www.car.cz
 

Tři body z Imoly ukončily Mikšovského letošní sezónu v MS
     5.10.2005 09:50 - tisková zpráva


Tomáš Mikšovský získal v italské Imole další body do celkového hodnocení letošního Mistrovství světa Supersport. Po tvrdém boji skončil náročný závod na třinácté pozici. Bohužel po pátečním střetu s Katsuaki Fujiwarou pro nymburského jezdce letošní sezóna končí.

V italské Imole proběhl předposlední závod letošního světového šampionátu třídy Supersport a Tomáš Mikšovský byl opět u toho. Po vynechání závodu v německém Lausitzu, kam kvůli zlomenému prstu na ruce vůbec neodcestoval, se opět posadil do sedla Hondy CBR 600RR týmu KL Intermoto Czech Republic. Bohužel již první vyjetí na závodní okruh přineslo událost, která poznamenala průběh celého víkendu.

Po výjezdu z boxů k prvnímu měřenému tréninku totiž došlo v zaváděcím kole k havárii, při které si Tomáš Mikšovský zlomil palec na pravé noze. Tommy totiž jel společně s několika jinými jezdci volným tempem, které je příznačné prvnímu kolu po vyjetí z boxů. Všichni zahřívali pneumatiky a připravovali se na průjezd cílovou čárou, která pro ně měla znamenat start do prvního měřeného kola. Nutno poznamenat, že po shlédnutí videa a vyslechnutí traťových komisařů bylo jasně prokázáno, že celá skupina jezdců jela mimo ideální stopu a tedy nemotala se v ideální stopě.

Najednou se však zezadu ke skupině, která v té době jela po rovině, přihnal rychlostí přes 200 km/h japonský jezdec Katsuaki Fujiwara, který absolutně nereagoval na pomalejší skupinu. Následoval náraz zezadu do motocyklu Tomáše Mikšovského, kterého tak zcela neočekávaně japonský jezdec týmu Winston Ten Kate Honda sestřelil. Zcela zdemolovaný motocykl a bolestivé zranění nohy, která v místě zlomeniny ihned zmodrala a silně otekla, nedovolilo nymburskému jezdci zasáhnout do programu úvodního dne.


V sobotu ráno poté vyrazil Tommy k volnému tréninku. Na motocyklu dlouho do noci pracovali všichni mechanici týmu. Jejich skvělá práce vedla k tomu, že byl motocykl ráno k jízdě připraven. Trénink poté patřil zajetí nového motoru a nastavení motocyklu k odpolední kvalifikaci. V té bojoval Tommy o každou desetinku, ale i se svým zraněním. Vedle čerstvé zlomeniny palce na noze se stále projevovalo zranění z Assenu, které nebylo během krátké pauzy zcela zahojeno. Výsledkem kvalifikačního snažení bylo 22. místo na startu nedělního závodu.

Do samotného závodu Tomáš Mikšovský snad již tradičně skvěle odstartoval. Po projetí úvodního kola jeho jméno figurovalo dokonce na patnáctém místě. Pak však přišlo několik drobných chyb, které byly především vinou nedoléčeného zlomeného prstu na ruce. Tommy klesl na osmnácté místo, kde bojoval s několika dalšími jezdci o návrat mezi bodovanou patnáctku. V době, kdy se Tomáš Mikšovský od skupinky odpoutal, přišel déšť, jenž závod přerušil.

Po krátké pauze byl závod opět restartovaný na osm kol. V této mokré části již patřil jediný český zástupce ve světové supersportové sérii k nejlepším jezdcům. Dlouho se na mokrých pneumatikách držel devátou pozici, až v posledním kole klesl na desáté místo, které však je skvělou vizitkou našeho reprezentanta. Po součtu časů z toho bylo třinácté místo, které přineslo další body do celkového hodnocení.

Nové zranění palce na noze bohužel opět zapříčinilo, že Tomáš Mikšovský nemůže nastoupit k dalšímu závodu Mistrovství světa Supersport. Zlomený palec nohy a stále nedoléčená zlomenina prstu na ruce ukončila nymburskému jezdci letošní závodní sezónu. Tomáš Mikšovský tak ihned po závodě odcestoval zpět do vlasti, kde podstoupí lékařskou léčbu zraněných končetin.

 

Tomáš Mikšovský

Do Imoly jsem odjel se stále nedoléčeným zraněním, chtěl jsem však závodit. Bohužel mě po výjezdu k prvnímu tréninku sundal Fujiwara. Nemohl jsem tomu nijak zabránit, vůbec jsem to nečekal. Jeho rána přišla zezadu. Nechápu to, jeli jsme mimo ideální stopu a on jel stejně jako my zaváděcí kolo. Bohužel již v minulosti měl stejný úlet. Tentokrát jsem jeho zkrat odnesl já.

Zranění mě poznamenalo na celý víkend. Noha hrozně bolela a já nemohl pořádně brzdit. Do závodu jsem nastupoval s tím, že se pokusím o dobrý start a dobré první kolo. To se také podařilo a já jel na bodovaném místě. Pak jsem však udělal několik chyb, které mě stáli tři místa. Ani se nedá říct, že to byly chyby, ale bolest mě nedovolila tvrdě brzdit a já v několika zatáčkách nedobrzdil. Byl jsem dlouhý a nabíral tak drahocenné sekundy. Musím říct, že mi hodně pomohl déšť. Po restartu se mi na mokru jelo lépe. Nemusel jsem tak tvrdě brzdit a to vyhovovalo mým zraněním.

Desáté místo z mokré části je pro mne skvělé, třinácté celkově v závodě pak velmi dobré. Získal jsem další tři body, ale mohlo to být i víc. Vždyť od jedenáctého Foreta mě dělila pouze sekunda, kterou jsem ztratil v posledním kole. Nechtěl jsem však již příliš riskovat, případný pád na mokrém asfaltu by zlikvidoval odměnu pro tým v podobě získaných bodů. Můj tým opět pracoval velmi dobře a právě tyto body si jako odměnu zasloužil. Velmi jim za jejich práci děkuji. Dokázali dát ve velmi krátké době do pořádku zcela zdemolovaný motocykl, který poté v závodě výborně fungoval.

Můj dík jim patří nejen za tento závod, ale protože se již při závodě nepotkáme, chtěl bych jim poděkovat za celou tuto sezónu. Vždy se snažili nalézt nejlepší nastavení motocyklu a vždy obětavě a tvrdě pracovali na zdokonalení. Právem jim za to patří můj dík.“
 
PR Moto Road Racing Agency
www.tomasmiksovsky.com
http://racing.motorkari.cz


 
 
Fotogalerie:   Europa Truck Trial 2005, Smolné Pece, foto Miloš Jenčík

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose