www.car.cz
 

Třikrát a dost. V Pačejově Vojtěch Pecha neporazil
     2.8.2005 18:22 - tisková zpráva


Po třech v řadě za sebou jdoucích vítězstvích v Pačejově se letos musela posádka OMV Rally Teamu Štěpán Vojtěch a Michal Ernst spokojit se stříbrnými věnci. Nepodařilo se jim navázat na vítězství během leteckého dne v okolí Blovic a Štěpánovo tvrzení o první vyhrané zkoušce a následně celkovém vítězství v dané soutěži se nakonec bohužel potvrdilo.

Tratě letošního rallysprintu doznaly oproti loňsku pouze minimálních změn a tak se celá soutěž odehrávala na jedenácti mikro zkouškách, vždyť nejdelší měřila necelých devět kilometrů. Závodilo se ve dvou sekcích s pouze jedním servisem. Vzhledem k nejistému počasí a možnosti sprchnutí zvolila posádka mistrně vybarveného Peugeotu 206 WRC dvojici rezervního obutí v podobě směsi intermedia.

Do soutěže samotné nazuli v rámci dalšího testování hladké Michelinky N24, jejich konkurenti známé a osvědčené N22ky. Úvodní tříkilometrová zkouška vedoucí zčásti bývalým vojenským prostorem se Štěpánovi příliš nepovedla a zaostal za V. Pechem o 2,9 vteřiny. Vědom si vážnosti situace, podal skvělý výkon již na další RZ, kterou o 1,3 vteřiny vyhrál. Na této zkoušce ovšem došlo k samovolnému úniku vzduchu z pravé zadní pneumatiky a skrze ventilek přišla michelinka o všechnu náplň.

Na přejezdu posádka prázdné kolo vyměnila a nazula rezervní intermedii na místo pravého zadního kola. Od třetího do pátého testu nadělil V. Pech posádce OMV Rally Teamu celkem 8 vteřin a před vjezdem do jediného servisu vedl o necelých deset sekund. Štěpáne, zkoušky jsou nezměněné, máš to tu najeté, v čem je tedy problém?

"Asi malinko rozhodla psychika, protože v rychlých pasážích, kdy se auto vozí smykem a hodně se opíráme do gum, jsem nejel naplno. Museli jsme dávat větší pozor, aby se něco nestalo. Tahle směs totiž za daných podmínek nefungovala tak, jak bychom potřebovali a také jsme jeli s jednou intermédií, což bylo znát," vysvětlil liberecký pilot svou nečekaně velkou ztrátu.

"Škoda, že se to stalo po dvou kratičkých RZ, ty tři podstatně delší na nás čekaly. Vašík byl od této chvíle rád za každou levou zatáčku, kde jsme my nechali nějakou tu desetinku," doplnil svého pilota Myšák. Nějaká taktika do druhé rundy? "Nazujeme to, co Václav (tedy N22) a pokusíme se jeho náskok eliminovat, máme na to ještě šest vložek," přiblížil navigátor další plánované počínání posádky.

Druhá polovina sprintu začala tak, jak si kluci naplánovali, ukrojili posádce modrožlutého fokusu 3,3 vteřiny z náskoku a celková ztráta malinko přes šest vteřin vypadala jako reálně smazatelná. To by ovšem nesměla přijít na řadu sedmá zkouška Svéradice - Chánovice, ve které došlo v prvním průjezdu k řadě defektů a při druhém se mu nevyhnul ani Peugeot 206 WRC v barvách OMV a TRW. Auto asi ve třetině zkoušky o kámen poškodilo levou přední pneumatiku a do cíle dorazilo až na čtvrté pozici se ztrátou jedenácti vteřin, celkově již sedmnácti. I přes fakt, že následující 4 testy vždy Štěpán s Michalem vyhráli, takto velikou ztrátu se jim během následujících 25 km zkoušek již nepodařilo odstranit. V cíli tak zůstali druzí se ztrátou 8,9 vteřiny. Třetí v pořadí dorazil do cíle K. Trněný se Škodou Octavia WRC se ztrátou dvě minuty na Brouka s Myšákem.

Po Blovicích jsi o nových směsích pneumatik mluvil poměrně spokojeně, jak se ti jevily tady? "N24ky tentokrát fungovaly hůře. Snad to bylo horkem, možná povrchem tratí, prostě to nebylo optimální. Takhle jsme na nevhodných gumách jeli polovinu soutěže a to se pak těžko dohání," svěřil se Štěpán a malinko se i zamyslel nad celkovým pojetím rallysprintů: "Na velkých soutěžích se jede dva, tři dny a je tam víc prostoru pro taktiku. Tady se jede hrozná hůl od začátku do konce a malinké zaváhání či chybička se neodpouští. Rozdíly v časech s Václavem jsou většinou minimální a tak defekt či špatné obutí při jízdě bez chyb může rozhodnout."

O tom, jak se naše soutěže neustále zrychlují, svědčí i rozdíly v dosahovaných časech na nezměněných úsecích. Jak si Štěpáne vysvětluješ tento ne nepodstatný rozdíl v loňských a letošních časech? "Určitě se jede rychleji, ale také na tom má podíl nečistota na trati. Také se letos mnohem více zkracovaly zatáčky a i to dělá své." A jak se díváš na takovéto krátké a svižné tratě?

"Krátké vložky mi nevadí, rychlé také ne, ale není zde vůbec žádný prostor pro chyby. Vlastně takřka pořád jedeme na hraně a občas i za ní. Auto nám fungovalo bezvadně, jen jsem čekal jak to dopadne na skocích. Ještě nikdy jsem neskákal s prázdným předním kolem, ale ustáli jsme to. My i auto," oddechl si zaslouženě Brouk.

Je pro navigátora nějaký rozdíl mezi krátkými a delšími vložkami? "Z hlediska navigování je to v podstatě jedno. Plně soustředit se musím na třech kilometrech i na zkoušce, která se jede dvacet minut. Krátká RZ má tu výhodu, že ji precizně znám. Vím, když otočím list, co tam přesně najdu," poodkryl roušku neznáma Michal Ernst. A jak tedy viděl soutěž on? "Škoda, že nám Vašík přetrhl vítěznou šňůrku, ale to se stává," pousmál se Myšák.

Celkové pořadí ve sprintrally: Václav Pech 162 bodů, Štěpán Vojtěch 138 a Karel Trněný 95. Vzhledem k pravidlům se bude na konci sezóny podle počtu odjetých soutěží škrtat jeden, resp. dva výsledky.

Michal Oberstein

 

http://www.tsvteam.cz/


 
 
Fotogalerie:   Rally Agropa Pačejov 2005, foto Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose