www.car.cz
 

Milan Chvojka si domácí Barum rallye náramně užil. A nyní do Řecka
     9.9.2005 18:57 - tisková zpráva


Domácí start v seriálu evropského šampionátu absolvovala při Barum rally Zlín posádka Czech National Teamu Milan Chvojka, Zuzana Chvojková na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII MR. Olomoucký jezdec se po čtyřech zahraničních startech v Polsku, Belgii, Bulharsku a Portugalsku představil českým fanouškům na Zlínsku při populární barumce, která se letos poprvé jela jako kandidátský podnik mistrovství světa. V těžké evropské konkurenci se šestačtyřicetiletý jezdec neztratil a v konečném účtování obsadil v absolutní klasifikaci jedenácté místo.

 

Na místě spolujezdce se opět objevila Milanova dcera Zuzana, neboť manželka Hana tentokráte řídila dispečink rally v organizačním štábu barumky.

 

Na startu se sešlo celkem jedenáct prioritních jezdců FIA a ve třídě N4 neuvěřitelný počet čtyřiceti vozů! Startovnímu poli vévodila trojice vedoucích jezdců evropského šampionátu. Do Zlína přijeli bojovat Italové Renato Travaglia (Renault Clio S1600), Giandomenico Basso (Fiat Punto S1600) a Francouz Jean-Joseph (Renault Clio S1600), obhájce evropského titulu a vítěz loňské barumky.  Předehrou dvou náročných etap byla páteční městská rychlostní zkouška v samotném centru Zlína. Milan začal velmi dobře a v záři reflektorů zajel před více než třiceti tisíci diváky tísnících se v bývalém svitovském areálu a přilehlém autobusovém nádraží jedenáctý čas absolutně.

 

Na úřadujícího mistra Evropy Jean-Josepha na cliu ztratil 8,8 sekundy. Barum rally Zlín byla velmi dobře uspořádaná a zabezpečená rally. Páteční noční show v ulicích města měla své neopakovatelné kouzlo. S vozidlem nebyly za celou soutěž nejmenší technické problémy. Pouze na a čtvrté rychlostní zkoušce Pindula jsme dostali defekt předního levého kola. V tu chvíli jsem ztratil chuť do závodění,“ uvedl Milan Chvojka. V sobotní první etapě na jezdce čekalo celkem 154 ostrých kilometrů a průjezd obávanými rychlostními zkouškami Pindula, Slušovice a Troják.

 

“Ze začátku jsem udělal pár chyb asi z přemíry motivace a po defektu jsem se spíše snažil jet pro svou radost bez ohledu na výsledek. Proto i na slušovické erzetě jsem si mohl dovolit v každém průjezdu na umělém horizontu skočit a riskovat rozpadnutí auta,“ řekl Chvojka. Právě jeho skok ocenili fanoušci slušovické rychlostní zkoušky v diváckém prostoru bouřlivým potleskem. V cíli první etapy figuroval na sedmnácté příčce, nicméně na startovní pole ještě čekala náročná nedělní část.

 

Druhá etapa měla v itineráři průjezdy rychlostními zkouškami Halenkovice, Kudlovice a Komárov. Celkem 110 ostrých kilometrů v lesích kolem Bunče dokonale prověřilo připravenost soutěžních posádek a vozů. Konečné jedenácté místo vzhledem k velkému odpadu bylo celkem uspokojivé,“ zhodnotil Chvojka účast na barumce.

 

V konečném účtování třídy N4 obsadil velmi slušné sedmé místo. Další krok k titulu mistra Evropy rázně ve Zlíně učinil Travaglia, který svůj náskok před krajanem Bassem udržel až do cíle. Na třetím místě skončil nejlepší český jezdce Jan Kopecký na voze Mitsubishi Lancer EVO VII.

Evropský šampionát v rally pokračuje sedmým dílem v tureckém Izmiru při Fiat rally, kde se však žlutomodré mitsubishi neobjeví. Čeká nás až další závod mistrovství Evropy v řeckém Patrasu, na který odjíždíme příští týden. Bude to pro nás další zkušenost a především velká neznámá. V Řecku jsem ještě nikdy nestartoval, o to více se na jih Evropy těším,“ uzavřel Chvojka. Dodejme, že předposlední dějství mistrovství Evropy ELPA rally se jede v termínu 23. – 25. září.

 

Chvojka Motorsport


 
 
Fotogalerie:   Barumka 2005 od Jaromíra Mikaly

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose