www.car.cz
 

Úvod sezóny Trněnému nevyšel ani na druhý pokus
     tisková zpráva


Vysočina Trněnému nepřeje

Ani třetí start na Rally Vysočina nepřinesl Karlu Trněnému velké potěšení. Po vyloučení za banalitu před dvěma roky, přišlo letos, stejně jako vloni, odstoupení na úvodní rychlostní vložce pro technickou závadu. Karlově spolujezdkyni Janě Pluhařové tak ani tentokrát osud nedopřál delšího svezení ve WRC. Naopak spokojenost v týmu vládla nad výkonem i výsledkem Martina Prokopa na druhé octavii WRC.


foto Ivo NesrovnalKrátce před startem se Karel Trněný dozvěděl zprávu o tom, že s ním firma OMV ukončila spolupráci a z rozpočtu týmu tak vypadla významná položka na straně příjmů. Bude to mít nějaký vliv na další starty?:Taková zpráva samozřejmě nikoho nepotěší a také způsob, jakým mi to bylo oznámeno, nepatří do korektních partnerských vztahů. Do poslední chvíle probíhala jednání a na ústní slib jsme jeli i Jänner rallye, i když se nám tam moc nechtělo a byla to po stránce technického zajištění asi nejdražší soutěž.

Za celý loňský rok jsme nedostali jediný signál o nespokojenosti a po sportovní stránce asi málokdo mohl nabídnout více. Rozhodovaly asi jiné než sportovní faktory a k tomu dál nemám co říct.

V této souvislosti chci poděkovat naším dalším partnerům, kteří přislíbili finanční výpadek doplnit, takže na našem programu ve kterém je domácí MMČR a slovenský šampionát nic měnit nemusíme.“


foto Petr Frýba, archiv týmuVěnujme se však sportovnímu dění i když ani tady se Karlovi moc nedařilo. Druhý pokus o jízdu a navigaci ve Škodě Octavia WRC EVO III měla v Okříškách absolvovat Jana Pluhařová. Poprvé usedla vedle Karla v minulém roce v Sosnové, kde je octavia zradila již na startovní čáře. Mimochodem, bylo to jedno ze dvou odstoupení na technickou závadu za celý, mnoha starty nabitý rok. V Okříškách se Jana svezla o trochu dál, ale o moc ne. „Hned od startu bylo jasné, že něco není v pořádku. Auto nejelo, tak jak by mělo,“ řekla se smutným úsměvem Jana Pluhařová po odstoupení a pokračovala: „Už jsem alespoň odstartovala, takže dělám pokroky. Karel už mě do octavie asi nevezme, zřejmě nosím smůlu, nebo mám na WRC ještě čas. Snad na mě bude Kačka na Šumavě hodnější,“ uzavřela svou kratičkou kapitolu ve voze nejsilnější kategorie stálá spolujezdkyně Kateřiny Trojanové, se kterou pojede Rallye Šumava v Hondě Civic Type-R. Karel rezolutně popřel, že by Janě zakázal z pověrčivosti vstup do octavie: „Samozřejmě, že Janičku vedle sebe určitě ještě posadím. Platí samozřejmě pravidlo tří, takže uvidíme, jak to půjde do třetice.“

Že by přeci jenom trocha pověrčivosti? Necháme se překvapit. A jaká byla příčina odstoupení?: „Fouklo těsnění pod hlavou a motor se začal přehřívat. Vložku jsem proto jen dojel a pak čekal, až si nás mechanici vyzvednou. Tady na Vysočině mám prostě smůlu. Odstoupení mrzí, protože jsme chtěli auto otestovat a vyzkoušet a to se nepovedlo, ale bodíky chybět nebudou, protože sprinty budeme letos vynechávat a chceme se věnovat mistrovství Slovenska, kde jsou pro nás nové tratě. Hodně se těším na šotolinu, se kterou nemám moc zkušeností, takže to bude zase něco nového.“ Zatímco Karlovo auto stálo ztichlé v servisu, druhý stroj Profiko Rally Teamu, se kterým jel Martin Prokop z Jipocar Racing, o sobě dával na trati vědět.foto Petr Frýba, archiv týmu

 „Pořád se učím a postupně si posouvám hranice na brzdách. Je to takový ostřejší test,“ říkal Martin po prvních třech rychlostních zkouškách, po kterých figuroval na pátém místě. Stejnou posici si udržel i ve druhém kole a ve třetím se posunul na konečnou čtvrtou příčku.

Účel byl splněn. Auto jede, spolujezdec dobrý. Časy jsem nesledoval, nebyly zatím důležité. Teď nás čeká Šumava a další velké soutěže, to je pro nás priorita. Uvidíme, jestli se s Profikem domluvíme i na sprinty a až dorazí EVO osmička, tak bych rád jel na zkoušku také nějaké šotoliny,“ přiznal jezdec z nedaleké Jihlavy zájem na startech v zahraničí, protože jak známo, u nás se šotolina nejezdí. Spokojen byl i Karel Trněný: „Jsem rád, že Martinovi auto fungovalo bez problémů a ani z jeho strany nebyly žádné připomínky. Najel před Šumavou nějaké kilometry a líbilo se mi, že jel vyrovnaně a hlavně spolehlivě, bez výkyvů.“

Třetím zástupcem Profiko Rally Teamu ve startovním poli byl Jiří Kulhan s Petrou Mynářovou. Před startem odhadoval své šance s opět vylepšeným VW Polo 1,4 16V na první pětici. Nakonec se ukázalo, že sžívání se s autem bude chtít více času a k umístění nepomohl ani jeden z retardérů, kde nechali Jiří s Petrou po přetočení dlouhé vteřiny. V cíli proto nakonec Jiří spokojen nebyl i když zrychlení v posledních třech vložkách již bylo patrné. „Nějak se pomalu rozjíždím. Potřeboval bych ještě jednou tolik kilometrů, asi mám ještě zimní spánek,“ zhodnotil svůj výsledek jezdec a podotkl, že se již těší na Rallye Šumava. Při pohledu do startovní listiny klatovské soutěže jej zarazilo, jak málo vozů třídy N1 je přihlášeno. Proti patnácti posádkám na Vysočině, jsou na druhou soutěž MMČR přihlášeny jen čtyři.

Milan Hauer
www.motorsport-review.cz

TISKOVÁ ZPRÁVA PROFIKO RALLY TEAMU


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose