www.car.cz
 

BP-Ford se proklouzal úvodní páteční etapou Britské rally
     17.9.2005 09:59 - tisková zpráva


Britská Rally (15. – 18. 9. 2005)

 

Tisková zpráva – 1. etapa

  

Neuvěřitelně kluzké tratě poznamenaly průběh první etapy Britské rally. Obě posádky týmu BP-Ford však zvládly všechny nástrahy a dojely do cíle s nepoškozenými Focusy RS WRC. Toni Gardemeister a Jakke Honkanen jsou devátí, necelých šest sekund za první šestkou a Roman Kresta s Janem Tománkem přenocují na dvanácté pozici.

 

Nejlepší z Focusů WRC je však po první etapě sedmý a za jeho volantem seděl Hennig Solberg, který se svým spolujezdcem Catem Menkerudem podal výborný výkon.

 

Včerejší průtrž mračen vystřídaly sluneční paprsky, které se snažily povrch rychlostních zkoušek vysušit. Přesto se na nich držela vrstva kluzkého bláta, která během dopoledne zakrývala jejich tvrdý podklad. V průběhu dne se však situace zlepšovala a bláto místy vystřídal prach.

 

První sérii tří rychlostních zkoušek zakončil Gardemeister na sedmém místě. Díky velmi malým rozdílům se prvních 12 vozů vešlo do tolerance 32 sekund. „Bylo to tak kluzké, že jsem měl pocit, že se vůbec nedotýkám cesty,“ říká 30ti letý Fin. „Necítil jsem vůbec, co se děje pod autem a nebylo to zrovna nejlepší ráno. Několikrát jsem málem vyjel z trati a tolikrát jsem téměř minul zatáčku, že jsem se začínal bát!“

 

Úprava nastavení Gardemeisterův pocit během odpoledne zlepšila, ale ani tak nebyl schopen svůj Focus RS WRC v barvách Castrolu příliš zrychlit. „Čekal jsem od dnešního dne víc. Nerozumím tomu, proč byly časy tak špatné, protože jsem jel opravdu naplno. Je to letos poprvé, kdy se snažím ze všech sil a není z toho žádný výsledek. Možná, že jsem měl odpoledne až příliš měkké nastavení, protože jsem nečekal, že bude vše tak rychle vysychat. Pokud to zůstane stejné i zítra, musím podvozek přitvrdit.“

 

Kresta byl po prvních třech rychlostních zkouškách jedenáctý. „Ráno to bylo jako jízda po ledě,“ říká. „Měl jsem příliš tvrdé pneumatiky a několikrát jsem sklouzl mimo ideální stopu. Odpoledne již šlo všechno lépe. I když moje pozice není příliš dobrá, na první šestku ztrácím zhruba 30 sekund a zítra se může stát spousta věcí. Po včerejším shakedownu jsem si nechal mírně upravit nastavení diferenciálů a auto bylo po celý den dobré. Dnes večer už nebudu nic měnit. Zítra nechci vůbec riskovat a pojedu stejně jako dneska.“

 

 

Pořadí po první etapě

1.  S Loeb/D Elena                          F                     Citroen Xsara                       1hr 18min 12.0sec

2.  P Solberg/P Mills                                   N                     Subaru Impreza        1hr 18min 21.9sec

3.  H Rovanperä/R Pietilainen        FIN                  Mitsubishi Lancer     1hr 18min 43.5sec

4.  M Grönholm/T Rautiainen                      FIN                  Peugeot 307             1hr 19min 23.1sec

5.  F Duval/S Smeets                                  B                     Citroen Xsara                       1hr 19min 24.4sec

6.  C Atkinson/G MacNeall             AUS               Subaru Impreza        1hr 19min 33.3sec

7.  H Solberg/C Menkerud                      N                     Ford Focus RS       1hr 19min 33.9sec

8.  M Märtin/M Park                         EE                  Peugeot 307             1hr 19min 38.7sec

9.  T Gardemeister/J Honkanen FIN                 Ford Focus RS       1hr 19min 39.1sec

10 G Galli/G D'Amore                                 I                       Mitsubishi Lancer     1hr 19min 46.2sec

 

 

 

 

 

 

 

 

Martin Linhart,

Internet: www.ford.cz,


 
 
Fotogalerie:   DTM Brno 2005 - Petr Lusk

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose