www.car.cz
 

Startovní pole národní formule rozšíří nejlepší jezdci z poháru
     tisková zpráva


Přestup do Národní formule 1400 potvrdili Ulmann, Plaček a také Palmi

Startovní pole Národní formule 1400 se v letošní sezóně rozroste o dosavadní účast-níky formule Ford 1600. Své pohárové monoposty pro mistrovskou třídu totiž přestavují Sil-vestr Ulmann, Lubomír Plaček a také David Palmi, kteří v pohárovém seriálu v posledních sezónách patřili k nejrychlejším jezdcům.

Národní formule 1400 s formulí Ford 1600 startovaly společně v domácím okruhovém šampionátu v Divizi 3 od roku 1996. Na základě dříve avizovaného rozhodnutí Odborné ko-mise pro závody na okruzích Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky ovšem početněji obsazená česká formulová třída bude tvořit od letošní sezóny divizní kate-gorii samostatně, tak jako tomu bylo v průběhu více než dvou desetiletí od roku 1971. Jezdci formule Ford 1600 se tak museli rozhodnout mezi starty v Divizi 2 pro vozy s motory objemu do 2000 ccm nebo zvolit Divizi 3, ovšem za předpokladu, že své monoposty předělají podle technických předpisů Národní formule 1400.


Jako první se k přestavbě rozhodl Silvestr Ulmann, který o svém záměru informoval již v závěru loňské sezóny. „V Divizi 2 není Formule Ford 1600 konkurenceschopná a Ná-rodní formule 1400 slibuje podstatně zajímavější závody,“ řekl stručně k důvodům své volby litvínovský jezdec, jenž se rozhodl podrobit svůj monopost velké rekonstrukci. „Budeme mít v podstatě nové auto. Pozměnili jsme základní rám a jinak použili jen zadní nápravu s převodovkou,“ prozradil bývalý mistr formule Škoda v závodech do vrchu a doplnil: „Dělá-me vše proto, abych s inovovaným vozem mohl startovat už v první části mistrovství.“

Nedlouho po Ulmannovi sdělil své přestupové rozhodnutí také Lubomír Plaček. „Volba ve mně uzrávala v průběhu celé loňské sezóny,“ přiznal pražský závodník, jenž do formu-le Ford přesedl v roce 1999 jako úřadující šampión Národní formule. „Zvažoval jsem co dál. Letos absolvuji svoji devatenáctou závodní sezónu a příští rok bych jubilejní dvacátou chtěl skončit. Rád bych si ovšem ještě pořádně zazávodil v početnějším startovním poli s kvalitními soupeři a to mi u nás může nabídnout jen Národní formule 1400,“ svěřil se čtyři-ačtyřicetiletý jezdec a dodal: „Rozhodl jsem se přestavět jeden ze dvou monopostů, který máme k dispozici. Spolupracuji přitom se zkušeným konstruktérem Janem Schwarzem, což by mělo vše urychlit. Snad s předělaným vozem nebudu chybět už v prvních závodech.“

Nejdéle se rozmýšlel David Palmi, který formuli Ford 1600 dominoval v posledních le-tech. „Za stávající situace jsme mohli volit formuli 3, formuli Ford nebo Národní formuli 1400. Nakonec po zvážení všech hledisek vyhrála třetí varianta,“ uvedl Palmi. „V Národní formuli bude určitě s kým závodit a třída má budoucnost,“ vysvětlil své rozhodnutí pilot, jenž slíbil dokončení přestavby svého vozu s dostatečným předstihem před prvními závody. „Představovali jsme si, že to bude jednodušší, ale nebylo to jen o tom dát jiná kola a motor. Přestavbu řídí otec, který má ze svého závodění dost zkušeností. Zanedlouho jej však čeká zásadní operace a tak chceme, aby do té doby bylo vše dokončeno. Potom se budeme podílet na rekonstrukci naší druhé formule,“ sdělil úřadující vicemistr Divize 3, ale odmítl prozradit, kdo usedne do kokpitu druhého vozu. „Zatím o tom nechceme mluvit, jméno jezdce prozradíme později,“ dodal David Palmi.

Karel Lapáček

foto: archiv NF - Petr Frýba

Dole - různé foto z  okruhů:


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose