www.car.cz
 

CITROËN C6 : vůz, který probudí emoce
     21.9.2005 11:34 - tisková zpráva


Model C6, představený v předpremiéře na letošním ženevském autosalonu, se znova vrací do popředí na frankfurtském autosalonu, který je poslední etapou před jeho oficiálním uvedením na trh koncem roku 2005.

 

Návaznost na legendární vozy Citroën, design odrážející stylistickou identitu značky, koncepce vozidla určeného pro dlouhé cesty, spojená s nejmodernějšími technologiemi, to jsou hlavní rysy modelu C6, předurčeného k tomu, aby okouzlil a vyprovokoval silné emoce.

 

Zrod modelů C6 a DS od sebe dělí padesát let. Typ DS nepochybně zanechal hluboký dojem u návštěvníků pařížského autosalonu v roce 1955 a rovněž u všech těch, kteří posuzují automobil a jeho řízení se zájmem, dokonce i s vášní.

V té době byla modelová řada tvořena pouze dvěma typy vozidel, které se vzájemně doplňovaly a zároveň byly od sebe velmi vzdáleny: 2 CV a DS, což by dnes mohlo odpovídat typům C1 a C6.

 

Citroën se přirozeně věnoval v průběhu let navrhování a vývoji modelů nebo konceptů rozšiřujících výrobní řadu, v současnosti tvořenou typy C2, C3, C3 Pluriel, C4, C5 a nakonec C8, která může uspokojit různé potřeby a požadavky zákazníků.

 

C6 tedy korunuje řadu modelů Citroën, která je dnes širší a kompletnější než kdykoliv v minulosti. Tento nový sedan se zapisuje svým impozantním vzhledem, svým stylem a vším tím, co poskytuje, do světa luxusních vozů, do světa, ve kterém jedinečný a nadčasový styl velkých vozů Citroën a jejich inovativních technologií umožnily značce Citroën vybudovat si postavení uznávané na celém světě.

 

C6 respektuje neopominutelná pravidla svého segmentu, což jsou elegance, vytříbenost a komfort, a spojuje je se základními hodnotami automobilky Citroën, které vycházejí z její historie, ale přitom se neustále vyvíjejí. Tyto hodnoty jsou vyjádřeny prostřednictvím designu a pohodlí, dosahovaných zejména použitím pokrokových technologií.

 

Svým tvarovým vyjádřením Citroën C6 sází na kartu odlišení a půvabu. Design navozující dojem výkonu a dynamiky, pohoda, potěšení a užitečné technologie dosahují nového stupně dokonalosti.

 

C6 spojuje plynulou linii karoserie s promyšlenou ergonomií. Její jednoduchá architektura, zbavená všech zbytečných prvků, vyvolává u cestujících okamžitě pocit dosud nepoznaného pohodlí. Pohodlí, které spolu s čistě řešeným a intuitivním pracovištěm řidiče, mu umožňuje přirozeným způsobem se přizpůsobit novému prostředí a samozřejmě si osvojit ovládání všech funkcí.

 

C6 využívá poslední výsledky technického pokroku v oblasti výbavy, motorů, podvozkových skupin a také aktivní i pasivní bezpečnosti.

Systémy průhledového displeje a varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (AFIL), samonatáčecí bi-xenonové světlomety, aktivní odpružení s řízenou tuhostí i tlumením, aktivní kapota, řízený deflektor a nový motor V6 HDi o výkonu 208 koní představují hlavní prvky kompletního a inovativního technologického vybavení.

 

Z každého pohledu C6 disponuje těmi nejlepšími trumfy pro to, aby okouzlil a aby se stal jedním ze vzorů ve velmi prestižním segmentu.

 

 

Citroën C6 : jedinečný styl plný emocí

 

Originální design Citroënu C6 kombinuje originální stylistické prvky značky Citroën s klasickým pojetím designu manažerského vozu. Svými proporcemi, linií střechy a oblouky podběhů kol se na první pohled řadí mezi ostatní osobní vozy Citroën.

 

Jeho dlouhý přední převis a krátká záď vyjadřují svou filosofií a liniemi spojení výkonného kupé s prestižním sedanem s různými funkcemi.

 

Čelní maska modelu C6 je opatřena širokou pochromovanou mřížkou  s logotypem značky, protaženou až k svislým světlometům. Světlomety zasahují do blatníků a do široké kapoty s prolisy, a dodávají tak vozu energické vzezření.

 

Dlouhý rozvor a plynulý aerodynamický profil vtiskují Citroënu C6 skutečnou známku luxusu a vypovídají o prostorném interiéru, stabilitě a silném výkonu.

 

Okna kopírují křivku střešního oblouku, který jemně splývá k zadním sloupkům, a vytváří tak harmonickou linii ve stylu kupé. Tento stylistický efekt je zvýrazněn dveřmi bez okenních rámů.

 

Design zadní části vozidla je obzvláště nápaditý. Konkávní okno je prodlouženo až k víku zavazadelníku, které zakončuje siluetu vozu a také zahrnuje některé funkce vnějšího osvětlení. Řízený deflektor vzduchu svědčí o důrazu kladeném na jednu z klíčových hodnot značky Citroën - aerodynamiku.

 

Interiér Citroënu C6 okamžitě zaujme pocitem prostoru a pohodlí. Čisté linie přístrojové desky, vysoce kvalitní a vytříbené materiály a velkoryse řešená anatomická sedadla přímo vybízejí cestující Citroënu C6 k nastoupení a k požitku z relaxující jízdy.

 

Citroën C6 je svědectvím o radikálním přístupu k automobilovému designu, jehož cílem je vytvořit s využitím nejmodernějších technologií dynamický a pohodlný vůz .

 

 

Citroën C6 : vyspělá technologie ve službách pohodlí a radosti z jízdy

 

Citroën C6 vychází z klíčové hodnoty značky Citroën, kterou je inovace.

Inovativní prvky zahrnují přehledný přístrojový panel pro řidiče, velký centrální displej a průhledový displej, který promítá základní informace – například okamžitou rychlost nebo navigační piktogramy – na čelní sklo, čímž významně přispívá k aktivní bezpečnosti.

 

Kromě inteligentních systémů zvyšujících pohodlí řidiče - například systému varování při neúmyslném opuštení jízdního pruhu (AFIL), předního a zadního parkovacího asistenta, samonatáčecích bi-xenonových světlometů, tempomatu a omezovače rychlosti - a které jsou již nabízeny u modelů C5 a C4, je typ C6 jako první model Citroën vybaven elektrickou parkovací brzdou.

 

Výjimečné postavení Citroënu C6 se odráží i v nabízených motorech, kterými jsou dva šestiválcové motory, vznětový a zážehový, přičemž oba kladou důraz na pružnost a maximální jízdní komfort. Zážehový třílitrový motor V6 se vyznačuje nejvyšším výkonem 215 k DIN (155 kW). Nový motor 2.7 HDi V6 nabízí maximální výkon 208 k DIN (150 kW) a je vybaven filtrem pevných částic. Oba motory jsou dodávány se šestistupňovou automatickou převodovkou.

 

Pro dosažení nové úrovně komfortu, jízdních vlastností a potěšení z jízdy je u Citroënu poprvé použito zavěšení předních kol se dvěma nad sebou umístěnými trojúhelníkovými rameny a víceprvkové zavěšení zadních kol spolu s aktivním odpružením s řízenou tuhostí a tlumením.

 

Model C6 jednoznačně pokračuje v tradici velkých vozů Citroën. Výsledkem jsou pozoruhodné jízdní kvality a exkluzivní přístup k umění zpříjemnit pobyt ve vozidle.

 

 

 

Citroën C6 : manažerské požadavky na komfort a relaxaci

 

Každý prvek výbavy vozu přispívá k celkovému pohodlí: všestranně nastavitelná sedadla, akustická izolace kabiny, tepelný komfort a speciálně navržené místo řidiče.

 

Originální design místa řidiče a ergonomie přístrojové desky umožňují řidiči nerušeně sledovat po celou dobu situaci na silnici. Vrstvená postranní okna C6 filtrují vnější hluk, a napomáhají tak vytvořit ve vozidle uvolněnou atmosféru, čímž zvyšují také koncentraci řidiče.

 

Cestující ve voze naleznou prostorný a přátelský interiér. Poloha zadních sedadel je elektricky nastavitelná. Cestující vzadu tak snadno naleznou ideální pozici pro odpočinkové sezení.

 

Tvar přihrádek ve dveřích byl inspirován nejnovějšími trendy v oblasti designu nábytku. Posiluje koncept vozu jako „rodinného pokoje na kolech“.

 

 

Citroën průběžně pracuje na zlepšení komfortu cestujících. Klimatizace
v modelu C6 proto obsahuje systém jemného rozptylu vzduchu, který byl vyvinut tak, aby cestující obklopovala stejná vzduchová přikrývka. Tepelný komfort ve voze se tím zvyšuje.

 

Cílem projektu C6 bylo získání primátu ve této třídě co se týče bezpečnosti, kontroly nad vozem a celkové ochrany cestujících.

Vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti je podpořena celou řadou prvků, včetně elektronického stabilizačního systému ESP, tuhé struktury karoserie, instalace kolenního airbagu řidiče a aktivních opěrek hlavy.

 

Klasický a současně zcela jedinečný Citroën C6 se přirozeně odlišuje od modelů, které jsou dnes v daném segmentu považovány za standard. Přitom splňuje veškeré požadavky kladené na manažerský vůz: eleganci, vytříbenost, propracovanost a vnímanou originalitu.

 

C6 navíc přidává vlastní unikátní know-how značky Citroën v kombinaci se silným emocionálním nábojem a uplatněním nejnovějších technologií. Opětovně se tak ukazuje umístění automobilky Citroën na jednom z předních míst v designu, bezpečnosti a komfortu.

  

 ORIGINÁLNÍ PROVEDENÍ, KTERÉ PROBOUZÍ EMOCE…

 

Citroën C6 je symbol zkušeností a dovedností automobilky Citroën. Vstupuje do exkluzivního klubu manažerských sedanů. Nový model se vyznačuje emocionálním nábojem, který působí na všechny opravdové znalce výjimečných vozů.

 

Design a filosofie C6 vytvářejí vzhled silného kupé. Interiér vozu a bohatá výbava se přesto vyrovná prestižní limuzíně.

 

Nový Citroën C6 je výrazným automobilem se vznešeným půvabem. Přední část vypovídá o síle a prestiži, plynulý aerodynamický profil a originální zadní částí navozuje dojem důvěry a stability.

 

 

Přední část napovídající o síle a prestiži

 

Elegantní, harmonické linie vnějšího designu Citroënu C6 okamžitě přitahují pozornost.

 

Při pohledu zepředu vůz C6 navozuje dojem síly, především díky nízkému posazení karoserie a impozantnímu nárazníku, jehož otvor pro přívod vzduchu odděluje oba kulaté mlhové světlomety a denní světla.

 

Šířka přední části je zvýrazněna pochromovaným logotypem značky, který zdůrazňuje příslušnost k modelové řadě Citroën a prochází až k protáhlým světlometům. Opticky spojuje nárazník, blatníky a dlouhou klenutou a hladkou kapotu. Originálně tvarované světlomety zahrnují i ukazatele směru a jsou protaženy až do blatníků.

Hlavní světlomety oddělené od denních světel a mlhovek dodávají vozu C6 pronikavý a dominantní vzhled.

 

Síla a vznešenost vyjádřené tvary, rovnoběžnými liniemi a obrysy přední části připomínají, že model C6 je skutečně unikátní umělecké dílo.

 

 

Plynulý aerodynamický profil

 

Výjimečný design modelu Citroën C6 je ztělesněn v plynulých liniích karoserie, její energii, aerodynamice a eleganci. Karoserie je typická dlouhou přední částí a krátkou zadní částí. Design a tvar C6 odrážejí emocionální přitažlivost elegantního, dynamického kupé s proporcemi a rysy manažerské limuzíny.

 

 

 

Přitažlivý, působivý profil Citroënu C6 v plné síle ukazuje impozantní rozměry vozu s celkovou délkou 4,91 m, šířkou 1,86 m, výškou 1,46 m a rozvorem náprav 2,90 m.

 

Rozměry dozadu posunutého interiéru jsou zdůrazněny dlouhými předními a zadními dveřmi a velkou prosklenou částí propouštějící množství světla. Okna na bezrámových dveřích – jež sama o sobě navozují dojem prestižního kupé – rovněž přispívají k vytvoření jasného a vzdušného interiéru.

Dveře podtrhují dojem elegance a doplňují plynulý profil C6. Poslední boční okno tvoří elegantní celek se zadními dveřmi, do kterých zasahuje a prodlužuje tak linii karoserie, čímž dodává další prvek k přirozené eleganci vozidla.

 

Harmonický design je rovněž vyjádřen ve vysoké, zřetelně označené linii pasu – čímž je posílen dojem bezpečnosti – a v linii střechy, jejíž kontury kopírují karoserii až ke konkávnímu zadnímu oknu.

 

V profilu Citroënu C6 se střídají přímé, radikální linie se zaoblenými, přirozenějšími tvary. Blatníky ukrývají rozměrná kola. Rozměry kol a dynamický design hliníkových disků dokonale vyplňují oblouky blatníku a znásobují dojem robustnosti a dominance, která se pojí se silou a vytrvalostí.

 

Dalším prvkem propracovanosti designu je nižší stavba karoserie, která je chytře zakončena chromovanou lištou, přecházející až k zadnímu nárazníku. Zde originální design vypovídá o pozornosti věnované inovativní stavbě vozu.

 

 

Originální design zadní části, inovační provedení

 

Zadní část vozu C6 má jedinečné provedení, které odráží designové prvky značky.

 

Design Citroënu C6 byl navržen v duchu velkých limuzín Citroën minulosti. Originální konkávní tvar zadního okna zdůrazňuje prostornost zavazadelníku a poskytuje výbornou viditelnost směrem dozadu.

 

Řízený deflektor vzduchu, diskrétně ukrytý v horní části víka zavazadelníku, přispívá k výborné aerodynamice vozu za jízdy a zkracuje brzdnou dráhu při brždění ve vysoké rychlosti.

 

Nahoru protažené barevné sdružené zadní svítilny ve tvaru hrotu kopí vycházejí z hrany zadních blatníků, kde volně navazují na oblouk střechy. Kromě tohoto stylového efektu je jejich tvar také ovlivněn jejich umístěním. Každá z nich tvoří průsečík zavazadelníku, boku a zadního konkávního okna.

 

Další zásadní charakteristikou mocně vyhlížející zadní části je design zadních sloupků, které napomáhají chránit zadní dveře a částečně skrývají zavazadlový prostor. Mocné křivky přední a zadní části vůz opticky stabilizují.

 

Chromovaná lišta opticky odděluje víko zavazadelníku od zadního nárazníku, který zdůrazňuje šířku karoserie a vytváří harmonický celek s chromovanou zdvojenou koncovkou výfuku.

 

 

Vytříbené provedení interiéru

 

Nová ergonomie

Uživatelsky vstřícný přístup k pohodlí ve vozu se projevuje v designu prostorné kabiny i ergonomickém rozvržení různých funkcí.

 

Symetrická přístrojová deska obepíná centrální ovládací panel ve tvaru půlměsíce.

Puristický design palubní desky je tvořen přímými zdvojenými liniemi symbolizujícími přesnost. Její zaoblené křivky zase zdůrazňují dynamičnost. Celkové provedení působí plynulým a jednoduchým dojmem.

V horní části palubní desky je umístěn multifunkční displej, který svou polohou vytváří přirozené prodloužení přístrojové desky.

Před řidičem je umístěna diskrétní digitální přístrojová deska. Svým umístěním brání odrazům světla, jež by mohly ztížit čtení zobrazovaných informací.

 

Kromě informací poskytovaných na centrálním ovládacím panelu – například informace audiosystému, klimatizace, navigace a dalších funkcí – jsou vybrané informace promítány na čelní sklo. Ovladače tempomatu a omezovače rychlosti jsou umístěny na ramenech volantu. Ovladače elektrického nastavení polohy sedadel jsou umístěny na dveřích. Jejich používání je intuitivní, neboť jejich uspořádání odráží uspořádání použité u sedadel.

 

Elektrická parkovací brzda uvolňuje místo v prostoru středového tunelu, do kterého bylo zakomponováno množství odkládacích přihrádek.

 

 

Vzdušný, vhodně navržený interiér

Prostornost, harmonie barev, prvotřídní použité materiály a kvalitní vypracování interiéru poskytují vysokou úroveň komfortu. Kombinace černé kůže (kombinace Mistral) nebo béžové kůže (kombinace Wadibis), chromu a dřeva vytváří teplou a příjemnou atmosféru.

Horizontální lišta z vzácného dřeva odděluje horní a dolní část přístrojové desky. Spolu s četnými dalšími prvky přispívá k vytvoření příjemné a pohodlné atmosféry moderního „obývacího pokoje na kolech“, zbavené všech zbytečných prvků.

 

Sedadla a panely dveří jsou potaženy vysoce kvalitní kůží, která je příjemná na pohled i na dotek.

 

 

Zakřivené kontury dodávají dojem vytříbenosti.

 

Víka odkládacích přihrádek, umístěných ve všech čtyřech dveřích, jsou obložena  vzácným dřevem a mají tvar půlměsíce, který ladí s provedením přístrojové desky.

 

Velká prosklená plocha přirozeně prosvětluje interiér, čímž vytváří skutečný pocit prostornosti a značně zvyšuje komfort během dlouhých cest. V noci dotváří příjemnou atmosféru boční osvětlení na panelech dveří.

 

Velkou úlohu v dosažení komfortu vozidla Citroën C6 hraje vyspělá technologie, která v cestujících umocňuje zážitek z jízdy.

 

 

 

 

 

EFEKTIVNÍ TECHNOLOGIE PRO POHODLNĚJŠÍ JÍZDNÍ ZÁŽITEK

 

 

 

C6 předvádí to nejlepší z technologie firmy Citroën a nabízí celé spektrum hi-tech vybavení a přináší značný pokrok týkající se výkonnosti, pohodlí a bezpečnosti.

 

 

Inovativní a praktická výbava

 

Průhledový displej prospívá ergonomice a bezpečnosti

Citroën C6 je prvním vozem značky Citroën vybaveným unikátním systémem: průhledovým displejem (HUD – head-up display), zobrazujícím informace na čelním skle. Základní informace o jízdě – například okamžitá rychlost nebo výstupy navigačního systému – se promítají na čelní sklo v zorném poli řidiče.

 

Uvedený systém výrazně zvyšuje bezpečnost díky možnosti snadného čtení. Řidič zobrazované údaje vnímá rychle, aniž by musel spouštět oči ze silnice před ním. Ušetří tak 0,5 sekundy, neboli čas, který je normálně třeba, aby spustil oči ze silnice a identifikoval hledaný údaj na přístrojové desce nebo středovém displeji.

 

Virtuální obraz je vytvářen projekční jednotkou v palubní desce, jež přenáší vzdálený displej na čelní sklo.

 

Řidič si může kdykoliv zvolit zobrazované informace ze seznamu možných položek, s výjimkou rychlosti vozidla. Okamžitá rychlost je zobrazena vždy, když je průhledový displej v činnosti.

 

Ovládací prvky vozu jsou umístěny na palubní desce, nedaleko  volantu. Řidič může displej vypínat a zapínat, nastavovat výšku zobrazení a jas a vybírat informace, které požaduje.

 

 

Elektrická parkovací brzda

Nový Citroën C6 je vybaven elektrickou parkovací brzdou, jež samočinně nastavuje sílu potřebnou pro znehybnění vozidla. Ergonomický ovladač elektrické parkovací brzdy je umístěn na středové konzole. Elektrická brzda pracuje stejným způsobem jako klasická ruční brzda, na kterou jsou řidiči zvyklí.

 

Systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (AFIL)

Citroën C6 je vybaven systémem AFIL, který je již nabízen u modelů C4 a C5. Jedná se o jeden z prvních systémů, který řeší problém mikrospánku za volantem. Systém je aktivován při jakémkoliv neúmyslném vybočení ze směru na dálnici nebo na hlavních silnicích při rychlosti 80 km/h a více. Vibrační mechanismus, který je zabudován do sedadla řidiče, je aktivován na levé či pravé straně sedáku v závislosti na směru vychýlení vozu. Řidič pak může vrátit vozidlo do správného směru.

 

Samonatáčecí bi-xenonové světlomety

Citroën C6 je vybaven samonatáčecími bi-xenonovými světlomety řízenými elektronickým systémem, které výrazně zlepšují viditelnost při průjezdu zatáčkou a při odbočování.

Inteligentní přední světlomety obsahují samonatáčecí bi-xenonový modul s výbojkou pro potkávací i dálková světla, což zaručuje výbornou viditelnost v noci a za špatného počasí. Přední světlomety zlepšují viditelnost v zatáčkách a pomáhají řidiči rozeznávat jiné účastníky silničního provozu a eventuální překážky. Z hlediska bezpečnosti je to důležitá výhoda, neboť v rychlosti 110 km/h vůz ujede více než 30 metrů za sekundu.

 

Společnost Citroën poprvé představila tuto užitečnou inovaci na typu DS – další chloubě značky Citroën. Ve své době však světlomety byly ovládány mechanickým systémem.

 

 

 

Inteligentní vlastnosti pro každodenní provoz

 

Pokročilé technologie vozu Citroën C6 usnadňují řidiči každodenní řízení vozu.

 

Parkovací asistent vpředu a vzadu

Signalizace vzdálenosti od překážky vpředu i vzadu je významná především při parkování ve městech, a to jak u malých městských vozů, tak především u vozů s dlouhým rozvorem –  jako je tomu u modelu C6.

 

Senzory jsou umístěny v předním a zadním nárazníku a indikují překážky nacházející se v blízkosti vozidla. Přítomnost a vzdálenost překážky je signalizována akusticky pomocí reproduktorů a vizuálně na multifunkčním displeji.

 

Dešťový senzor

Dešťový senzor je umístěn pod čelním sklem. Za deště automaticky aktivuje stírání čelního skla a jeho rychlost v závislosti na intenzitě deště. Řidič tak nemusí stěrače ovládat a může se plně soustředit na silnici před sebou.

 

Citroën C6 je prvním modelem vybaveným novými motýlkovitými stěrači čelního skla. Stěrače se pohybují na dvou protiběžných ramenech, ovládaných synchronizovanými elektromotory. Poloha ramen umožňuje stěračům zabrat široké pole skla.  Plochá stírátka umožňují tichý a efektivní stírací cyklus.

 

Hi-tech komunikační výbava

Řidič může zvolit z bohaté doplňkové výbavy hi-tech audiosystémů:

• kombinovaný systém NaviDrive pro příjemnou jízdu se satelitní navigací GPS,

• integrovaný handsfree s bezdrátovým rozhraním Bluetooth™ pro bezpečné volání a přijímání hovorů,

• hi-fi systém JBL se zvláštním zesilovačem pro dokonalou reprodukci hudby.

 

Kombinovaný systém NaviDrive

Citroën C6 volitelně nabízí systém NaviDrive nové generace.

 

Kombinovaný systém NaviDrive obsahuje tři základní funkce: satelitní navigační systém GPS, integrovaný duální telefon GSM s vestavěným handsfree a možností přístupu do adresáře na SIM kartě a výkonný audiosystém s přehrávačem CD (samostatný přehrávač nebo externí měnič na 6 disků). Cestující mohou používat grafické výstupy systému nebo syntezátor lidské řeči, který čte přijaté textové zprávy a indikuje navigační příkazy.

 

K hlavním funkcím je jednoduchý přístup pomocí ovladačů umístěných pod volantem, které rovněž umožňují aktivovat hlasové ovládání a syntezátor řeči. Systém NaviDrive je možno ovládat hlasem, což je významná výhoda při telefonování, nastavování navigace nebo přístupu do adresáře kontaktů. Systém lze ovládat i přímo ovladači na přístrojové desce. Výstupy ze systému NaviDrive jsou zobrazeny na velkém barevném displeji o rozměru 16:9.

Vedle klasické navigace nabízí NaviDrive i řadu dalších služeb pro zákazníka: Citroën Emergency (pohotovostní služba),  Citroën Assistance a Citroën On Line.

Služba Citroën Emergency (v závislosti na zemi) umožňuje ve spolupráci se sítí GPS a poskytovateli mobilních telekomunikačních služeb určit polohu vozidla při nehodě nebo při náhlé nevolnosti řidiče či cestujícího.

 

Systém « Bluetooth » pro bezpečné volání a přijímání hovorů

Citroën C6 lze na přání vybavit integrovaným handsfree s bezdrátovým rozhraním Bluetooth™. Adresář telefonu se přenáší na centrální multifunkční displej. Toto zařízení je zabudováno v interiéru vozu.

 

Moderní technologie Bluetooth umožňuje automatické propojení handsfree vozu s mobilním telefonem řidiče, aniž by jej řidič musel vytáhnout z kapsy. Nemusí tak spouštět oči z vozovky a může ponechat obě ruce na volantu.

 

Akustika vysoké úrovně - audiosystém JBL

Firma JBL, jeden z hlavních specialistů na ozvučení a audiosystémy, vyvinula hi-fi systém speciálně určený pro model Citroën C6. Nový systém umožňuje poslechový zážitek ve standardu běžném pro luxusní limuzíny.

 

Audiosystém JBL se skládá z deseti reproduktorů na šesti místech interiéru a je ovládán speciálním zesilovačem. Akustické nastavení této jednotky je předdefinováno a optimalizováno pro interiér C6 a řidiči i cestujícím nabízí ojedinělý zážitek při poslechu hudby.

 

Díky použitým pokročilým technologiím se model Citroën C6 řadí k nejmodernějším vozům. Citroën C6 se výborně hodí pro každodenní využití a splňuje veškeré základní požadavky na vůz luxusní třídy se zvláštním důrazem na komfort.

 

 


 

 

LIMUZÍNA S VYSOKÝMI NÁROKY NA POHODLÍ A RELAXACI

 

 

 

ŽIVOT NA PALUBĚ: POZVÁNÍ NA PROJÍŽĎKU

 

 

Komfort a volnost

 

Prostorný interiér

Citroën C6 má uspokojit zákazníky, kteří požadují luxusní limuzínu s dostatečně prostorným interiérem. S rozvorem 2 900 mm - nejdelším ve své kategorii – je C6 výjimečně prostorným vozidlem.

Rozměry interiéru vozidla Citroën C6 hrají základní roli při zabezpečení vysokých standardů v oblasti ergonomie, pohodlí, prostornosti a bezpečnosti.

 

Rovná podlaha vzadu posiluje dojem prostoru a volnosti a výrazně zlepšuje obyvatelnost interiéru.

 

Četné dokonale integrované úložné prostory jsou umístěny rovnoměrně v celém prostoru pro cestující. Zvyšují prostornost vozu a současně podtrhují jeho funkční charakter.

 

 

Pohodlí hi-tech vozu

 

Sedadla všech cestujících ve voze C6 jsou komfortní a nabízejí ideální držení těla při dlouhých cestách.

S cílem přizpůsobit se cestujícím všech postav mají přední elektrická sedadla  četné možnosti nastavení: v podélné ose, výška a sklon sedáku, sklon opěradla a seřízení bederní opěrky. Nastavené polohy mohou být uloženy do paměti, stejně jako polohy vnějších zpětných zrcátek a průhledového displeje.

Aktivní hlavové opěrky předních sedadel se v případě zadního nárazu posunou dopředu, a chrání tak zátylek řidiče a spolujezdce.

 

Vysoce kvalitní sedadla přinášejí také výhody pro cestující v zadní části vozidla. Citroën C6 je možné vybavit pohodlnými samostatnými sedadly s vyhříváním a elektrickým ovládáním nastavení polohy, která oběma cestujícím vzadu nabízí polohu umožňující optimální uvolnění.

 

 

Akustický komfort – jeden z nejlepších ve své třídě

 

Vrstvená skla bočních oken pro účinnou zvukovou izolaci

Vrstvená skla bočních oken filtrují hluk větru a vnější hluky, a poskytují tak akustický komfort vysoké úrovně. Přispívají také k zabezpečení vozidla Citroën C6 proti možnému vloupání, přičemž mu firma Thatcham v  této oblasti udělila pětihvězdičkové hodnocení.

 

Vrstvená skla oken s akustickou izolací se skládají ze dvou vrstev skla a plastové mezivrstvy. Vyznačují se výtečnými vlastnostmi: absorbují zvukové vibrace v širokém rozsahu frekvencí a poskytují výbornou izolaci hluku.

 

V případě náhodného prasknutí nebo násilného vniknutí zůstává sklo přilepeno k plastové mezivrstvě a zůstane na místě. Zasklení tvořené sklem a zároveň plastem je prakticky neproniknutelné. Díky tomu nedochází ke zranění v případě prasknutí skla. Systém zabraňuje katapultování osob a předmětů skrz okna v případě nehody a  současně poskytuje účinnou ochranu proti vandalismu a násilnému vniknutí do vozidla.

 

Zvuková izolace: základní faktor akustického komfortu

Kromě laminovaných bočních skel přispívají k nízké úrovni hluku v interiéru i další prvky, jako například zvuková izolace stěny oddělující motorový prostor od interiéru, aktivní uchycení motoru a hydro-elastické držáky zadního příčného nosníku.

 

Vynikající zvládnutí akustiky a vibrací vytváří klidnou atmosféru v kabině, která přispívá k dobrému pocitu a komfortu jak řidiče, tak i cestujících.

 

 

 

Vynikající tepelný komfort

 

Výkonná klimatizace

Cestovní pohodlí je umocněno dokonalým tepelným komfortem na palubě,  jehož se dostává všem cestujícím. Model Citroën C6 nabízí automatickou klimatizaci s nezávislým ovládáním pro levou a pravou stranu a pro přední a zadní část interiéru. Dvouzónový systém poskytuje individuální komfort pro cestující v přední části vozidla. Řidič a cestující na předním sedadle mohou nastavit teplotu a intenzitu proudu vzduchu nezávisle na sobě.

V zadní části vozu může cestující nastavit průtok vzduchu pomocí větráku ventilátoru a rychleji upravit teplotu.

 

Jemné rozptylování vzduchu

Dalším inovativním prvkem, který nalezneme u modelu C6, je systém jemného rozptylu vzduchu. Tento systém má vytvořit jednotnou vzduchovou clonu kolem cestujících, která poskytuje výjimečný tepelný komfort bez průvanu. Vytváří se tak jemnější proud vzduchu, přičemž zbytek je přiváděn předními výdechy a zadním ventilátorem.

 

Na pohodlí pociťovaném na palubě vozu C6 se plně podílí řada prvků výbavy  podporujících řízení, které využívají nejmodernější technologie. A k nim se připojují další prvky, které významně zdokonalují dynamické kvality modelu C6.

 

 

NA SILNICI: BEZVADNÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI

 

Citroën C6 se pyšní bezvadným jízdním chováním, a to díky originální kombinaci víceprvkových náprav se zavěšením kol multi-link a elektronicky ovládaného odpružení.

 

C6 proto poskytuje bezkonkurenční úroveň pohodlí, především co se týče odpružení a tlumení, vibrací, hluku na silnici a řízení. Tento nový sedan má ambice stát se vzorovým vozidlem z hlediska odpružení s nejvyšší úrovní aktivní bezpečnosti a jízdního pohodlí.

 

 

Zavěšení přední a zadní nápravy

 

Zavěšení předních kol se dvěma příčnými rameny

Konstrukce zavěšení kola se dvěma příčnými trojúhelníkovými rameny a s oddělenou těhlicí odděluje vertikální posun kola od jeho natáčení.

 

Výsledkem je, že Citroën C6 dodržuje přímý kurs za všech okolností, na rovných i nerovných silnicích. Zavěšení kol odstraňuje vibrace řízení a optimalizuje přesnost zatáčení.

 

Víceprvkové zavěšení zadních kol

Zavěšení zadních kol je opatřeno podélnými rameny oddělenými od těhlic, aby byl zaručen  pohyb kol pouze v podélném směru a aby nedocházelo ke vzniku parazitních sil, které jsou zdrojem vibrací.

 

Závěsy kol jsou připevněny k příčnému nosníku z lehké slitiny, který zajišťuje geometrickou přesnost ve statickém stavu a přesně určenou dynamickou polohu kola, zaručující optimální vedení vozidla.

 

Inteligentní odpružení: důraz na výkonnost

 

Nové hydropneumatické odpružení Citroënu C6 přináší výrazná zlepšení proti klasickému odpružení s vinutými pružinami. Inteligentní odpružení je ovládáno řídicí jednotkou, která umožňuje volbu mezi komfortním a dynamickým nastavením tlumičů, přičemž používá šestnáct různých charakteristik.

Poloha „sport“ umožňuje sportovnější nastavení s použitím odlišných řídicích charakteristik.

 

Inteligentní odpružení udržuje stálou výšku vozu bez ohledu na jeho zatížení a počet cestujících. Systém v reálném čase vyhodnocuje řadu vstupů a sám reguluje světlou výšku vozu.

 

Při rychlostech nad 110 km/h systém může za určitých podmínek automaticky snižovat světlou výšku vozu přibližně o 10 mm, a optimalizovat  tak jeho směrovou stabilitu a spotřebu.

 

Na silnici se špatným povrchem nebo při nízké rychlosti zvýší řídicí jednotka světlou výšku vozu o zhruba 10 mm. Řidič proto může bezpečně pokračovat v jízdě, aniž by poškodil podvozek vozu.

 

Potěšení z jízdy je absolutní a komfort dosahuje nejvyšší úrovně.

Systém přispívá k optimalizovanému a příjemnému řízení i výjimečnému pohodlí.

Inteligentní odpružení nevyžaduje údržbu po dobu pěti let nebo do ujetí 200 000 km. Má zajistit dokonalou jízdu a přispět k cestovnímu komfortu všech cestujících. Technologicky vyspělé motory k tomuto pocitu přispívají.

 

 

Technologicky pokročilé motory

 

Citroën C6 bude nabízen se dvěma šestiválcovými motory, vždy v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou a s hydraulickým variabilním posilovačem řízení.

Oba tyto pružné motory s progresivními charakteristikami jsou zárukou vzrušení a emocí a udivují svou šetrností k životnímu prostředí.

 

Zážehový motor: 3.0i V6 - 215 koní DIN

Motor sdílí podobnou technologii jako 3.0i V6 nabízený pro modelovou řadu C5. Poskytuje však vyšší výkon (+ 3 kW) i točivý moment (+ 5 Nm). Motor vytváří nejvyšší výkon 155 kW (215 k DIN) při 6 000 ot/min a točivý moment 290 Nm při 3 750 ot/min.

 

Tento motor je vybaven novým výfukovým potrubím a dvourežimovým aktivním tlumičem, který zvyšuje výkon a snižuje hluk motoru. Vedení výfukových plynů v tlumiči je řízeno v závislosti na provozních podmínkách, což za normálních podmínek snižuje emise hluku a naopak zvyšuje výkon při požadavku na vyšší zatížení motoru.

 

Motor 3.0i V6 splňuje emisní normu Euro IV.

 

 

Vznětový motor: 2.7 V6 HDi - 208 koní DIN

Nový dieselový motor 2.7 HDi V6 kombinuje vysoký výkon a nízkou spotřebu. Byl vyvinut ve spolupráci mezi koncerny PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company. Nabízí  maximální výkon 150 kW (208 k DIN) při 4 000 ot/min, nejvyšší točivý moment je 440 Nm při 1 900 ot/min., přičemž poskytuje vysokou hodnotu točivého momentu již od nejnižších otáček. Pružnost a výkon spojuje s mimořádným cestovním komfortem.

 

Motor 2.7 HDi V6 byl vyvinut pro luxusní modely. Využívá řady pokročilých technologií s cílem dosáhnout vysokého výkonu i jedinečného cestovního pohodlí.

 

Díky avantgardní konstrukci motor splňuje emisní normu Euro IV. Je vybaven filtrem pevných částic nové generace, který vyžaduje údržbu jen každých 180 000 km.

 

Požitek z jízdy je násoben nejen uvedenými motory, nýbrž i novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Dokonalé řazení poskytuje komfort přesně ve stylu ambicí modelu C6.

 

 


 

 

BEZPEČNOST A OCHRANA

 

 

 

Klíčovou prioritou firmy Citroën je nekompromisní přístup k neustálému zvyšování bezpečnosti a předcházení nehodám.

 

 

Vysoce bezpečný brzdový systém

Model C6 je vybaven čtyřmi kotoučovými brzdami s chlazenými kotouči o průměru 330 mm vpředu a 302 mm vzadu, které umožňují výkonné brždění.

 

Systémy určené pro posilování a řízení brzdného účinku spolu se systémem řízení stability jízdy ESP zaručují optimální kontrolu nad vozidlem i v těch nejsložitějších jízdních situacích.

 

Řízený deflektor vzduchu

Model C6 má v horní části víka zavazadlového prostoru zabudován řízený deflektor vzduchu, který zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla a zkracuje brzdnou dráhu při brždění ve vysoké rychlosti.

Tento deflektor může v závislosti na rychlosti vozidla zaujmout tři polohy. Při rychlostech nad 65 km/h je vysunutý a od rychlosti 125 km/h se jeho sklon zvětší.

Deflektor se vrátí do střední polohy, když rychlost klesne pod 115 km/h a do základní polohy při rychlosti nižší než de 25 km/h.

 

V oblasti pasivní bezpečnosti je Citroën C6 vybaven účinnými zádržnými prostředky, určenými pro všechny cestující. Stavba jeho karoserie byla vytvořena tak, aby chránila posádku i před těmi nejtěžšími nárazy.

 

Aktivní kapota motoru

Poháněcí skupina zabírá v motorovém prostoru celkově hodně místa a mezi motorem a kapotou tak zůstává pouze málo volného prostoru.

 

Pro zmírnění této nevýhody je model C6 sériově vybaven « aktivní » kapotou motoru, která se při nárazu do chodce automaticky zvedne. Na základě informace o nárazu, vyslané příslušným snímačem, a pomocí pyrotechnického mechanismu se kapota do 40 milisekund zvedne o 65 milimetrů. V této zvednuté poloze je udržována druhým mechanismem, který zachytí sílu nárazu, přičemž kapota svou deformací pohltí energii nárazu.

 

Struktura karoserie

Citroën C6 splňuje pasivní bezpečnostní standardy modelů vytvořených na platformě 3 koncernu PSA Peugeot Citroën. Platforma byla představena u typu C5. Splňuje nejvyšší nároky na ochranu řidiče a cestujících, o čemž svědčí výjimečné výsledky modelu C5 v nárazových testech EuroNCAP.

 

 

Karoserie má vysokou tuhost v krutu, jejíž hodnota při působení momentu 100 Nm je 0,77 miliradiánu. Tato vysoká tuhost zajišťuje optimální využití podvozkových skupin a dosažení výborných jízdních vlastností.

Citroën C6 má v přední části dvě cesty přenosu sil – horní a spodní. Účelem spodní cesty je rozdělit síly přenášené horní cestou, tvořenou předními podélnými nosníky.

 

Energie nárazu je tedy rozdělena tak, že dvě třetiny přenáší horní cesta a jednu třetinu spodní cesta, což umožňuje zajistit potřebnou tuhost pro ochranu v případě čelního nárazu při vysoké rychlosti a dostatečnou poddajnost pro pohlcení menších nárazů.

 

Ochrana před účinky čelního nárazu při vysoké rychlosti je doplněna závěsem motoru, který jej upevňuje k pomocnému rámu a omezuje posunutí poháněcí skupiny do kabiny vozidla.

 

Navíc ochranu chodců při malém nárazu rovněž zajišťuje příčka opatřená pohlcovacími členy.     

 

Skelet karoserie a její vnější díly byly rovněž navrženy tak, aby pohltily energii při bočním nárazu a chránily prostor potřebný pro přežití cestujících.

 

Devět airbagů včetně kolenního

Řidič a spolujezdec vpředu jsou chráněni čelními nafukovacími vaky, jejichž tlak a objem při rozvinutí jsou přizpůsobeny síle nárazu.

 

Kolenní airbag poskytuje zvýšenou ochranu kolen a holení řidiče, neboť omezí jejich náraz do sloupku řízení. Ten se v případě nárazu navíc zatáhne o 80 mm.

 

Boční airbagy zabudované do předních i zadních sedadel chrání hrudní koš a břišní krajinu řidiče i cestujících v případě bočního nárazu. Citroën C6 je vybaven také bočními hlavovými airbagy, které slouží k ochraně cestujících na předních a zároveň i na zadních sedadlech.

 

Aktivní zádržný mechanismus hlavy

Aktivní zádržný mechanismus hlavy předchází úrazům krční páteře v případě zadního nárazu. Síla vytvořená horní částí těla cestujícího při nárazu zezadu tlačí proti opěradlům vozidla a aktivuje pákový systém, který pohybuje aktivní opěrkou hlavy směrem dopředu. Hlava cestujícího je tedy obklopena v jakési kolébce, zabraňující nadměrnému působení energie na zátylek.

 

 

Četné kvality vozu Citroën C6 jsou znamením nového přístupu ke konstrukci luxusních vozidel. Díky inovativním a revolučním technologiím je model C6 výjimečným vozem, který posiluje pozici firmy Citroën jako špičkového výrobce v oblastech designu, bezpečnosti a komfortu.

 

........

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Vonka Racing ve Spa 2005, foto archiv týmu

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose