www.car.cz
 

Pavel Valoušek si dovezl z Německa světový bod do JWRC
     1.9.2005 19:12 - tisková zpráva


Valoušek si veze z Německa bod

 

TRIER – Na západě Německa u hranic s Lucemburskem pokračoval světový šampionát juniorů v automobilových soutěžích svým šestým podnikem, kterým byla OMV ADAC Rallye Deutschland 2005.

Tři týdny po předchozí soutěži ve Finsku se sjely všechny juniorské posádky do Trieru, aby se porvaly o další porci důležitých bodů do JWRC. Mezi nimi nechyběla i posádka bleděmodrého Suzuki Ignis S1600 Pavel Valoušek – Pierangelo Scalvini. Teprve podruhé v sezóně se tak událo na asfaltovém povrchu, na rozdíl od lednové Rallye Monte Carlo německé tratě svým charakterem více připomínaly tratě v České republice.

Už čtvrteční deštěm zmáčený shakedown naznačil, že s Pavlem Valouškem bude potřeba počítat. Každým průjezdem se zlepšoval a výsledný čas 2:11,2 znamenal druhou příčku mezi juniory za Finem Katajamäkim. „Výsledky shakedownu ale mnoho neznamenají. Jen nám naznačil, jak si můžeme vést s konkurencí. Pozitivní je, že jsme se každým průjezdem zlepšovali kromě posledního, kdy jsme zkoušeli prořezané slicky, což se na mokré trati příliš neosvědčilo,“ hodnotil své vystoupení na shakedownu v době večerního slavnostního startu Pavel Valoušek.

Každý ze tří dnů letošní německé soutěže byl charakterově odlišný. Ten první zavedl posádky do oblasti úzkých cestiček mezi vinicemi rozesetými po malebném údolí řeky Mosely. Zrádnost těchto tratí umocňovala ještě dopolední nejistota ohledně volby pneumatik jako následek nočního deštivého počasí. A hned první rychlostní zkouška přinesla Valouškovi první ztrátu.

„Opět se nám nepodařil první test. Hned v úvodu jsme přijeli do zatáčky, která vypadala na suchou, ale zhruba v její půli bylo na cestě vytahané bláto. To nás poslalo ven na louku. Autu se nic nestalo, ale zůstali jsme viset na lyžině a divákům trvalo dlouhé dvě a půl minuty, než nás vrátili zpět na cestu. Podle stop i svědectví diváků zde bylo mimo trať hodně posádek, jen my jsme zde však zůstali delší čas,“ řekl zklamaně Valoušek.

Naopak zbývající rychlostní zkoušky první etapy se otrokovickému jezdci vydařily, když zajížděl čtvrté a páté časy, o které se přetahoval s Kosti Katajamäkim s továrním Ignisem a pravidelně porážel loňského vítěze JWRC Anderssona, Urmo Aavu či tovární jezdce Fiatu. „Až na první rychlostní zkoušku jsem s páteční etapou spokojený,“ hodnotil po dojezdu do cíle Valoušek.

V sobotu zavedli pořadatelé závodníky na náročné tratě ve vojenském prostoru Baumholder vyznačující se množstvím prachu a také kameny lemujícími závodní trať. Na tuto etapu by však Valoušek se Scalvinim nejraději zapomněli.

„Byla to hrůza. Hned na začátku nám praskla přední poloosa, vůbec nevíme proč. Jízda s takovýmto vozem je horší než na defektu, vůbec se nedá zatáčet. Při jízdě se poškodila i druhá poloosa, obě bylo nutné v servisu vyměnit včetně převodovky, jejíž obal se od těchto poloos poškodil. K tomu se přidala i výměna brzd, takže jsme v časové kontrole na výjezdu ze servisu nasbírali 60 vteřin penalizace.

Tuto ztrátu jsem se snažil na další zkoušce dohnat, ale byli jsme trochu rychlejší a trefili předním kolem kámen. Divil jsem se, že všechny kola zůstaly na autě a my jsme tak byli schopni dojet až do servisu, nabrali jsme další obrovskou ztrátu. Vlastně jen jedenáctou zkoušku jsme jeli bez problémů a na ní jsme také zajeli odpovídající čas,“ zhodnotil nepovedenou druhou etapu Valoušek.

V neděli čekalo na posádky dalších sedm rychlostních zkoušek na rychlejších tratích kolem St. Wendelu. Valouškova ztráta na sedmého Baldacciho i náskok na devátého Cecchettiniho byly velké a tak se poslední etapa nesla už v klidnějším rázu. Ani v ní se však posádka modré suzuky neobešla bez problémů.

„Měli jsme problémy s brzdami, v jednom z retardérů to bylo už hodně krizové, protože jsme přiletěli ve velké rychlosti a brzdy vůbec nefungovaly. Doteď pořádně nevím, jak se nám povedlo mezi velkými balíky slámy prokličkovat,“ hovořil už v klidu v cíli Valoušek.

Do historického města Trier tak přijela v nedělním odpoledni česko-italská posádka na osmé příčce v rámci JWRC zaručující jeden bod do celkové klasifikace. „Jsme rádi, že se nám podařilo spatřit cíl. Tato soutěž je velice náročná, svým proměnlivým charakterem dává všem posádkám zabrat, opravdu královskou zkouškou je Panzerplatte, která vydá jako dvě Barumky dohromady.

S celkovým výsledkem moc spokojeni nejsme, bez problémů jsme zde projeli jen asi polovinu zkoušek. Ale na nich se nám dařilo zajíždět velice dobré časy hned za nedostižnými továrními Citroëny a Wilksem. Navíc je to hodně o zkušenostech a znalosti trati, už teď vím, že spoustu míst bychom si napsali i jeli úplně jinak,“ zhodnotil své vystoupení Pavel Valoušek.

Dalším podnikem juniorského světového šampionátu bude o třetím říjnovém víkendu Tour de Corse – Rallye de France. Na jezdce budou čekat náročné asfaltové cesty vedoucí po náročných horských tratích čtvrtého největšího středomořského ostrova.

 

www.pavel-valousek.com


 
 
Fotogalerie:   Rallye Deutschland 2005, foto Ivo Nesrovnal

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose