www.car.cz
 

Ohlédnutí OMV rally teamu za Kopnou a Bohemií
     17.7.2005 08:29 - tisková zpráva


Těžko na cvičišti, ještě hůře v boji

aneb ohlédnutí OMV rally teamu za Rallysprintem Kopná a Rally Bohemia

KOPNÁ:
Posádka bílého Peugeotu 206 WRC se na tratě Rallysprintu Kopná opravdu moc těšila, protože chtěla svádět další těsné souboje s V. Pechem, a vzhledem k dřívějším úspěchům si na tamní zkoušky věřila. Noční prolog zvládli Štěpán s Michalem bez obtíží a v příjemném očekávání se pouštěli i do sobotních měřených úseků.

Audemars Piguet Replica Watches

Ke svému velkému zklamání i k lítosti přihlížejících diváků si sobotních RZ moc neužili, neboť již na třetí vložce došlo k poruše na jejich Peugeotu a kluci tak museli soutěž nedobrovolně opustit. "Došlo k únavovému zlomu na vzpěře předního levého kola. Praskl jeden svár a bylo po nadějích," shrnul krátké vystoupení OMV teamu na Valašsku Štěpán Vojtěch.

Ovšem únava materiálu nebyl jediný problém, který posádku sužoval. Přidala se také elektronika., takže na mechaniky a celý tým čekala spousta práce před domácí Rally Bohemia. Závady, které jsou na první pohled patrné, se odstraňují snadno, u poruch elektroniky bývá složité problém analyzovat. Peugeotu 206 WRC nefungovaly správně diferenciály a také mapy motoru a turbodmychadla se chovaly nevyzpytatelně. O tom, že se na voze pilně pracovalo, svědčí i četné Štěpánovy telefonáty do Peugeot Sportu ještě během středečních tréninkových jízd. Dva dny před startem bylo závodní auto již připraveno.

BOHEMIA:
Tratě Rally Bohemia bývají často hodnoceny jak jedny z nejhezčích u nás a s tímto názorem se ztotožňuje i posádka OMV Rally Teamu: "Soutěž považuji za domácí a cením si na ní její kompaktnosti. Všechny RZ jsou pěkné, ovšem mezi nimi kralují ty sobotní, ty extrémně technicky náročné," poznamenal pilot Š. Vojtěch.


"Z logistického hlediska je určitě skvělý centrálně umístěný servis, ovšem tím narážíme na některé zdlouhavé přejezdy. Má to své pro i proti," doplnil navigátor M. Ernst a jedním dechem dodal: "O kvalitách sobotních zkoušek není třeba pochybovat, ovšem neděle bývá často neprávem podceňována. Ve srovnání se zkouškami na Liberecku se to může zdát neděle jednodušší, ale i zde se musí posádka plně soustředit a správně podchytit klouzavé asfalty ".

Před startem soutěže byla závodní auta odstavena v uzavřeném parkovišti, ze kterého si posádky vozy vyzvedly a vyrazily na první zkoušku vzdálenou asi 60 km. A to vše bez možnosti přezutí na pneumatiky dle aktuálního počasí! Peugeot 206 WRC OMV Rally Teamu byl kolem jedné hodiny odpolední předán do ÚP na slickách, ovšem paralelní zkouška startovala až po sedmnácté hodině a to již za silného deště.

Divácká RZ Sosnová byla také svědkem prvních problémů posádky OMV Teamu, když Štěpán zavadil v první levé zatáčce pravým zadním kolem o betonovou bariéru. Vylomil kolo a se značnou ztrátou zkoušku dokončil.

Ihned se oba členové posádky pustili do nezbytné opravy a s vyměněným kolem se vraceli zpět do Mladé Boleslavi. "Jeli jsme 60 km na suchých gumách kvůli tomu, abychom vylomili kolo, odzávodili 2 minuty a vyrazili zpět do Boleslavi," shrnul lapidárně Štěpán. "Že by toto zaváhání na mokrém asfaltu mohlo znamenat konec našeho účinkování na Rally Bohemia, to mi došlo až při cestě zpět do ÚPčka."

Auto mohlo být opraveno až v sobotním ranním servisu. Ovšem vůz byl poškozen více, než se na první pohled zdálo, a tak auto opouštějící servis nebylo ve stoprocentní kondici. "Na prvních sobotních zkouškách se nám poničený brzdový kotouč pral s destičkami, takže nebylo dopředu jasné, kdy auto zabrzdí a kdy ne. Také se objevily problémy s "ručkou", takže jsem si musel před vracáky ruční brzdu napumpovat," vysvětlil potíže s autem Štěpán Vojtěch.

Naštěstí se na mokrých RZ nejelo naplno a tak brzdění bylo jednodušší. Oba členové posádky se pozastavili nad rozhodnutím o zrušení první sobotní zkoušky, kterou projeli bez helem a nebyli svědky žádných potíží s diváky. Tato zkouška byla zrušena jen pro vozy WRC, A8 a A7, posádky bodující do Evropského poháru ji projely bez problémů. "Na vodě jsme si věřili a mohli stáhnout ztrátu z předešlého dne. Je to pro nás veliká škoda. I obutí jsme měli správné…" poznamenal co-pilot M. Ernst.

Druhá runda znamenala další problém, tentokrát se záď pravé strany vozu střetla se skálou. Vinu na tom měla v rozpisu nezaznamenaná vytékající voda na rovném úseku mezi dvěma zatáčkami. V inkriminovaný moment jel Štěpán na zařazený pátý rychlostní stupeň, takže auto jelo skutečně rychle. Opět došlo k vylomení kola. Když bylo jasné, že je zle, přestal Michal navigovat a hlásil předjíždějící auta. Byla celkem tři: Pech, Triner a Schie. V cíli zkoušky měl Štěpán náladu pod bodem mrazu a zvažoval odstoupení ze soutěže. Bál se poničení vozu při přejezdu do servisu.

Nakonec se podařilo spolujezdci, manažerovi a vlastně celému týmu vzkřísit jiskřičku naděje a vrátit pilota zpět do kokpitu. Na místě učinili opatření umožňující pomalou a opatrnou jízdu a vyrazili. Navigátor zaujal netradiční polohu a místo navigování posloužil jako závaží, tak aby odlehčil poničené zádi. Michale, když jsi seděl na dveřích a visel polovinou těla z řidičova okénka, jak jsi vnímal tento přesun? "Dobře. Chtěli jsme na autě zachránit, co se dalo. Na vítr jsem zvyklý z motorky a z lodi, takže bez problémů. Možná jsem si měl vzít lepší čepici," pousmál se navigátor.

A co policie, vím, že vás chvíli doprovázeli… "Byli skvělí, fandili nám a nechali nás jet," dodal M. Ernst. Díky nejasnosti situace a pomalé jízdě dorazila posádka do časové kontroly později a obdržela penalizaci. To samé je čekalo při opouštění servisu.

Mezitím si své užili mechanici, kterým se naštěstí podařilo vrátit 206ku zpět do provozuschopného stavu. Zbývající sobotní zkoušky proběhly již v poklidu a auto fungovalo bez problémů. Výběr pneumatik byl správný a tak posádka OMV Rally Teamu zajela řadu skvělých časů a vrátila se do hry o celkově třetí místo.

Již úvod nedělní čtveřice RZ opět znamenal konec nadějí. Shořela hadice fresh air ventilu, který obsluhuje turbodmychadlo, a tak místo plánovaného postupu se konal drobný propad výsledkovou listinou. Na bílý Peugeot se dotáhla Corolla WRC Nora Schieho a tak kluci museli malinko a v rámci možností přidat. Třetí příčka nechybujícího Emila Trinera byla tedy v nedohlednu. Cílovou rampou projela posádka OMV Rally Teamu na čtvrté pozici.

Jak se naviguje auto, které jede po třech? "Určitě se jedná o nestandardní situaci a tak je potřeba se jí přizpůsobit. Všechny zatáčky na postiženou stranu jsem hlásil dlouho dopředu, aby měl Štěpán dostatek času brzdit a auto otočit. Auto mělo neustále jít tendenci do příkopu. Raději jezdíme po čtyřech. Škoda toho sosnovského úvodu. Na super speciálce se nedá nic vydělat, jen ztratit. A to byl i náš případ. Doplatili jsme na nemožnost přezutí a na zrušenou RZ," vrátil se k soutěži Myšák.

A jak je spokojen Štěpán? "Celkově jsem, dá se říci, spokojen. Bylo to ale opravdové dobrodružství. Letošní ročník "Bohemky" jsme pojali jako hodnotnou přípravu na OMV Rally Deutschland. Jsem rád, že auto fungovalo a problémy s elektrikou se již neobjevily. Nyní se připravujeme na dvojici svižných rallysprintů," uvedl v cíli náročné rally Štěpán Vojtěch.

Michal Oberstein

http://www.tsvteam.cz/

V sobotu Vojtěch přidal  prvenství v Blovicích.


 
 
Fotogalerie:   Bohemia 05: Havárie Norů od Tondy Malého

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose