www.car.cz
 

Koerber zvládl infarktový závěr na Nurburgringu a vyhrál
     10.7.2005 23:18 - tisková zpráva


Gerd Koerber z týmu Buggyra International Racing Systém na závodním speciálu Buggyra MK-R01 se stal na slavném okruhu Nurburgring vítězem jednoho z nejdramatičtějších klání truckové historie! V pohárovém závodě, jehož zápletku by mohli truckerům závidět i mistři thrillerů rozhodl o svém vítězství v posledním kole.
 
„Samozřejmě, že jsem nesmírně šťastný. Vyhrát na Nurburgringu je snem každého závodníka a mě se tady v posledních několika letech moc nedařilo,“ řekl Gerd po vyhlášení vítězů. „Na konci jsem se už smiřoval se druhým místem a hlídal si Albaceteho a najednou vidím, jak Allgauer vyletěl z trati. V té chvíli jsem si řekl, že přece jen existuje nějaká spravedlnost.“
 
Slovům Koerbera se nelze divit. Hned po startu se dostal do čela a vedl až do konce sedmého kola. Po celou tuto dobu ovšem musel odrážet útoky nesmírně agresivně jedoucího Egona Allgauera. Po dvou z nich se ocitl nedobrovolně mimo okruh, v polovině závodu přišel nejdříve o zadní blatník, poté o celý bok.
 
 „Egon byl skutečně nějak nabuzený, ale také o tom jsou závody tahačů. Na konci sedmého kola jsem na něj ale skutečně neměl.“ Vzápětí poté se začal na Gerda tlačit i třetí Albacete, který vycítil svou příležitost.
 
Z depa jsem věděl, že mám v nájezdu do posledního kola na Antonia náskok přes sekundu a byl jsem si jist, že pokud se nestane něco s autem, dojedu druhý. A pak vyletěl Egon z trati a já začal počítat metry chybějící do cíle. Ještě jednou opakuji, jsem nesmírně šťastný a děkuji všem, kteří se na tomto mém vítězství podíleli.

Škoda jen, že na rozdíl od Gerda se pohárový závod totálně nepovedl Davidu Vršeckému. Ten se po startu zařadil na třetí místo, ve druhém kole však v jedné ze zatáček probrzdil, udělal hodiny a propadl se na osmé místo. “
V té chvíli jsem byl ještě celkem v klidu, nic nebylo ztraceno. Bohužel poté jsem se zahákl předními koly o Seilera a auto se stalo rázem neovladatelným. V rychlosti 160 km/h jsem se potkal s bariérou z pneumatik. Je to škoda, chtěl jsem čtyřicet bodů! Ale i takový je truckracing."

Přes velmi dobré výkony na okruhu nebude na letošní Nurburgring vzpomínat ani Adam Lacko (Internet Expres Prima Team), který startoval stejně jako Vršecký s Koerberem na voze Buggyra MK-R01. Po celou dobu pohárového závodu se držel na třetí pozici, poté se vcelku takticky rozhodl nebojovat za každou cenu s Hahnem a dojel si v klidu pro deset bodů za čtvrté místo. Po závodě byl však opět diskvalifikován, neboť podle názoru FIA třináctkrát (!!!) překročil povolenou rychlost. Vzhledem k všemocnosti odpovědných činovníků nemá cenu s jejich názorem polemizovat, soudný a jen trochu věci znalý člověk si udělá svůj obrázek sám.

Po šestém podniku EP je David Vršecký celkově třetí (196 bodů), Gerd Koerber se posunul na celkové čtvrté místo (180 bodů). Adam Lacko je po třech absolvovaných závodech na patnáctém místě (20 bodů).
 
Buggyra

 
 
Fotogalerie:   Rally Bohemia 2005 - foto Dan Rozkol

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose