www.car.cz
 

Pechova vydařená Barumka, přestože musel jet s produkčním vozem
     24.8.2005 19:23 - tisková zpráva


Spokojen s výsledkem i s bodovým přídělem se vrátil Václav Pech jun. z letošní Barum Rallye Zlín, kde při svém ojedinělém startu s produkčním vozem značky Mitsubishi dokázal porazit většinu domácích konkurentů a obsadil čtvrté místo absolutně a druhé v kategorii produkčních vozů.

35. ročník Barum rallye byl opět zařazen do seriálu Mistrovství Evropy a letos se navíc jel jako kandidátský podnik Mistrovství světa. Z tohoto důvodu pořadatelé nepovolili v souladu s pravidly FIA start vozů kategorie WRC, a Václav Pech jun., tak jako řada další jezdců z domácího mistrovství, musel zvolit náhradní vůz. Plzeňský jezdec si vybral značku Mitsubishi a na startu se tedy objevil s Lancerem EVO VIII.

Byla to pro nás velká změna přesednout po tolika odjetých soutěžích z WRCčka zpět do produkčního vozu a tak především první kilometry soutěže byly pro nás velmi složité, protože jsme si museli s Petrem zvykat na úplně jiné podmínky,“ říká Václav Pech jun. Přesto hned na úvodním městském okruhu v ulicích Zlína se mu před zraky desetitisíců fanoušků podařilo v pátek večer zajet čtvrtý nejrychlejší čas. Rychlejší byly pouze tři zahraniční posádky, které spolu svádějí boj o titul Mistra Evropy.

Samotného mě to překvapilo, že jsme hned v úvodu rallye dokázali být s touto pro nás novou technikou rychlejší, než všichni naši domácí konkurenti. Jsem z WRCčka zvyklý řadit podle zvuku motoru. Produkční auto je podstatně méně hlučné a když jsem si nasadil přilbu, tak jsem motor skoro ani neslyšel a musel jsem řadit podle otáčkoměru. Úplně jinak se produkční auto chová na brzdách a podvozek má taky zcela odlišné vlastnosti.

O tom jsme se přesvědčili hned v úvodu sobotní etapy a první zkoušce dne, kterou byla pověstná Pindula. Asi na třetím kilometru jsem neudržel auto na uskákaném asfaltu a šli jsme v levé zatáčce ven z cesty. Naštěstí tam nic nebylo a my jsme se vrátili zpět na trať jen s trochou trávy na předním spojleru. Od té doby jsem si dával větší pozor a musím říci, že se nám další podobná „krizovka“ až do konce soutěže již nestala,“ komentuje vstup do soutěže Václav Pech jun.

Během obtížné sobotní etapy, kdy jezdci absolvovali kromě jiného třikrát průjezd obávanou Pindulou a také třicetikilometrovou rychlostní zkoušku na Trojáku, se Pech pohyboval mezi třetím až pátým místem a den uzavřel na páté pozici absolutně s minimálním odstupem na třetí místo (rozdíl jedné a půl sekundy). Na šesti nedělních rychlostních zkouškách svedl pak plzeňský jezdec EuroOil teamu velmi pěkný souboj především s Janem Kopecký a výsledkem bylo čtvrté místo absolutně. „Určitě jsme s výsledkem  spokojeni a mám také dobrý pocit z toho, že se nám podařilo ve velmi krátké době přeorientovat na produkční auto a zajet takhle skvělý výsledek v konkurenci nejlepších českých a evropských jezdců.

Trochu mě mrzí deseti sekundová penalizace za můj předčasný start do rychlostní zkoušky, zvláště  pak potom, kdy jsme na Kopeckého v cíli ztratili jen 7,6 sekundy, ale  bodový příděl z Barumky nám pomohl upevnit si pozici v čele domácího mistrovství a navíc jsem spokojen i s tradičně vysokou úrovní Barum rallye. Byl to pro nás krásný sportovní zážitek,“ říká Václav Pech jun.

Dalším startem EuroOil teamu bude účast na rallyesprintu ve Vyškově, který se uskuteční během prvního zářijového víkendu. Zde Václav Pech jun. s Petrem Uhlem opět usednou do svého soutěžního vozu Ford Focus WRC.

Jaroslav Štauber
www.RallyeJournal.cz
 

Tisková informace EuroOil teamu, Plzeň, 23.8.2005


 
 
Fotogalerie:   Barum rally 2005 od Jiřího Dokulila

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose