www.car.cz
 

Ballkova osudová erzeta a dvojitá smůla na Sádku
     tisková zpráva


foto Petr Frýba, archiv týmu

V minulém roce se vítěz ČMPR Martin Ballek pustil do soubojů v seriálu rallysprintů a hned v prvním svém závodě zazářil jedenáctým místem v Blovicích. Postupně přidal ještě sedmé místo v Pačejově, deváté ve Vyškově a senzační páté v Sosnové. Zaslouženě mu patřilo celkově 11. místo mezi sprintery. Vlastně byl za Engem druhý nejlepší nováček. Jeden z mála neúspěchů jej potkal v Okříškách, kde havaroval těsně před koncem poslední vložky z jedenáctého místa. Letos skončila jeho pouť na stejné vložce, jen o třista metrů dříve

havárie Ballka od Jirky RohlenyPro letošní rok plánoval Martin Ballek přezbrojení z Fordu Escort RS Cosworth na modernější mitsubishi. Z toho nakonec sešlo, takže poslední měsíc trávil repasí a přípravou forda, který má přeci jenom již svá nejlepší léta za sebou. V rukou šikovného šoféra však pořád ještě dokáže mluvit do pořadí na bodovaných místech. To také bylo cílem pilota z Jílového i na Rally Vysočina.

Na sedadle spolujezdce jej doplnil Miloslav Talaváňa. Spolu již jeli Rallye Monte Pacov. „V Pacově to bylo spíše jen na zahřátí před sezonou a na zkoušku, jestli nám to spolu půjde. Měli jsme nevhodné pneu, takže jsme střídali vyhrané vložky a ježdění po poli. Normální závod jsou až teď Okříšky,“ řekl Míla, který přestoupil k Martinovi z octavie WRC Jaroslava Staňka.

S vozem, který se jen o málo liší od vozů skupiny N, se drželi po dvou rychlostních zkouškách na desátém místě absolutního pořadí, tři a půl vteřiny za nejrychlejším enkem. Vypadalo to na další skvělý výsledek. Pak přišla osudová vložka zvaná Sádek.

Dejme však slovo jezdci: „Když nám nevyšel myšák, dělali jsme na přípravě forda a skončili jsme ve čtvrtek večer. Auto bylo dost syrové, nestihli jsme například nastavit tlumiče. S fordem se musí zacházet opatrně. Musím hlídat, aby se havárie Ballka od Jirky Rohlenynepřehřály brzdy, takže občas brzdím přerušovaně, musím být šetrný k převodovce a vůbec je na něm znát rok výroby. Mitsubishi jsou již vývojově dál a abychom jim stačili, musí se to nahradit nasazením. Já jsem možná udělal chybu na brzdách v nájezdu do zatáčky, která utahovala.

Auto uklouzlo a skončili jsme na stromě. Škody nebyly nijak veliké a proto jsem byl překvapen, když jsme se po soutěži vrátili pro auto a na místě zjistili, že je rozbité podstatně víc. Byl to šok. Nikde nikdo, pravý bok rozbitý a na předku bylo taky víc šrámů, než když jsme od něj odcházeli. Naštěstí přišel spolujezdec od „pachatele“, který hledal ztracené křídlo a tak jsme hned ve spolupráci s ředitelstvím začali situaci řešit,“ popisuje Martin Ballek svůj šok poté co zjistil, že do jeho auta později nabouralo mitsubishi Jaroslava Honzíka. Dvojitý pech, který snad bude mít šťastnější dohru v náhradě od pojišťovny za škody „nad plán“.

Další program obou členů posádky bude poněkud rozdílný. Spolu se budou setkávat ve fordu při sprintech a Míla se ve velkých soutěžích posadí vedle Jana Štěpána, bronzového pilota třídy N3 v loňském roce v rallysprintech, který pro letošek zaměnil Hondu Civic Type-R za Mitsubishi EVO VII. Výjimkou bude pro Mílu domácí Příbram, kde by se měl opět objevit vedle Martina Ballka.


Milan Hauer
www.motorsport-review.cz


V naší fotogalerii  z Okříšek  přibývají stále nové   fotografie:


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose