www.car.cz
 

Peták není po barumce spokojený, ani zklamaný. Svůj loňský post neobhájil
     24.8.2005 12:21 - tisková zpráva


Josefu Petákovi se nepodařilo navázat na loňský úspěch při Barum rallye a po sobotní etapě odstoupil. Přesto považuje svou účast na naší jediné soutěži ME za úspěšnou. Využil přítomnosti technika od firmy Renault a provedené změny se projevily velice dobrými časy, kdy dokázal držet krok s Martinem Prokopem a Pavlem Valouškem. Dlouhý a náročný Troják, perlu soutěže, absolvoval s odstupem čtyř vteřin za dvojicí juniorů.


Letos podruhé neviděli Josef Peták s Alenou Benešovou cíl soutěže do které odstartovali. Minulý rok se zdálo, že zlínské prokletí je zlomeno a druhé místo za Jean-Josephem je příslibem lepších časů. Nestalo se tak a Pepík doufá, že na další cílovou rampu nebude opět čekat dlouhé roky.

Začněme však popořádku. Vítězství ve skupině A na Bohemii, podpořené stejným úspěchem v Pačejově a Blovicích, dodávalo Pepíkovi s Alenou optimismu a panovala i spokojenost s autem, které Pepík dostával čím dál víc do ruky. Ve Zlíně využil i přítomnosti technika automobilky Renault. Díky jeho radám a pomoci, pak ještě na místě mechanici provedli změny na autě. „Technik od renaultů, který se staral o všechna clia S1600 v poli, nám hodně pomohl. Byl to první vstřícný krok od továrny směrem k nám a já jsem byl s autem konečně spokojený. Podařilo se nám posunout naše clio dál. Inženýr nám dokázal vysvětlit spoustu věcí, které jsem potom ocenil na trati. Hodně pomohlo i to, že hovořil i německy, takže jsem s ním mohl v případě potřeby komunikovat přímo a v jazyce, který ovládám,“ pochvaloval si Pepík spolupráci i její výsledek.

 Ten se na superspeciálce v areálu bývalého Svitu a v ulicích Zlína sice ještě nedostavil, ale na klasických erzetách již byly změny vidět a Pepík s Alenou stoupali v pořadí až do první desítky. Ve skupině A se usadili hned za stupni pro vítěze. „Noční vložka v pátek nám silně  nevyšla a nijak nadšený z ní nejsem. Beru to tak, že pokud se líbila divákům, pak takové zkoušky k rallye patří i když osobně bych se bez ní obešel.

S časy, které jsme zajeli na Pindule a ve Slušovicích, jsem jakžtakž spokojen. Na druhé Pindule jsem probrzdil zatáčku a proti své vůli jsem jí projel v jiné stopě, než jsem měl napsáno. Místo průjezdu středem, nás to vytáhlo dovnitř a tam jsem trefil mostek. Proraženou pneumatiku jsme měnili ještě v erzetě a nabrali proto velkou ztrátu,“ vysvětloval Josef Peták ztrátu čtyř a půl minuty na RZ 4. Mezi áčky tak Pepík s Alenou klesli na sedmadvacátou příčku.

Také v absolutním pořadí museli zapomenout na elitní desítku. Byli až dvaašedesátí. Bojovali však dál. Hodně spokojený byl Pepík i Alena zejména po Trojáku. Tam po třiceti kilometrech ostré jízdy zajeli sedmý nejrychlejší čas a radost měli i z toho, že zajeli čas jen o čtyři vteřiny pomalejší, než jakého dosáhli Martin Prokop a Pavel Valoušek. Ve výsledcích se již posunuli o více než čtyřicet míst výše.

Do konce etapy před nimi byla ještě jedna klasická barumácká trojkombinace - Pindula, Slušovice Troják. „Výsledek na Trojáku nás opravdu potěšil. Naopak výhrady mám k prvním kilometrům na Pindule. Vložka je jinak moc pěkná, ale tři průjezdy každý rok se na jejím začátku neúnosně projevují. My i auto dostáváme hrozné rány. První kilometry Pinduly jedeme vlastně pořád po břiše. Protože můžu srovnávat, tak si dovolím říct, že po jejím průjezdu jsem dobitý, jako bych jel motokros,“ postěžoval si Pepík na těžce zkoušený povrch jedné z dominant tratě Barum rallye.

Tentokrát se již vyvaroval defektu a díky tomu již měl na dosah ruky bodovanou příčku mezi áčky. Bohužel třetí Slušovice znamenaly definitivní konec šancí na body a zřejmě i na dokončení celé soutěže. Modro-žlutý Renault Clio S1600 za dostihovým areálem opustil trať a zpět se vrátil až po dlouhých osmi minutách.

V tu chvíli bylo jasné, že šance na jakýkoli úspěch je již definitivně ztracená, zvláště,když při vyprošťování zřejmě utrpěla poškození i spojka. „Vloni jsme prolomili dlouholetou smůlu, tak doufám, že nezačíná další serie. Sice jsme nedojeli, ale jsem spokojený se změnami, které autu hodně prospěly a posunuly nás dál ke stavu, který se dá nazvat ideálním,“ uzavřel Pepa.

Před posledními dvěma soutěžemi zůstávají Pepík Peták s Alenou Benešovou nadále s tříbodovým náskokem v čele skupiny A. O titulu rozhodnou soutěže v Příbrami, kde jsou doma oni a v Třebíči, tam pro změnu bude využívat domácího prostředí jejich největší soupeř Martin Prokop.


Milan Hauer
www.motorsport-review.cz

 

TISKOVÁ INFORMACE CZECH NATIONAL HROCH TEAM


 
 
Fotogalerie:   Barum rally 2005 od Jiřího Dokulila

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose