www.car.cz
 

Xsaro, vpřed! Na řadě je Mexiko
     tisková zpráva


Seriál WRC zavítá v premiéře do Mexika

5.března 2004, Paříž - Vítězství ve dvou zahajovacích podnicích mistrovství světa v rallye (WRC) vyneslo tým Citroën Sport na první příčku jak v hodnocení pilotů, tak i v Poháru konstruktéru. S touto vizitkou « přistál » tým v Mexiku k třetímu pokračování seriálu. K udržení těchto výtečných pozic nasazuje Citroën do boje osvědčenou dvojici posádek na vozech Citroën Xsara WRC: Sébastien Loeb - Daniel Elena a Carlos Sainz - Marc Marti. V tomto ročníku WRC se jedná o jednu ze dvou zcela nově zařazených soutěží (druhou je Japonsko).

Výška a sucho
Mexická rallye je i přes obrovské přípravy všech týmů velkou neznámou. Soupeři většinou pouze odhadují odlišnosti tratí proti jiným podnikům. Celá soutěž je situována do okolí města León a její rádius nepřesáhne 50 kilometrů od tohoto centra. Tato filozofie umožnila « nováčkovi » mistrovství plných 38% celkové kilometráže vměstnat do rychlostních zkoušek. Hovoří se o maximálním zhutnění soutěže a experti ji přirovnávají ke Korsické rallye.


« Jaké jsou parametry rallye? Tím nejzákladnějším je nadmořská výška. Nejvyšší bod rychlostních zkoušek leží v nadmořské výšce 2700 m a je tak srovnatelný s Keňskou rallye, » říká Jean-Claude Vaucard, hlavní technik závodní stáje Citroën Sport. « Průměrná nadmořská výška je ale nejvyšší ze všech soutěží a dosahuje 2300 m. Máme samozřejmě pro tyto atmosférické podmínky perfektně připravené a vyladěné motory. »


Soutěž se jede v nejsušší dekádě roku, takže se dají očekávat tvrdé povrchy horských cest na trati. Podobné podmínky našel Citroën pro přípravu i na jihu Španělska kolem Malagy. Sébastien Loeb a Carlos Sainz zde trénovali a testovali v polovině února. Zaměřili se zejména na výběr nejvhodnějších pneumatik Michelin. Pro větší objektivitu výběru byly testované pneumatiky označeny pouze čárovými kódy.

Cílem stupně vítězů


Kromě neopakovatelné nadmořské výšky je tu i další novinka. V Mexiku se rozšiřují možnosti asistence, když možný poskytovaný servis vychází z koncepce flexibilního servisu.
Stájový šéf Citroënu, Guy Fréquelin, je po dvou vítězstvích týmu Citroën pod velkým tlakem.

« Nesmíme podléhat euforii. Vím, jsme favorité i tentokrát, ale čeká nás proti jiným soutěžím zcela odlišný podnik. Před startem Mexika jsem obzvlášť nedočkavý. Sébastien Loeb zdejší podmínky zná z loňského startu. Je ale těžké odhadnout naše šance. Loni jsme viděli, že Xsara je na tvrdých površích hodně rychlá. Doufám, že to potvrdíme.

Kdybych byl fotbalovým nebo ragbyovým trenérem, řekl bych, že jsme už loni vybudovali jakousi základní kostru, na které můžeme stavět a měnit ji podle terénu. Chtěli bychom pochopitelně vyhrát i nyní, základní krok k tomu musíme udělat už v první etapě. Náš cíl ? Mít oba vozy mezi pěticí nejlepších a nejméně jedno auto na stupních vítězů ! »

Premiéry vyhrává Sainz
Vedoucí muž pořadí pilotů Sébastien Loeb před startem Mexické rallye tvrdí : « Vedoucí postavení v soutěži mi dodává sebedůvěru a odvahu. Příprava ve Španělsku byla vynikající a podařilo se nám dokonale připravit naše auta. Jsem pod velkým psychickým tlakem, nicméně Mexiko je pro mě velkou výzvou. »

Carlos Sainz má ve své bohaté kariéře přezdívku « Muž premiér ». Znamená to, že se mu podařilo ve třech případech vyhrát podnik, který byl premiérově zařazen do seriálu mistrovství světa. Zatím se mu to povedlo při premiérách rallye v Indonésii, na Kypru a v Turecku. « Každá soutěž je ale odlišná, » soudí Carlos. « Zda se mi podaří vyhrát napoprvé i Mexiko ? Mohu jen říci, že každá nová soutěž je novým dobrodružstvím a novou výzvou. Samozřejmě bych rád vyhrál. Potřebuji stáhnout ztrátu, kterou jsem nabral mezi piloty, a zároveň bych chtěl pomoci týmu udržet první pozici v mistrovství značek. »

foto  ze Švédské rallye 2004Rallye v kostce
Od roku 2001 se Corona Rally México uchází o „status“ mistrovství světa, dočkala se až letos. V současné podobě se podnik jezdí od roku 1998 v Leónu ve státě Guanajuato.
V pořadí 19. ročník Mexické rallye je 1040,67 km dlouhý, z toho je 394,43 km měřených, obsahujících 15 rychlostních zkoušek. Obhlídka trati je na programu ve středu 10. března a ve čtvrtek 11. března.


Slavnostní start je ve čtvrtek 11. března ve 21 hodin místního času před Teatro Juarez v historické části Guanajuata. Během soutěže je asistenční park v Poliforu Expo Center v Leónu. Limit počtu použitelných pneumatik je od Švédské rallye stejný - 60 pneu.


První etapa v pátek 12. března - 402,25 km – startuje v Leónu v 9 hod. Čítá 108,03 km měřených ve 4 rychlostních zkouškách - "Ortega-La Esperanza 1", "Santana-Cubilete", "Ibarilla-El Zauco", "Ortega-La Esperanza 2".
 

Druhá etepa v sobotu 13. března - 354,22 km, z toho 154,34 měřených v šesti RZ. Start je v 8 hod. a etapa zahrnuje RZ: "Duarte-Nuevo Valle", "Derramadero-Chichimequillas" a "El Gigante-El Zauco" , které se jedou dvakrát.
Třetí etapa v neděli 14. března - 284,20 km a 5 rychlostních zkoušek (132,06 km) se startem v 6.30 hod. Některé rychlostní zkoušky se jedou dvakrát: "Ibarilla-Mesa 1", "Alfaro-Nuevo Valle 1", "Derramadero-Comanjilla". Vítěz by měl být znám kolem 14,30 hod.

Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.


Ing. Martina Bedrnová
tisk info

Další foto  ze Švédské rallye 2004:


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose