výsledky, problémy a poznatky ze závodu.

 

Svobodovo páté vítězství

      Velká spokojenost vládne v letošním roce v pelhřimovském týmu JSC Racing. Milan Svoboda, který  přesedl do vozu Dallara 302 nepoznal nic jiného než vítězství ve své skupině, ale také  pravidelně stává na stupních vítězů v absolutním pořadí. Po Brněnském drakovi a rakouském Rechbergu, zvítězil i v obou náměšťských závodech a v absolutním pořadí získal třetí a druhé místo. V neděli porazil svého největšího konkurenta, Miroslava Fajkuse o více jak 5 vteřin.

Josef Komárek jako víno

       U Komárku byla spokojenost s výsledky, ale s technikou  tak poloviční. Otec Josef, předvedl brilantní jízdy za něž získal obdiv diváků, ale také dvě první místa ve skupině M. David zabudoval do svého vozu Mitsubishi EVO 550 nové komponenty, které však nepřinesly očekávané výsledky. „V sobotu to bylo při tréninku hodně špatné, snažili jsme se ještě upravit elektroniku, ale příliš to nepomohlo. Ani neděle nebyla dobrá, ale asi víme co budeme muset vyměnit“ konstatoval smutně vyhlížející David, který  nebyl ani tak smutný z prohry se svým otce jako z neposlušného auta.

Markovi Rybníčkovi se dařilo až v neděli

       S ambicemi na odčinění neúspěchu z úvodního brněnského klání se připravoval domácí jezdec Marek Rybníček (VW Golf IV). „V sobotním závodě jsem po problémech s motorem nedojel ani první jízdu. Vinu na tom měla převodovka, po kterou jsme museli jet do Mladé Boleslavi. Přes noc pak mechanici pracovali na opravě, abych mohl v neděli jet závod, ve kterém jsem skončil třetí ve třídě M do 2000 ccm“ řekl po závodě spokojený Marek.    

Nová Jungová ze Světlé nad Sázavou

       Edita Prášková měla k dispozici poprvé závodní vůz bývalé formule 2, Chevron B42, se kterým startovala v kategorii historických automobilů. „Je to úžasné, co s tímto vozem Edita předvádí“ radostně sdělil po první nedělní jízdě Jaroslav Prášek, otec, manažer a majitel týmu v jedné osobě a dodal „Jela v tomto chladném počasí na nezahřátých gumách a přesto dosáhl šestého času mezi všemi startujícími vozy což je úplně skvělé.“ Edita byla v nedělním závodě po dvou jízdách na vedoucí pozici mezi historiky, ale drobné zaváhání v závěrečné jízdě ji odsunulo opět na stříbrnou příčku za Petra Vondráka.

Smolař závodu – Vilém Feit

      Sobotní vítězství ve třídě N do 1400 ccm, v neděli při druhé tréninkové jízdě kotrmelec. Tak je možné charakterizovat účast soutěžáka z Výskytné nad Jihlavou, Vildy Feita s vozem VW Golf. „Ve vracáku v horní části trati jsem byl rychlejší než bylo zdrávo, snažil jsem se udržet vůz na trati, ale dostal jsem se na pravou krajnici, kde se vůz převrátil na střechu“ hovořil již s úsměvem na tváři a ortopedickým límcem kolem krku po návratu z třebíčské nemocnice Feit. Je pravděpodobné, že Feita  neuvidíme o víkendové Autonova rally v Tišnově.

 

Slušný výkon podali i tři třebíčští jezdci. Petr Záruba (Honda Civic Type-R) byl v sobotním závodě druhý ve třídě N do 2000 ccm, v neděli pak vyhrál. Shodně si vedl i soutěžák Tomáš Hobza (Škoda Felicia) ve třídě N do 1400 ccm,   Milan Šimeček (Nissan Almera GTI) skončil v obou závodech na druhém místě ve třídě A do 2000 ccm.

   

 

Jaromír Navrkal


 
 
Fotogalerie:   Vzpomínka na DTM v Brně 2004 od Petra Luska

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose