www.car.cz
 

Vojtěch Štajf v Krumlově slušně, ale cíl nakonec neviděl
     15.6.2005 07:22 - tisková zpráva


POVZBUZENÍ SE ŠPATNÝM KONCEM

 

Již před startem 33. ročníku Rallye Český Krumlov se posádka týmu Subaru ČR – Deník Blesk Vojtěch Štajf/Jiří Černoch netajila svými vysokými ambicemi. Dosud jediný vůz Subaru Impreza STi Spec C byl pro pátý podnik domácího otevřeného šampionátu opět vylepšen a až do odstoupení pro závadu na motoru mu na jihu Čech patřila průběžná „bramborová“ pozice v absolutním pořadí a stříbrná v nejobsazenější třídě produkčních vozů.

 

Po úspěšném vystoupení na předchozím podniku, Rallye Tatry, kde posádce odepřel umístění v první šestce produkčních vozů pouze defekt pneumatiky, se do Českého Krumlova celý tým vydal s odhodláním bojovat o stupně vítězů. O své motivaci nenechal jedenatřicetiletý pražský jezdec Vojtěch Štajf nikoho na pochybách, když zahájil páteční etapu krumlovské rallye prvním místem mezi produkčními vozy a dokonce třetí absolutní pozicí za Štěpánem Vojtěchem a Václavem Pechem, tedy ostřílenými borci na vozech WRC.

 

Naopak se „létajícímu novináři“ na obtížné zkoušce Tisovka ve vojenském prostoru Boletice podařilo získat skalp úřadujícího českého šampióna Kopeckého, mistra skupiny produkčních vozů Arazima či oblíbence většiny fanoušků Trinera. Ještě po druhé zkoušce patřila Štajfovi s Černochem celková bronzová příčka, na třetím měřeném úseku však Štajf zaregistroval před ním startujícího Červenku, jak stojí u trati a při sledování, zda posádka nepotřebuje nějakou pomoc, sklouzla Impreza Štajfa s Černochem do příkopu.

 

„Nesledoval jsem dostatečně trať před sebou a v zatáčce jsem vyjel mimo silnici. Byla to trochu hloupá chyba, která nás stála odhadem 10 sekund, na druhou stranu se kromě rozbitého nárazníku o pařez naštěstí nic nestalo, pouze nás přeskočil zrychlující se Arazim.“ konstatoval v cíli první etapy Vojtěch Štajf a dodal: „Cílem v Českém Krumlově je dojet na stupních vítězů v kategorii produkčních vozů, umístění na čtvrtém místě v celkovém pořadí by bylo jen sladkou třešničkou na dortu. V sobotní etapě tak zkusíme stáhnout Arazimův dvacetisekundový náskok a samozřejmě uděláme maximum pro udržení ostatních soupeřů za sebou.“

 

V sobotní druhé etapě začala posádka opět zostra a i přes před cílem vadnoucí motor skončila na 20 km dlouhém úseku Rožmitál – Kyselov pouhých 1,1 sekundy za vedoucím Arazimem, přičemž všechny ostatní soupeře v kategorii produkčních aut Štajf s Černochem porazili. Bohužel, dle signálů na předchozí zkoušce již na následující proslavené zkoušce „Malonty“ vypověděl u Subaru se startovním číslem 12 službu motor, když se propálil píst. Posádka musela ihned zastavit a navíc si prožila krušné chvíle při hašení vzníceného oleje na výfukových svodech.

 

Naštěstí se podařilo požár uhasit ručním přístrojem vezeným ve voze: „Měli jsme obrovské štěstí, neboť k poruše došlo mimo obydlenou oblast, takže pokud bychom požár nezdolali vlastními prostředky, mohlo nám auto shořet. Takto máme teď pouze starosti s opravou motoru, abychom vše stihli do Rallye Bohemia na konci června.“ smutně komentoval své odstoupení Vojtěch Štajf a trochu veseleji dodal:

 

„I přes nedojetí do cíle jsme s průběžnými výsledky v zásadě spokojeni, neboť jsme dostatečně předvedli potenciál nového Subaru Impreza Spec. C, když jsme ani v jedné z rychlostních zkoušek nedojeli mezi produkčními vozy hůře než třetí. Podobné poruchy jsou sice nepříjemné, na druhou stranu nám po důkladném rozboru napoví o autě zase něco navíc. Já sám si z Krumlova odnáším ten poznatek, že výsledkově můžeme pomýšlet vysoko a potom mě každá rallye skutečně baví.“

 

Milana Vůjtěchová

Tisková mluvčí týmu

 

 


 
 
Fotogalerie:   Seat rally Český Krumlov 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose