www.car.cz
 

Syntéza: C3 HDi 110 : vrchol modelové řady
     16.9.2005 17:43 - tisková zpráva


C3 HDi 110 : VRCHOL STÁLE PŘITAŽLIVĚJŠÍ A DYNAMIČTĚJŠÍ

MODELOVÉ ŘADY KOMPAKTNÍCH VOZŮ Citroën

Posílen úspěchem modelové řady kompaktních vozů, od června letošního roku doplněné typem C1 s motory 1.0i 68 k a HDi 55, pokračuje Citroën v dalším rozvoji. Od září 2005 je typ C3 nabízen s motorem HDi 110 vybaveným filtrem pevných částic, který se tak poprvé objevuje v řadě kompaktních vozidel. Tato nová verze doplňuje modelovou řadu s naftovými motory a best replica watches je zařazena na vrchol segmentu. Model C3 HDi 110 FAP splňuje požadavky normy Euro IV a spojuje výkonný a úsporný motor s přesným a dokonale vyváženým podvozkem, který zajišťuje pozoruhodné jízdní vlastnosti.     

Současně se změnil také vzhled interiéru vozu C3. Zcela přepracovaná palubní deska a také nové panely dveří a čalounění zdůrazňují bohatý vzhled interiéru. Typ C3 se i nadále odlišuje svým jedinečným vnějším designem a zachovává si svou osobitost, přičemž jeho přední část je ještě výraznější.

Typy C2 a C3 Pluriel rovněž těží ze změn provedených na palubní desce typu C3 a také ze zavedení nových prvků komfortní výbavy a podpory řízení, jako jsou omezovač rychlosti a nové ovladače převodovky Sensodrive.

 

 Citroën C1, C2, C3 a C3 Pluriel : úspěšná řada na sebe navazujících vozidel

 

Segment kompaktních vozů představuje v Evropě 34 % celkově prodaných vozidel. Citroën v něm zaujímá čím dál tím důležitější místo, a to díky postupnému zavádění (od roku 2002) modelů s rozdílným stylem, ale vzájemně na sebe navazujících: prostorný pětidveřový hatchback C3, otevřený hatchback C3 Pluriel, dynamický třídveřový hatchback C2 a konečně « základní » třídveřový a pětidveřový hatchback C1. Díky této rozmanité modelové řadě se podíl značky na trhu v tomto segmentu výrazně zvýšil z 4,7 % v roce 2001 na 8,6 % v roce 2004.

Úspěch je potvrzen počtem registrovaných vozů C3 v západní Evropě v roce 2004: s počtem 267 000 registrovaných vozů je typ C3 nejprodávanějším pětidveřovým vozidlem ve svém segmentu. V červenci 2005 kromě jiného překročil hranici jednoho miliónu prodaných vozů.

 

 

Rozšíření nabídky naftových motorů v řadě kompaktních vozů

Zavedení naftového motoru HDi 110 FAP u typu C3 je reakcí na stále větší zájem o naftové motory v segmentu kompaktních vozidel (40 % kompaktních vozů Citroën prodaných v západní Evropě v roce 2004). Pro uspokojení požadavků každého zákazníka Citroën rozšiřuje nabídku v tomto segmentu: od motoru HDi 55 u C1 až k novému HDi 110 u C3, mezi nimiž se nacházejí HDi 70 u modelů C2, C3 a C3 Pluriel a HDi 92 u C3. Všechny tyto motory splňují požadavky emisní normy Euro IV.

 

Kompaktní vozy značky Citroën s naftovými motory jsou uznávané pro jejich výhody z hlediska ochrany životního prostředí, o čemž kromě jiného svědčí průzkum agentury Ademe (Agentura pro životní prostředí a využití energií), provedený v roce 2004 ve Francii, jehož výsledky zařadily vozy C2 a C3 HDi 70 na druhé respektive na třetí místo mezi vozidly s naftovými motory, které produkují nejméně oxidu uhličitého (CO2).

Na jaře 2005 se k těmto nejméně znečišťujícím, vítězným vozidlům Citroën připojil typ C1 HDi 55 s hodnotou svých emisí 109 g CO2/km.

Filtr pevných částic, kterým jsou již vybaveny typy C4, C5, Xsara Picasso a C8, je další silnou stránkou vozů značky Citroën v oblasti životního prostředí. V modelové řadě kompaktních vozidel se poprvé objevuje s uvedením verze C3 HDi 110 FAP.

 

 

C3 HDi 110, FAP : potěšení z jízdy

·        Výkonný naftový motor

Model C3 HDi 110 poskytuje výkon 80 kW CEE (110 k DIN) při 4 000 ot/min. Tento motor se zdvihovým objemem 1,6 litru splňuje požadavky normy Euro IV. Má velmi dobrý poměr hmotnost / výkon, který poskytuje skutečné potěšení z jízdy jak ve městě, tak i na dlouhých cestách. Tento univerzální a « svalnatý » motor vyniká svými výkonovými parametry, lineárními charakteristikami a dynamickou akcelerací umožněnou velkým točivým momentem, který je k dispozici již od nejnižších otáček. Největší točivý moment je 240 Nm při 1 750 ot/min s možností zesílení reakce motoru při požadavku na velkou akceleraci, při kterém funkce « overboost » poskytne dalších až 20 Nm.

Navíc model C3 HDi 110 vykazuje spotřebu pouze 4,5 l/100 km v normalizovaném kombinovaném cyklu a nízké emise CO2 (120 g/km).

·        Příkladné jízdní vlastnosti

Pro ještě větší zvýraznění požitků z jízdy je u vozu C3 HDi 110 použito nové nastavení podvozku a takové charakteristiky tlumení a tuhosti odpružení, které přispívají k přesným jízdním vlastnostem a vynikajícímu pohodlí v tomto vozidle z hlediska vibrací. Velmi přesné řízení s variabilním elektrickým posilovačem má průběh sil přizpůsobený dynamice vozidla.

Jízdní chování vozu C3, vybaveného výkonným brzdovým systémem, je obzvláště jisté.          Model C3 HDi 110 má větrané brzdové kotouče vpředu průměru 283 mm a kotoučové brzdy vzadu. Je vybaven novými pneumatikami 195/50 R16, které přispívají k dynamice a bezpečnosti jízdy, aniž by zanedbávaly komfort, který byl také předmětem změn. Model C3 HDi 110 má sériově montovaný systém ESP.

 

Nový hodnotný vzhled interiéru spolu se  zvýrazněným vzhledem exteriéru

Typ C3 si zachovává svůj původní a elegantní vnější vzhled, který přispívá k jeho úspěšnosti, doznal však několika změn, zvýrazňujících jeho charakteristické rysy, zejména v přední části. Příď nyní zahrnuje mohutnější nárazník s různým provedením závislým na verzi vozidla a novou masku se širším logotypem značky. Vzadu má typ C3 nové svítilny, v jejichž středu je křišťálová plocha, a nový logotyp značky. Jeho výrazná osobitost je zdůrazněna novými koly z lehké slitiny průměru 16 palců a novými okrasnými kryty kol průměru 15 palců.

 

Potvrzení osobitosti typu C3 z hlediska vnějšího vzhledu doplňují změny ve vzhledu interiéru vozidla. Vůz C3 si ponechává všechny uznávané trumfy týkající se prostornosti, světlosti a objemu zavazadlového prostoru, přičemž nabízí výrazně změněný interiér. Má novou palubní desku a také nové panely dveří a čalounění, které uvnitř vozu vyjadřují kvalitu a eleganci.

 

Typy C2 a C3 Pluriel, které se výrazně liší svým stylem, těží ze změn provedených na palubní desce vozu C3. U typu C2 jsou kromě jiného zavedeny, stejně jako u typu C3, nová čalounění z kůže a z kombinace kůže s látkou a nová průhledná « křišťálová » hlavice řadicí páky.

 

Další prvky výbavy pro komfort a podporu řízení

Výbava, která je k dispozici u kompaktních vozů Citroën, osvětluje filozofii značky Citroën: « 100 % užitečná technologie ». Typy C2, C3 a C3 Pluriel posilují svou nabídku v oblasti komfortu a pomoci při řízení zavedením omezovače rychlosti doplňujícího tempomat, který je již k dispozici u všech tří typů vozidel, nových ovladačů převodovky SensoDrive s vytříbeným designem a promyšlenou ergonomií, nového autorádia s ovladači pod volantem a u některých verzí elektrických zpětných zrcátek s přiklápěním ke karoserii pomocí vysokofrekvenčního dálkového ovládání. Typ C3 Pluriel může být nyní vybaven systémem ESP se všemi typy motorů své řady.

 

Tyto novinky doplňují početné prvky dosavadní výbavy, jako jsou podélné a výškové nastavení volantu v sériové výbavě, elektronický parkovací asistent u typů C2 a C3 a automatická aktivace hlavních světlometů a předních stěračů.

 

 

 

OBSAH

 

 

 

C3 HDi 110 : VRCHOL STÁLE PŘITAŽLIVĚJŠÍ A DYNAMIČTĚJŠÍ

MODELOVÉ ŘADY KOMPAKTNÍCH VOZŮ Citroën

 

 

C3 : ROZŠÍŘENÍ ŘADY MOTORŮ O MOTOR HDi 110 FAP

C3 HDi 110 FAP : potěšení z jízdy s výkonným naftovým motorem

Řada sedmi typů motorů splňujících normu Euro IV

 

C3 : OBZVLÁŠTĚ JISTÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Příkladná jízdní stabilita

·        Nový podvozek, který odpovídá dynamice typu C3 HDi 110

·        Vývojové změny podvozkových skupin u všech verzí typu C3

Zesílená struktura karoserie

 

C3 : JEŠTĚ VYŠŠÍ POSTAVENÍ A VYTŘÍBENOST

Změněný vnější vzhled s výraznějšími liniemi
·        Výraznější přední část

·        Specifický ráz verzí C3 VTR a C3 X-TR

Nový vzhled interiéru
·        Nová elegantní a pečlivě vypracovaná palubní deska

·        Nové panely dveří a čalounění

·        Změny vzhledu interiéru, ze kterých těží také typy C2 a C3 Pluriel

Nové prvky výbavy pro komfort a podporu řízení

Nové ovladače pro převodovku SensoDrive

 

 

KOMPAKTNÍ VOZIDLA OHLEDUPLNÁ K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ

C3 Stop & Start a nyní také C2 Stop & Start (podle země prodeje)
C3 1.4i Gaz Naturel : jiná alternativa (prodáván ve Francii)
 

C1 :  « ZÁKLADNÍ » HATCHBACK

C1 HDi 55 : málo žíznivý model

Žádný kompromis v oblasti bezpečnosti

 

C2 : POTĚŠENÍ NA SILNICI I VE MĚSTĚ

 

C3 PLURIEL : DOBŘE VYBAVENÝ A BEZPEČNÝ OTEVŘENÝ HATCHBACK

 

 

Údaje a čísla

 

 

 

C3 : ROZŠÍŘENÍ ŘADY MOTORŮ O MOTOR HDi 110 FAP

 

 

 

Mezi prodávanými kompaktními vozidly tvoří čím dál větší podíl naftové motory (29 % prodeje v Evropě v roce 2004, tj. + 25 % v porovnání s rokem 2003). Aby vyhověl požadavkům zákazníků a poskytl ještě větší možnost univerzálního využití, Citroën nabízí u typu C3 nový motor HDi 110 vybavený filtrem pevných částic. Model C3 HDi 110 patří na vrchol segmentu kompaktních vozů, a to zejména díky svým pozoruhodným výkonovým parametrům a pohodlí jízdy.

 

C3 HDi 110 FAP : potěšení z jízdy s výkonným naftovým motorem

Motor HDi 110 se zdvihovým objemem 1,6 litru a se 16 ventily, který se poprvé objevil v modelové řadě Citroën v únoru 2004, pohání v současnosti typy C4, C5, Xsara Picasso a nyní nově také C3.

Motor modelu C3 HDi 110 poskytuje výkon 80 kW CEE (110 k DIN) při 4 000 ot/min a největší točivý moment 240 Nm při 1 750 ot/min. Motor HDi 110, typický svým « svalnatým » točivým momentem, vykazuje pružnost, lineární charakteristiky a dobrou akceleraci při nízkých otáčkách. Reakce motoru je při požadavcích na velkou akceleraci zesílena funkcí « overboost », která poskytuje až 20 Nm točivého momentu navíc. Vzhledem k velmi dobrému poměru hmotnost / výkon má model C3 HDi 110 vynikající provozní vlastnosti. Například akcelerace z rychlosti 60 na 90 km/h trvá 5,2 sekundy na 4. převodový stupěň a z rychlosti 80 na 120 km/h trvá 7,8 sekundy, rovněž na 4. převodový stupeň.

 

Model C3 HDi 110 FAP spojuje vysoký výkon s respektováním životního prostředí, přičemž vykazuje zejména nízkou spotřebu paliva. Použití nejmodernějších technologií umožňuje zvýšit účinnost, a tak snížit spotřebu paliva a emise škodlivin. Model C3 HDi 110 má proto spotřebu v normalizovaném kombinovaném cyklu pouze 4,5 l/100km s nízkými emisemi CO2 (120 g/ km).

 

Navíc Citroën rozšiřuje použití filtru pevných částic (FAP) na segment kompaktních vozů. Tento systém, který je již použit u typů C4, C5, Xsara Picasso, C8 a nyní také u C3, zachytává nespálené částice obsažené ve výfukových plynech motoru a provádí jejich spálení. Úroveň emisí pevných částic motoru HDi, která je již tak obzvláště nízká z důvodu použití technologie přímého vstřikování Common Rail, dosahuje meze měřitelnosti. Systém FAP tak zvyšuje výhody naftového motoru v oblasti ochrany životního prostředí. Tato inovace zaznamenala nepopiratelný úspěch, podložený více než 200 000 vozidly Citroën provozovanými s tímto systémem po celém světě.

 

Řada sedmi motorů splňujících normu Euro IV              

Řada C3, u níž jsou trvale prováděny vývojové změny, byla na jaře 2005 rovněž obohacena o motor HDi 92 o zdvihovém objemu 1,6 litru, který nahradil motor HDi 92 o zdvihovém objemu 1,4 litru. Pohodlí jízdy a její pružnost jsou dosaženy zejména díky největšímu točivému momentu 215 Nm, který je k dispozici již od 1 750 ot/min. Tak jako ostatní motory i tento motor splňuje normu Euro IV a má malou spotřebu paliva (4,4 l/100 km) a úroveň emisí CO2 (118 g/km).

 

Celkově nyní řada C3 používá sedm typů motorů, splňujících požadavky normy Euro IV (čtyři benzinové a tři naftové motory):

 

-          motor 1.1i o výkonu 44 kW (61 k), motor 1.4i o výkonu 54 kW (75 k), motor 1.4i 16V o výkonu 65 kW (90 k) a motor 1.6i 16V o výkonu 80 kW (110 k) pro řadu vybavenou benzinovými motory,

 

-          motor HDi 70, motor HDi 92 a nyní motor HDi 110 pro řadu vybavenou naftovými motory.

 

 

 

 

 

C3 : OBZVLÁŠTĚ JISTÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI

 

 

 

Model C3 HDi 110 má nový podvozek, který odpovídá dynamickému charakteru této verze a zajišťuje vysokou úroveň komfortu a bezpečnosti. Ostatní dynamické verze této řady –   C3 VTR a C3 vybavené na přání šestnáctipalcovými koly s motorem HDi 92 a benzinovými motory o výkonu 90 a 110 koní – mají rovněž tento nový podvozek.

 

Všechny verze typu C3 také těží z vývojových změn, které jsou zaměřeny na komfort odpružení a pohodlí jízdy.

 

Příkladná jízdní stabilita

Nový podvozek, který odpovídá dynamice modelu C3 HDi 110
Pro zvýšení dynamiky a požitků z jízdy, bez pominutí aspektů pohodlí a bezpečnosti vozidla, je model C3 HDi 110 vybaven novým podvozkem, který přispívá k příkladným jízdním vlatnostem. Nové nastavení odpružení zajišťuje obzvláště stabilní jízdní chování a velmi přesné sledování požadované dráhy, a to díky zvládnutí přesného vedení kol v zatáčkách i na hrbolaté silnici, a současně nabízí vysokou úroveň komfortu.

 

Tyto výsledky byly dosaženy změnou některých parametrů:

 

-          zvýšení tuhosti pružin vpředu o 10 %,

 

-          zvýšení tuhosti zkrutných stabilizátorů (průměr 21 mm místo 19 mm vpředu a 26,5 mm místo 23,5 mm vzadu),

 

-          zvýšení tuhosti pružných lůžek trojúhelníkových ramen,

 

-          zadní příčka s tloušťkou plechu 5 mm místo 4 mm,

 

-          charakteristiky tlumení vpředu i vzadu přizpůsobené dynamickému charakteru vozidla, při zachování optimálního komfortu pérování.

 

Elektrický variabilní posilovač řízení má novou charakteristiku, která poskytuje velmi dobrou přesnost s průběhem sil přizpůsobeným této verzi pro zajištění dobrého kontaktu řidiče s vozovkou při jakékoliv rychlosti.

 

Navíc je model C3 HDi 110 vybaven novými pneumatikami Michelin 195/50 R16 Primacy, určenými pro kola s ráfky šířky 6 palců.

Brzdový systém je velmi výkonný a je dimenzován podle charakteristik vozidla. Tato verze, u níž je nutno odvést více energie, je vpředu vybavena větranými brzdovými kotouči průměru 283 mm a tloušťky 26 mm a vzadu plnými brzdovými kotouči průměru 247 mm a tloušťky 9 mm.

Kromě jiného je model C3 HDi 110 vybaven sériově systémem ESP, který doplňuje ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, systém brzdového asistenta (EBA), protiprokluzový systém (ASR) a automatickou aktivaci výstražných světel při prudkém brždění.

Tento nový podvozek je použit rovněž u ostatních dynamických verzí řady, C3 VTR a C3, vybavených na přání šestnáctipalcovými koly.

Vývojové změny podvozkových skupin u všech verzí typu C3
Pro dosažení ještě většího komfortu a bezpečnosti byly provedeny vývojové změny i u ostatních verzí typu C3, zaměřené na zvýšení jízdního pohodlí a na komfort odpružení z hlediska vibrací.

Pružná lůžka vpředu i vzadu jsou nyní méně tuhá a charakteristiky tlumení a tuhosti odpružení byly změněny zejména pro dosažení vyššího komfortu jízdy na špatných vozovkách.

Kola průměru 14 palců jsou opatřena širšími pneumatikami 175/65 R14 Energy 3, které přispívají k optimalizaci brzdné dráhy (zkrácení o 5 %). Pneumatiky XH1 byly nahrazeny pneumatikami průměru 15 palců Energy 3 a průměr zkrutného stabilizátoru vzadu byl zmenšen (23,5 mm místo 25,5 mm).

Elektrický posilovač řízení s plynule proměnným účinkem v závislosti na rychlosti vozidla, který se objevil poprvé u vozidla Citroën při uvedení typu C3, má naprogramovány nové charakteristiky, které zvyšují přesnost řízení zejména při střední a vysoké rychlosti.

 

Zesílená struktura karoserie

Z hlediska pasivní bezpečnosti je typ C3, který již získal 4 hvězdičky v testu EuroNCAP, vybaven přídavnými výztuhami struktury karoserie, které zpevňují karoserii a dále zvyšují ochranu cestujících, zejména při bočním nárazu: nový prostřední sloupek, nová příčka podlahy, výztuhy podélníků, přidané výztužné tyče a další výztuhy v předních dveřích.

 

 

 

 

 

 

C3 : JEŠTĚ VYŠŠÍ POSTAVENÍ A VYTŘÍBENOST

 

 

 

Vůz C3 okouzluje svým silným a originálním designem, který má úspěch. Souběžně s uvedením verze C3 HDi 110 na trh vozidlo doznalo stylistické změny, které zvyšují jeho přitažlivost zejména v oblasti provedení interiéru. Typy C2 a C3 Pluriel rovněž těží z části těchto změn, které zhodnocují jejich interiér.

 

Změněný vnější vzhled s výraznějšími liniemi
 

Vnější vzhled typu C3 se mírně změnil, přitom si však zcela zachovává vzhled původního vozidla, který přispívá k jeho úspěchu.

 

·                    Výraznější přední část

Přední část vozu C3 s novým mohutnějším nárazníkem má nyní výraznější charakter. Nárazník má několik tvarových provedení závislých na verzi vozidla. Spodní otvor pro přívod vzduchu je rozšířen a pod novou maskou je úzký otvor pro přívod vzduchu. Maska navazuje na linii nárazníku. Je vypouklejší a obsahuje širší logotyp značky. Registrační značka je přemístěna do spodní části nárazníku (kromě verze X-TR).

Vzadu má model C3 nové moderní svítilny se středním polem křišťálového vzhledu a novým, nápadnějším logotypem značky, který je v souladu s logotypy použitými u ostatních vozů značky Citroën.

Při pohledu ze strany upoutají pozornost nová šestnáctipalcová kola z lehké slitiny a nové okrasné kryty patnáctipalcových kol, stejně jako lakované kryty zpětných zrcátek (podle verze vozidla).

Jsou nabízeny dva nové barevné odstíny laku karoserie: odstín Iridis, který nahradil odstín Grilyne, a zelený odstín Ethel, nahrazující zelený odstín Hurlevent.

 

·                    Specifický ráz verzí C3 VTR a C3 X-TR

Jsou zvýrazněny specifické vnější prvky verzí VTR et X-TR.

- C3 VTR, dynamická verze řady C3, má ozdobné díly karoserie lakované lesklou černou barvou (maska, kryty zpětných zrcátek, vnější kliky dveří, rámečky mlhových světlometů) a chromovanou koncovku výfuku.

- C3 X-TR může mít na přání paket Camaïeu, který zvýrazňuje vytříbený vzhled této verze určené především pro zábavu a volný čas. Barva části dílů karoserie specifických pro tento model (nárazníky, prahy dveří, nástavce rozšiřující blatníky a maska) je sladěna s barevným odstínem karoserie v béžovém nebo zeleném tónu.

 

Odstín karoserie
 Barva  Camaïeu
 
Písková Bivouac
 Palomino
 
Zelená Ethel
 Manitoba
 

 

Nový vzhled interiéru
 

V interiéru byly provedeny významné změny, které zdůrazňují robustnost, komfort a vytříbenost interiéru vozidla a také na kvalitu jeho zpracování. 

·                    Nová elegantní a pečlivě vypracovaná palubní deska

Model C3 staví na odiv novou přepracovanou palubní desku, která je elegantní a pečlivě vypracovaná. Má nové, jemnější zrnění. Horní část má tmavě šedou barvu (Tramontane) a spodní část s ní barevně ladí a je světle šedá (nebo světle modrá, podle země určení).

Nový moderní sdružený přístroj, umístěný přímo proti řidiči, obsahuje ukazatele omezovače rychlosti a tempomatu, rozšířenou zónu displeje s tekutými krystaly a velmi dobře čitelný otáčkoměr. U dynamických verzí s benzinovými motory obsahuje také svítivou diodu, která se rozsvítí při dosažení nejvyšších povolených otáček. Ukazatel stavu paliva je velmi přesný a má osm dílků místo dosavadních šesti. Tyto vývojové změny umožňují velmi dobrou čitelnost informací, a přispívají tak k bezpečnosti jízdy.

Na zcela přepracované konzole je umístěn centrální vícefunkční displej, jejhož zabudování bylo zlepšeno, a je zde také změněné seskupení prvků výbavy, jako jsou rádio nebo ovládací panel klimatizace. Vozidlo je vybaveno novým autorádiem s ovladači pod volantem, které nabízí nové funkce (např. « Seznam »). Jeho panel má vytříbený vzhled, který ladí s jednotlivými verzemi provedení interiéru.

Tyto změny zdůrazňují vnitřní dekorativní prvky světle šedé « kovové » barvy. Patří k nim rámeček středového panelu s přepracovanými ovládacími tlačítky, rámečky větracích otvorů a rámeček řadicí páky.

Víko odkládací schránky je zdvojeno a má poddajnější otvírací mechanismus.

 

 

 

·        Nové panely dveří a čalounění 

Kromě nové palubní desky jsou rovněž zcela přepracované panely obložení předních i zadních dveří modelu C3, jejichž tvary působí robustně a jsou příjemné na dotek. Ozdobný « medailón » na obložení, ze stejného materiálu jako na sedadlech, zabírá velkou plochu dveřních panelů a loketních opěrek a přispívá k vytříbenému vzhledu a komfortu interiéru.

U modelu C3 jsou nabízena tři nová čalounění, jedno látkové a dvě velurová, přičemž bylo zachováno ladění barev v šedém nebo modrém tónu.

·        Změny vzhledu interiéru, ze kterých těží také typy C2 a C3 Pluriel

Typy C2 a C3 Pluriel těží ze změn provedených na palubní desce typu C3.

Model C3 Pluriel má nyní u všech svých verzí jediné barevné řešení interiéru v tmavě šedé barvě (Tramontane) u všech prvků umístěných v horní části (vnitřní část stahovací střechy, obložení oblouků, sloupků čelního skla a jeho příčky atd.). Tato změna rovněž přispívá ke zkrášlení vzhledu interiéru.

Co se týká typu C2, nabídka jeho čalounění je rozšířena zavedením nového koženého čalounění a čalounění kombinujícího kůži s látkou, která jsou k dispozici na přání.

 

 

Nové prvky výbavy pro komfort a podporu řízení 

Nabídka prvků komfortní výbavy a výbavy usnadňující řízení se v modelové řadě Citroën neustále rozšiřuje. Typ C3, stejně jako typy C2 a C3 Pluriel, zvyšuje svou úroveň zavedením nových prvků výbavy, montovaných podle verze vozu sériově nebo na přání.

- K dosavadnímu tempomatu je nyní nabízen také omezovač rychlosti s novými ovladači pod volantem, které jsou praktické a snadno ovladatelné. Ukazatel ve sdruženém přístroji trvale informuje o zvoleném režimu a rychlosti.

 

- Elektrická zpětná zrcátka lze přiklopit ke karoserii pomocí vysokofrekvenčního dálkového ovladače.

 

- Typy C3, C3 Pluriel a C2 mohou být vybaveny na přání a podle země prodeje zařízením hands-free s rozhraním « Bluetooth ». Toto zařízení založené na bezdrátovém přenosu je zabudováno v interiéru. Poskytuje velký komfort a vysokou bezpečnost při použití mobilního telefonu ve vozidle, protože umožňuje řidiči telefonovat z vozidla, i když má telefon v kapse oděvu nebo v tašce. Technologie « Bluetooth » totiž používá integrované rozhraní (mikrofon, reproduktory) bez fyzického spojení mezi telefonem a vozidlem. Hovor je vysílán prostřednictvím audiosystému vozidla. Tak je možno telefonovat ve vozidle, aniž by řidič musel odvracet zrak od vozovky nebo pouštět volant z rukou.

 

Tyto novinky doplňují početné prvky dosavadní výbavy, jako je elektronický parkovací asistent u typů C2 a C3, automatická aktivace světlometů a předních stěračů nebo sériově montovaný mechanismus pro podélné a výškové nastavení volantu.

 

 

Nové ovladače pro převodovku SensoDrive 

Převodovka SensoDrive nabízená u typů C2, C3 a C3 Pluriel má nové ovladače s vytříbeným vzhledem a přepracovanou ergonomií. Páčky za volantem mají pohyblivou část na pevném tělese, která se ovládá konečky prstů. Nová sekvenční volicí páka ovládá převodovku stejným způsobem jako u automatické převodovky a má chromovanou hlavici a novou kulisu. Tak jako u předcházející verze je ve sdruženém přístroji umístěn ukazatel polohy volicí páky.

 

Mechanická robotizovaná převodovka SensoDrive, která se u typu C3 objevila v červnu 2002, je podle verze vozidla k dispozici s naftovým motorem HDi 70 a s benzinovými motory 1.4i 75 k, 1.4i 16V 90 k a 1.6i 16V 110 k. Touto převodovkou je vybaveno více než 10 % kompaktních vozidel Citroën prodaných v západní Evropě v roce 2004.

Převodovka SensoDrive je skutečnou alternativou k mechanickým a klasickým automatickým převodovkám. Poskytuje řidiči nové jízdní pocity díky různým režimům řazení převodových stupňů (páčky pod volantem, řadicí páka nebo automatický režim) a také díky zrušení pedálu spojky. Řidič může zvolit dva různé pracovní režimy: manuální režim nebo automatický režim. Od svého zavedení převodovka SensoDrive doznala několika vývojových změn. Nyní si může řidič dočasně vynutit požadovaný převodový stupeň, i když převodovka nadále pracuje v automatickém režimu s tím, že po dokončení manévru prováděného řidičem bude znova automaticky zařazen optimální převodový stupeň.

Elektronické řízení převodovky a spojky zajišťuje nižší úroveň spotřeby paliva než u mechanických nebo klasických automatických převodovek.

 

Technologie mechanické robotizované převodovky odpovídá různým požadavkům zákazníků, přičemž nabízí následující hlavní výhody:

 

- pohodlí při jízdě ve městě, poskytované automatickým režimem, a potěšení z jízdy s mechanickou převodovkou,

 

- ergonomii díky páčkám pod volantem a nepřítomnosti pedálu spojky,

 

- nižší spotřebu paliva dosaženou spojením dobré účinnosti mechanické převodovky a elektronického řízení automatické převodovky,

 

- přitažlivou cenu pro zákazníka,

 

- provozní bezpečnost.

 

Typ C1 ve verzi s benzinovým motorem může být rovněž vybaven převodovkou SensoDrive, která nabízí stejné výhody jako u typů C2, C3 a C3 Pluriel. Nicméně, aby odpovídala charakteru modelu C1, má převodovka SensoDrive určená pro tento vůz některé odlišnosti, zejména nejsou použity páčky pod volantem, má jiné schéma ovládání a komfortní charakteristiku.

Citroën tak nabízí zcela kompletní modelovou řadu vozidel vybavených mechanickými robotizovanými převodovkami, které poskytují skutečně nové pocity při řízení, komfort a úspornost.

 

 

KOMPAKTNÍ VOZIDLA OHLEDUPLNÁ K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ

 

 

V rámci globální strategie ochrany životního prostředí Citroën již několik let vyvíjí celou škálu účinných řešení zaměřených na snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) a na kvalitu života ve městech. Kompaktní vozidla používají technologie, které jsou integrální součástí této filozofie. Kromě typové řady motorů s velmi nízkými emisemi škodlvin, zejména motorů HDi s filtrem pevných částic (FAP), Citroën nabízí systém Stop & Start u typu C3 a nyní také u typu C2 (podle země určení). Citroën rovněž věří v potenciál vývoje vozidel poháněných zemním plynem, a proto ve Francii prodává model C3 1.4i s dvoupalivovým motorem pracujícím na benzin a zemní plyn.

 

C3  Stop & Start a nyní také C2  Stop & Start (podle země prodeje)

Model C2 Stop & Start, vystavený na frankfurtském autosalonu, jehož prodej bude v některých zemích zahájen začátkem roku 2006, je vybaven systémem Stop & Start, zavedeným u typu C3 v prosinci 2004. Tato nová verze potvrzuje závazek značky Citroën vyvíjet vozidla používající systém Stop & Start.

 

Modely C2 Stop & Start a C3 Stop & Start, nabízené s motorem 1.4i 16V o výkonu 90 koní, přispívají k lepší kvalitě života ve městech tím, že snižují spotřebu paliva a emise CO2 v městském cyklu přibližně o 10 %. Navíc stojící vozidlo neprodukuje hluk.

 

Modely C2 Stop & Start a C3 Stop & Start spojují dvě špičkové technologie - robotizovanou převodovku SensoDrive a elektronicky řízený reverzní alternátor. Tato vozidla se vyznačují vypnutím motoru těsně před zastavením vozidla, vyvolaným provozní situací (křižovatky řízené světly, dopravní zácpy atd.), přičemž motor zůstane vypnutý po celou dobu, kdy vozidlo stojí. K jeho opětovnému spuštění dojde automaticky a okamžitě při uvolnění brzdového pedálu, když  řidič chce pokračovat v jízdě.

 

C3 1.4i Gaz Naturel: jiná alternativa (prodáván ve Francii)

Citroën je přesvědčen o tom, že zemní plyn je palivem budoucnosti, a věří v potenciál vývoje vozidel poháněných tímto druhem plynu. Zemní plyn totiž snižuje emise CO2 v porovnání s benzinem přibližně o 20 procent a neprodukuje emise oxidů síry ani olovo. Proto značka Citroën prodává ve Francii od září letošního roku model  C3 1.4i Gaz Naturel.

 

Vývoj distribučních zařízení pro plnění vozidel zemním plynem doma u těch soukromých osob, které mají v rodinném domě zaveden plyn, prováděný ve spolupráci se společností Gaz de France, nabídne kromě jiného reálný potenciál růstu. Doplnit si nádrž svého vozidla v klidu a zcela snadno doma je skutečně výhodou z hlediska pohodlí a úspory času.

 

Motor modelu C3 1.4i Gaz Naturel poskytuje výkon 48 kW (68 k) při 5 500 ot/min a nabízí točivý moment 110 Nm při 3 400 ot/min. Plyn je vstřikován přímo do hlavy válců pomocí čtyř specifických vstřikovačů. Toto sekvenční vícebodové vstřikování umožňuje optimalizovat spotřebu paliva a přitom zajistit dobré výkonové parametry a zachovat vynikající pohodlí jízdy.

Používání vozidel poháněných zemním plynem je jednoduché. Přepínání na pohon benzinem se provádí automaticky, když dojde k vyčerpání zásoby plynu.

 

Ve Francii je u osobního vozidla C3 1.4i Gaz Naturel cena zařízení pro pohon zemním plynem z velké části kompenzována daňovou úlevou ve výši  1 524 € (10 000 F), poskytnutou při nákupu vozidla poháněného zemním plynem, a v mnoha departementech také bezplatným technickým průkazem. Tato daňová úleva dosáhne 2 300 €, jestliže je koupě nového vozidla spojena s likvidací předcházejícího vozidla (při splnění určitých podmínek).

 

Počet vozidel provozovaných na zemní plyn je již velmi vysoký v Itálii, kde dosahuje přibližně 410 000 vozidel a 450 čerpacích stanic, ale také v Německu s 19 000 vozidly a 400 čerpacími stanicemi. Měl by se významně rozvinout také ve Francii a v dalších evropských zemích.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C1 : « ZÁKLADNÍ » HATCHBACK

 

 

 

Typ C1, který je v prodeji od června 2005, tvoří nabídku na počátku modelové řady značky Citroën. Kompaktní vůz C1 (dlouhý 3,43 metru) může pojmout na svou palubu čtyři osoby. Je to model s přitažlivým a veselým vzhledem, nekompromisní z hlediska kvality, jízdních vlastností a zejména bezpečnosti. Je nabízen za přitažlivou cenu v třídveřové nebo pětidveřové verzi a může být vybaven benzinovým motorem (1.0i 68 k) nebo naftovým motorem (HDi 55) s malou spotřebou paliva a nízkými emisemi škodlivin.

 

C1 HDi 55 : málo žíznivý model

Naftový motor HDi 55, vyvinutý společností PSA Peugeot Citroën, je odvozen z motoru 1.4 HDi, kterým jsou vybaveny ostatní kompaktní vozy modelové řady - C2, C3 a C3 Pluriel. Tento motor byl přizpůsoben hmotnosti a určení vozu C1, jeho výkon činí 40 kW při 4 000 ot/min a točivý moment 130 Nm při 1 750 ot/min. Díky točivému momentu, který je k dispozici již od nejnižších otáček, nabízí ocenitelné pohodlí v městském provozu s častým rozjížděním a zrychlováním. Uspokojí ty, kteří hledají kompaktní vozidlo, které je schopno ujet hodně kilometrů ve městě, ale které je zároveň vhodné i pro jízdy mimo město, protože má nízkou spotřebu paliva, jejíž kombinovaná hodnota je 4,1 l/100 km. Model C1 HDi 55 má také velmi nízké emise CO2, pouhých 109 g/km.

Vůz C1 se snadno pohybuje v městském provozu a lehce vklouzne do proudu vozidel také díky odstupňování své převodovky, které poskytuje vozu živost při rozjezdu a zrychlování. Model C1 HDi 55 je vybaven manuální převodovkou, která je stejná jako převodovka nabízená u verze s benzinovým motorem 1.0i 68 k.

 

Žádný kompromis v oblasti bezpečnosti

Jízdní chování vozu C1, které je příjemné a zároveň hbité ve městě, je na silnici uklidňující díky optimalizovanému podvozku, který účinně přispívá k aktivní bezpečnosti. Jeho jízdní vlastnosti, stabilita a úplná výbava v oblasti ochrany cestujících patří k silným stránkám, kterými se odlišuje od ostatních vozů své katerogorie. Typ C1 má účinné brzdy, které přispívají k pocitu bezpečí ve vozidle. Sériově je vybaven brzdami s chlazenými kotouči vpředu, ABS, REF (elektronický rozdělovač brzdného účinku), CSC (systém řízení stability v zatáčce, který stabilizuje dráhu při brždění v zatáčce) a airbagy řidiče a jeho spolujezdce.

Vůz C1, stejně jako ostatní kompaktní hatchbacky modelové řady C2, C3 a C3 Pluriel, se nachází ve « vedoucí skupině » svého segmentu v oblasti bezpečnosti a ochrany cestujících v případě nárazu, jak o tom svědčí 4 hvězdičky získané v nárazových testech EuroNCAP. Typ C1 získal 26 bodů a následoval tak typy C2, C3 a C3 Pluriel, z nichž každý získal také 4 hvězdičky, respektive 29, 28 a 31 bodů.
 

 

 

 

C2 : POTĚŠENÍ NA SILNICI I VE MĚSTĚ

 

 

 

Typ C2 je kompaktní dynamické vozidlo s třídveřovou karoserií, které nabízí výbavu, variabilnost a motory na vysoké úrovni. V prodeji je od září 2003 a v roce 2004 bylo v západní Evropě prodáno více než 150 000 těchto vozidel.

 

Model C2 s čistým vzhledem a výraznou osobitostí navozuje dojem dynamiky. Jeho linie sází na půvab, ale také na optický zlom tvořený přesazením zadních bočních oken směrem dolů. Vzadu má nové svítilny. Uvnitř tohoto kompaktního vozu je, stejně jako u typů C3 a C3 Pluriel, nová palubní deska, která zkrášluje jeho interiér. Dvě nová čalounění z kůže nebo z kůže kombinované s látkou, nabízená na přání, přispívají ke zvýšení úrovně provedení interiéru.

 

Kromě svého vzhledu model C2 představuje nový koncept variabilnosti a přístupu do zavazadlového prostoru. Zadní samostatná sedadla se bez námahy posunou a sklopí, a umožní tak snadno změnit objem zavazadlového prostoru podle potřeby. Každodenní používání vozidla je usnadněno komfortem na jeho palubě. Stejně jako typ C3 má i typ C2 početné prvky výbavy, které byly dříve pouze ve vozidlech vyššího segmentu: tempomat je nyní doplněn omezovačem rychlosti s ukazatelem zvoleného režimu a zvolené rychlosti ve sdruženém přístroji, volant nastavitelný výškově i podélně již v sériové výbavě, automatická aktivace světlometů a předních stěračů, elektronický parkovací asistent a elektrická zpětná zrcátka, která lze nyní u některých verzí přiklopit ke karoserii pomocí vysokofrekvenčního dálkového ovladače.

 

Model C2 poskytuje potěšení z jízdy doplněné plnou důvěrou v bezpečnostní výbavu nejvyšší úrovně a montovanou sériově, jako jsou systém ABS, brzdový asistent a čtyři airbagy (dva čelní a dva boční), automatická aktivace výstražných světel při náhlém zpomalení a systém ESP (u motorů 1.4i a 1.6i 16V podle verze vozidla a země určení). Výsledky nárazového testu EuroNCAP (4 hvězdičky a 29 bodů) potvrzují schopnost podlahové plošiny, společné s typy C3 a C3 Pluriel, zajistit vynikající ochranu cestujících.

 

Co se týká motorů a převodovek, model C2 nabízí bohatou řadu pěti motorů: čtyři benzinové motory - 1.1i (61 k), 1.4i (75 k), 1.6i 16V (110 k) a 1.6i 16V (125 k) a jeden naftový motor - HDi 70. Tento naftový motor a také motory 1.4i a 1.6i 16V mohou být, podle země prodeje, spojeny s robotizovanou převodovkou SensoDrive.

 

Vozidel v nejsportovnější verzi řady C2, tj. ve verzi C2 VTS, vybavené motorem 1.6i 16V 125 k, bylo již ve světe od jejího uvedení do prodeje prodáno téměř 10 000 kusů. Tento sportovní kompakt je určen zákazníkům, kteří hledají vzrušení a potěšení z jízdy. Poskytuje vysokou úroveň komfortu a zároveň bezpečnosti při každodenním používání.

 

V rámci své sportovní politiky Citroën nasadil do juniorského mistrovství světa v automobilových soutěžích FIA (JWRC) dva tovární vozy typu C2 Super 1600 s jednou poháněnou nápravou. Oba vozy jsou vybaveny motorem o výkonu 225 koní, který dokážou dobře využít jak na šotolině, tak i na asfaltu. 

 

 

 

C3 PLURIEL : DOBŘE VYBAVENÝ A BEZPEČNÝ OTEVŘENÝ HATCHBACK

 

 

 

Typ C3 Pluriel, který je prodáván od května 2003,  se vyznačuje svým snadno rozpoznatelným vnějším i vnitřním stylem a svou panoramatickou střechou. Stejně jako typy C2 a C3 je vybaven novou moderní a pečlivě vypracovanou palubní deskou, která potvrzuje jeho postavení na vrcholu segmentu kompaktních hatchbacků. Navíc model C3 Pluriel má nyní u všech svých verzí jediné barevné provedení interiéru v tmavě šedé barvě (Tramontane) u všech prvků umístěných v horní části (vnitřní část stahovací střechy, obložení oblouků, sloupků čelního skla a jeho příčky atd.). Tato změna rovněž přispívá ke zkrášlení vzhledu interiéru.

 

Z hlediska čalounění a obložení interiéru model C3 Pluriel nabízí volbu mezi různými provedeními, z nichž jedno se sedadly potaženými látkou « 3 D », vhodnou pro využití volného času, a druhé s koženými potahy, které interiéru dodávají eleganci a poskytují komfort. V kombinaci s paketem « Kůže » je k dispozici se všemi barevnými odstíny laku karoserie také paket « Hliník », který hliníkově šedým lakováním pásů nárazníků, bočních lišt, madel dveří a oblouků zdůrazňuje vnější vzhled vozidla.

 

Vůz C3 Pluriel nabízí styl a zároveň víceúčelovost se čtyřmi skutečnými místy a objemem zavazadlového prostoru 266 litrů. Má nové prvky výbavy pro usnadnění řízení a pro zvýšení komfortu: tempomat a omezovač rychlosti a také elektrická zpětná zrcátka, která lze u některých verzí přiklopit ke karoserii pomocí vysokofrekvenčního dálkového ovladače. Doplňují tak výškově a podélně nastavitelný volant v sériové výbavě, klimatizovanou odkládací schránku, automatickou aktivaci světlometů a předních stěračů, světlomety do mlhy atd.

 

Kromě svých dvou benzinových motorů, tj. motoru 1.4i 75 k spojeného s manuální pětistupňovou převodovkou a motoru 1.6i 16V 110 k vybaveného převodovkou SensoDrive, nabízí model C3 Pluriel od dubna 2004 také naftový motor HDi 70 s manuální převodovkou. Tento naftový motor, který je montován rovněž do typů C2 a C3 je skutečně úspěšný a představuje více než 45 % z celkového počtu prodaných vozidel C3 Pluriel v prvním pololetí roku 2005. Motorem HDi 70 vůz C3 Pluriel přidává k přirozeným kvalitám svého podvozku výhody naftového motoru s nejmodernější technologií, kterými jsou nízká spotřeba paliva, tichý chod a potěšení z jízdy.

 

Z hlediska bezpečnosti může být vůz C3 Pluriel nyní vybaven systémem ESP se všemi svými motory. Kromě jiného je sériově vybaven systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, brzdovým asistentem a automatickou aktivací výstražných světel. Toto vozidlo dosáhlo vynikajícího výsledku v nárazových testech EuroNCAP - 4 hvězdičky a 31 bodů.

 

ÚDAJE A ČÍSLA

 

Data uvedení na trh – řada kompaktních vozidel

 

C3                   prostorný pětidveřový hatchback                        Březen 2002

C3 HDi 92                                            Červen 2002

C3 1.6i 16V SensoDrive                                           Červenec 2002

C3 Pluriel                   třídveřový otevřený hatchback                             Květen 2003

C2                        dynamický třídveřový hatchback                        Září 2003

C3 1.4i 16V SensoDrive                                           Prosinec 2003

Převodovka SensoDrive u C2 a C3 HDi 70                                   Prosinec 2003

C3 X-TR                                              Březen 2004

C3 Pluriel HDi 70                                                      Duben 2004

C2 VTS                                               Září 2004

C3 Stop & Start                                                   Listopad 2004

C3 VTR                                               Prosinec 2004

C1                   « základní » hatchback                             Červen 2005

C2 Stop & Start                                                   1. pololetí 2006

 

 

 

Řada na sebe navazujících kompaktních vozidel

 

 
 C1 3 a 5 dveří
 C2
 C3 Pluriel
 C3
 
Délka
 3,43 m
 3,67 m
 3,93 m
 3,85 m
 
Objem zavazadelníku
 139 l
 166 / 224  l
 2 66 l
 3 05 l
 
Benzinové motory – splňující normu Euro IV
 

1.0i 68 k
 1.1i 61 k

 

1.4i 75 k

 

1.6i 110 k

1.6i 125 k
 

 

1.4i 75 k

 

1.6i 110 k
 1.1i 61 k

 

1.4i 75 k

1.4i 90 k

1.6i 110 k

 
 
Naftové motory  – splňující normu Euro IV
 HDi 55
 HDi 70
 HDi 70
 HDi 70

HDi 92

HDi 110
 

 

 

Celosvětový prodej vozidel značky Citroën v segmentu kompaktních vozidel 

 

Segment kompaktních vozidel dnes představuje 34 % evropského trhu.

V tomto segmentu se v západní Evropě tržní podíl Citroënu zvýšil z 4,7 % v roce 2001 na 8,6 % v roce 2004. V celosvětovém měřítku Citroën prodal v roce 2004 v tomto segmentu více než 518 000 vozidel (tzn. růst + 4,7 % vzhledem k roku 2003). První pololetí roku 2005 bylo významné zavedením nového typu vozidla Citroën C1, jehož prodej byl zahájen v červnu.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   NarozeMini 2004, foto Jiří Tlach

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose