www.car.cz
 

Autobusové motory Scania Euro 4 a Euro 5
     20.7.2005 19:12 - tisková zpráva


Praha, 18. července 2005 - Společnost Scania představila v červnu na Mezinárodní výstavě dopravy v Římě, nové autobusové motory Euro 4 a Euro 5. Tuto novinku uvítají především provozovatelé hromadné dopravy, kteří musí plnit stále přísnější ekologické normy.

 

Nové 9litrové autobusové motory s technologií EGR mají nižší emise oxidů dusíku i pevných částic. EGR, nebo-li recirkulace výfukových plynů, snižuje emise přímo v místě jejich vzniku, tedy ve spalovacím prostoru, proto není již třeba přidávat žádná aditiva. Vozidla vybavená tímto řešením zajišťují úsporný a ekologický provoz.

 

„Scania si uvědomuje, jaké výhody poskytuje jednoduchý provoz na naftu a zároveň dobře ví, že je třeba za všech okolností vyhovět očekávaným emisním standardům,“ říká Hasse Johansson, viceprezident skupiny a šéf výzkumu a vývoje společnosti Scania. „Prověřenou technologii EGR jsme se nyní rozhodli použít i u autobusových motorů za účelem účinného snížení emisí tak, aby vyhovovaly normám Euro 4 a Euro 5. Tato technologie nabízí dokonalé řešení nejen v dálkové dopravě, ale i v městském provozu, kde se autobusy musí často zastavovat a rozjíždět,“ dodává Johansson.

 

Patentované řešení

EGR je zavedená technologie, která se používá u dieslových motorů osobních automobilů          a lehkých užitkových vozidel po celém světě. Na americkém trhu je používána i u těžkých nákladních vozidel.

 

Scania se svým továrním systémem recirkulace, posouvá EGR ještě o krok dál. Část výfukových plynů - až 18% pro Euro 4 a 25% pro Euro 5 - je před vstupem do turbodmychadla ochlazena a pak smísena s nasávaným vzduchem. Problematickým momentem je právě mísení výfukových plynů s nasávaným vzduchem o vyšším tlaku.

 

Scania proto přišla s patentovaným řešením, které představuje zúžení směšovací trubice. Stlačený vzduch díky tomu proudí rychleji a před zúžením se vytváří oblast nízkého tlaku, kde dochází vlastně k nasátí výfukových plynů do směšovací trubice. Proudění vzduchu je regulováno jednoduchým ventilovým systémem v závislosti na zatížení motoru.

 

Nižší teplota spalování znamená nižší emise oxidů dusíku. Navíc vyšší vstřikovací tlaky zajistí nižší množství pevných částic a eliminují charakteristický zápach nafty.

 

Filtr, který nepotřebuje údržbu

Provozovatelé, kteří budou chtít snížit emise ještě výrazněji, než stanoví předpisy, si mohou objednat filtr prachových částic, který je integrován v běžném tlumiči. Filtr dokáže snížit emise pevných částic až o polovinu. U motorů Scania Euro 5 je filtr dodáván standardně.

 

 Vysoký výkon a vynikající točivý moment

Autobusové motory Scania Euro 4 a Euro 5 vycházejí z modulárního systému Scania. K dispozici jsou 9litrové, 5válcové jednotky s výkony 230, 270 a 310 hp a velmi dobrými točivými momenty - 1050, 1250 a 1550 Nm, které umožňují plynulou jízdu s minimem řazení.

 

Autobusové motory Scania Euro 4 budou dodávány již od listopadu 2005 (norma vstoupí v platnost v říjnu 2006). Filtry prachových částic a motory Euro 5, budou uvedeny na trh v průběhu roku 2006 (norma Euro 5 vstoupí v platnost v říjnu 2009).

 

 

 

 

Scania Czech Republic s.r.o.                                     Mmd Public Relations Czech Republic

Martina Jirásková                                                     Radka Strachotová

Chrášťany 186, 252 19 Rudná  u Prahy                                Nitranská 6, 101 00 Praha

 

 

 

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose