www.car.cz
 

Osm posádek teamu RSP a jeho hostů na 35. Rallye Barum Zlín
     25.8.2005 08:06 - tisková zpráva


Vrcholu letošní soutěžácké sezóny se brněnský tým Rallye Sport Promotion zúčastnil v plné zbroji. Do Zlína přijel Ludvík Otto s manželkou Renátou s novou produkční Imprezou WRX STI, Daniel Landa s Jaroslaven Novákem s Mitsubishi EVO 7 a debut ve „velké“ soutěži si přijela odbýt  talentovaná juniorská posádka Petr Matějovský s Pavlem Dreslerem jedoucí celou letošní sezónu s enkovou Hondou Civic. Ze stálých jezdců chyběl pouze Ladislav Belinger, který po odchodu Martina Rérycha hledá vhodného spolujezdce a Jirka Rozsypal, který letos s velkými podniky ani nepočítá.

 

Naopak jako hosté v týmu do závodu nastoupili dlouhodobě spolupracující piloti Jan Štěpánek s produkční Imprezou s tradičním spolujezdcem Markem Omelkou a Petr Poulík s Mitsubishi EVO 6, jehož letos již podruhé navigoval Jan Paulik, který jinak standardně tvoří posádku s Jirkou Rozsypalem. Dále potom Petr Mikula s Ivanem Novákem jedoucí se Civicem, se stejným vozem pak také Míša Maňovská a legendární Milan Blahout, jak jinak, než s žigulíkem.

 

Juniorská posádka Petr Matějovský a Pavel Dresler vstoupila do soutěže s velkou nervozitou, které se částečně zbavili až po rozpravě s vedením týmu v prvním sobotním servisu. Došlo ke zlepšení výkonu a koncentrace, nicméně se později nevyvarovali jezdecké chyby v podobě opuštění tratě, což mělo za následek poškození vozu a časovou ztrátu. Problém v podobě ohnutého ramene a stabilizátoru se podařil odstranit jen částečně. I přes to posádka dosahovala dobrých časů a svými  „akčními“ průjezdy pobavila jistě mnoho diváků, kterých bylo kolem RZ nepočítaně. Do nedělní etapy byl podvozek opraven, ale nastaly potíže s elektronikou. Posádka nakonec obsadila solidní 47. místo v absolutním pořadí a 4. ve třídě N2. Tým je s výkonem obou mladíků velmi spokojen a ti si cení především získaných zkušeností z evropské soutěže.

 

Jako první se na páteční zlínskou super speciálku vydal Petr Poulík s Janem Paulikem s Mitsubishi. Pro oba jezdce byla Barumka velkou zkouškou. Petr zkoušel, zda vydrží jeho záda zraněná po nehodě letos v Pelhřimově, Honza pak sbíral nové zkušenosti s rychlým pilotem na náročné soutěži. Závod probíhal bez komplikací pouze do nedělního rána. Posádka zvolila příliš měkou směs pneumatik a ty na dlouhých rychlostních zkouškách příliš nedržely. V závěru soutěže ještě srazili letícího bažanta, který jim rozbil čelní sklo přímo v zorném poli řidiče a tak od čtrnáctého testu jeli jen na dojetí. V cíli jim připadlo 19. místo absolutně a 14. v produkčních vozech.

 

Jako další na trať vyjel Ludvík Otto s manželkou Renátou, vůbec poprvé s produkční Imprezou, kterou vyměnili za kultovní Celicu. Se Subaru posádka před soutěží neujela v podstatě ani kilometr a tak se jejich ambice změnily především na optimalizaci nového vozu a sběr důležitých informací pro přípravu vozu do dalších závodů.  Jak před startem Ludvík Otto řekl, tak se také stalo - záhy se ukázalo, že nová Impreza je skutečně ještě surový materiál. V sobotu ráno se muselo měnit turbo a postupně ještě dva diferenciály. Bohužel jeden z nich měl více jak trojnásobnou svornost a vůz tak pozbyl hodně ze svých jízdních schopností. Posun ve výsledkové listině směrem dolů byl zapříčiněn také získanou penalizací za prodloužený servis. I přes trápení, jak Ludvík nazval své vystoupení na letošní Barum rally, je z chování Imprezy mile překvapen. „Až se z autem sžiji a bude fungovat jak má, budu s ním asi  rychlejší než z Toyotou“, řekl závěrem Ludvík.


Dan Landa už od pátečního večera zajížděl sympatické časy, které jistě patřily k tomu lepšímu mezi produkčními vozy. Posádku však po kolizi s kamenem na RZ zastavilo poškozené přední rameno a poloosa. Vzniklá ztráta asi 20ti minut pak byla tím nejlepším důvodem v závodě nepokračovat.


Mezi hosty RSP podával na Barumce velmi dobré výkony Honza Štěpánek se svojí Imprezou. Po loňském sedmém místě v této soutěži bylo jasné, že si letos bude posádka chtít v celkovém umístění polepšit a svojí jízdou to od samého začátku dokazovala. Bohužel, ani Honzovi se nevyhnuly technické problémy a posádka se postupně v pořadí propadala až na konečné 16té místo v absolutní klasifikaci, které, jak sám Honza po závodě řekl, bylo pro posádku určitě zklamáním.

 

Snad žádných komentářů nepotřebuje další z hostů RSP v tomto závodě Milan Blahout. Milan své fanoušky, kterých je na Zlínsku opravdu požehnaně a potěšil je každým průjezdem RZ. V samém závěru závodu pak nechyběly ani typické pozdravy fanouškům a bylo vidět, že si Milan dokončenou Barumku opravdu užívá. Konečné 54té místo v absolutní klasifikaci je jistě odměnou za důkladnou přípravu na tento závod.

 

Míša Maňovská přivezla svého Civica do cíle Barumky na 62. příčce. Po dlouhé přestávce v závodění však mělo samotné dokončení tohoto náročného závodu pro Míšu jistě velkou cenu.


Posledním hostem RSP byl Petr Mikula s Ivanem Novákem jedoucí také s Civicem, avšak tato posádka Barumku nedokončila.

 

Tým Rallye Sport Promotion se v těchto dnech intenzivně věnuje organizaci zářijové I. Rallye New Balance Rosice. Není však vyloučená účast některých posádek na sprintrallye ve Vyškově.




Press RSP

25.8.2005

www.rallyesport.cz


 
 
Fotogalerie:   Barum Rally Zlín 2005 od Pavla Kacerovského

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose