www.car.cz
 

Hyundai představil sportovní HCD-8 Sports Tourer
     tisková zpráva


Společnost Hyundai Motor Co. představila na Severoamerickém mezinárodním autosalonu 2004 v Detroitu svou nejnovější studii automobilu budoucnosti z Designérského a technického střediska Hyundai Kia, stylový a praktický model HCD-8 Sports Tourer. Jde o nejnovější koncept ze stylistického studia Designérského a technického střediska. Zároveň je to první vozidlo tohoto druhu, které přišlo z nového Designérského a technického střediska v Irvine (stát Kalifornie), vybudovaného za 30 mil. USD.

"Automobil Hyundai HCD-8 Sports Tourer byl navržen tak, aby oslovil trh se sportovními vozy a uspokojil hodnoty a potřeby dnešních zákazníků," řekl Joel Piaskowski, šéfdesignér Designérského a technického střediska Hyundai Kia. Tým stylistů navrhl na základě marketingového výzkumu společnosti Hyundai Motor America sportovně laděný automobil tak, že nabízí více flexibility a využitelného prostoru i snadnější přístup pro cestující a zavazadla.

"Koncept HCD-8 je navržen tak, aby byl vysokovýkonným vozem pro každodenní ježdění. Zároveň jsme dodrželi základní přednost Hyundai vytvářet dobrou hodnotu - ve svém tržním segmentu nabízí HCD-8 skutečně větší hodnotu," dodal Piaskowski. Koncept HCD-8 je výkladní skříní profesionálních návrhářských schopností nejmodernějšího designérského studia Hyundai světové třídy v Irvine, Kalifornie.

Design

"HCD-8 je koncepční stylistické kupé příští generace," řekl Chris Zarlenga, designérský manažer projektu HCD-8. "HCD-8 má spanilé, splývavé linky. Karoserie vozidla se vyznačuje robustností a tvary si zachovávají klasiku sportovního automobilu. Pracovali jsme také s plochami a linkami, které vzbuzují vnitřní vzrušení z vášně, romantiky a výkonnosti. Naaranžovali jsme grafické prvky tak, aby vyzařovaly moc, výšku a sílu," dodal Zarlenga.

Vrcholem vzrušujícího designu je tříbarevný lak Balistická žlutá od Nipponu. Barvu karoserie doplňují spodní lem v antracitovém odstínu a efektní kola. Vnější ozdoby jsou ztvárněny v leštěném niklu.

Interiér konceptu je opatřen sedacími plochami z dvoutónové kůže Vapor Gray, zdůrazněnými dřevěnou podlahou a věncem volantu i hlavicí řadicí páky ze dřeva a hliníku.

Hliníkové ozdoby jsou zdůrazněny niklovým provedením. "Chtěli jsme zkontrastnit bohatý a luxusní interiér proti karoserii vozidla v balistické žluti," řekl Zarlenga.

Architektura

"HCD-8 posouvá architekturu a výbavu do krajnosti," řekl Zarlenga. "To poskytuje nové a vzrušující proporce, které mohou vyjít vstříc potřebám konceptu," vysvětlil. "Abychom zlepšili přístup k zadním sedadlům, zvětšili jsme úhel otevření dveří. Zvýšením profilu zádi i optimalizací zavazadlového prostoru jsme byli rovněž schopni dodat interiéru všestranné využití."

z křestu vozuPro zlepšení výhledu do boků a dozadu návrháři také prodloužili tzv. Day Light Opening (designérský výraz pro boční prosklení karoserie). Dále zvětšili rozvor náprav o 100 mm, aby dosáhli proporce klasického sportovního automobilu. Styling celkově kombinuje měkké pozvolné plochy s ráznými, úzkými linkami.

Výkonnost

Koncept HCD-8 se svým 2,7litrovým přeplňovaným vidlicovým šestiválcem, šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a laděným dvojitým výfukem poskytuje jízdní výkony odpovídající jeho stylingu. Pro ježdění v reálném světě si řidič může seřídit výšku vozu v rozmezí 10,2 cm díky vzduchovému pérování. Vozidlo může "sedět" nízko pro cestování velkými rychlostmi nebo zvětšit světlou výšku pro zlepšení ovladatelnosti při nevlídném počasí či umývání nebo v jakékoliv další situaci, kdy je to potřeba.

HCD-8 se také vyznačuje moderním osvětlením. LPI dodávaná optika používá technologii LED (Light Emitting Diode) od firmy Osram Opto Semiconductor a ilustruje, jak budou pracovat automobilové osvětlovací systémy budoucnosti. Světlomety LED září jasněji a jsou energeticky účinnější než nynější osvětlovací systémy. Navíc se u nich předpokládá, že vydrží celou životnost vozidla. Na rozdíl od žhnoucích žárovek se výkon osvětlení LED během života nezhorší.

Hodnoty značky Hyundai

"Hyundai má být smělý a odlišný na automobilovém trhu, jenž není obvykle ochoten přijmout riziko. Odhodlání je rovněž základní hodnotou společnosti Hyundai, řekl Piaskowski. "Společnost se v právě osmnácti letech stala čtvrtou největší dováženou značkou v USA."

"Dramatický růst značky Hyundai byl živen její smělostí a odlišností, přičemž nabízela zákazníkům větší hodnotu za nižší ceny. Nyní přecházíme na novou stylistickou úroveň," řekl Piaskowski. "HCD-8 představuje to, co by mohl být sportovní automobil příští generace se značnou Hyundai. Je troufalý a odlišný. Křižuje hranice mezi určeným cenovým bodem a tržním segmentem. Nabízí zákazníkovi alternativu k tomu očekávanému."

HCD-8 také ilustruje vývoj optického charakteru Hyundai. "Vidíme HCD-8 jako nástroj stylistického objevování a vývoje," vysvětlil Zarlenga.

"Tým návrhářů prověřil designérské portfolio Hyundai tak, aby měl příležitost k budování značky. Pro inspiraci použil tvář Elantry, spanilost Sonaty a výlučnost Tiburonu (na českém trhu Coupé). Vliv měl přitom rovněž vysoce kvalitní návrh interiérů nyní vyráběných automobilů Hyundai."

Léty se tvář Elantry změnila tak, že je více dramatická. Stále si ale udržuje výraz hlavních světlometů ne nepodobný "staženému obočí". Spanilé linky a plochy modelu Sonata byly prodlouženy a využity tak, aby podporovaly výraz krásy a výkonu. S Tiburonem byla výlučnost rozšířena tak, aby se zvětšila celková nepřehlédnutelnost na silnici. Všechny tyto atributy stylingu Hyundai byly katalyzátorem ve vývoji designu studie HCD-8.

Marketing

"V USA se segment sportovních kupé považuje za stagnující či popřípadě sestupující trh," řekl Piaskowski. "Aby segment rostl, musí vozidla vyjít vstříc potřebám zákazníků. Jejich rozmanitý životní styl vyžaduje automobily s větší přístupností, větší funkčností a objemnějším zavazadlovým prostorem. HCD-8 je navržen tak, aby oslovil ,profesionály s mladým myšlením´, kteří chtějí vzhledově velké vysoce výkonné sportovní kupé s velkou funkčností, jakou potřebují," řekl Piaskowski.

"Použili jsme závěrů marketingových a plánovacích studií Hyundai Motor America a zakomponovali je do sportovního cestovního automobilu HCD-8. Toto vozidlo by mohlo být první koupí nebo doplňkem do flotily rodinných vozů. Naším cílovým zákazníkem je ten, kdo má mladou mysl a vášeň pro vozy i řidičské zkušenosti," dodal Piaskowski.

Technické údaje vozu Hyundai HCD-8 Sports Tourer

Uspořádání: dvoudveřový sportovní cestovní vůz s pohonem předních kol
Rozvor náprav: 2 633 mm
Délka: 4 326 mm
Šířka: 1 822 mm
Výška: 1 339,5 mm


Rozchod kol vpředu/vzadu: 1 804 / 1 806 mm
Kola: 9,5 x 9,5", litá
Pneumatiky: Michelin Sport Pilot P225/R 40-19


Motor: přeplňovaný vidlicový šestiválec, 2,7 l, DOHC
Převodovka: šestistupňová ručně řazená
Pérování: nezávislé pneumatické laděné, se seřiditelnou světlou výškou


Výfuk: dvojitý, vysoce výkonný z nerezové oceli
Karoserie: třívrstvý lak Balistická žluť Nippon se spodními lemy v antracitové barvě a efektními koly, poniklované ozdoby


Interiér: sedadla čalouněná dvoutónovou kůží Vapor Gray s dřevěnou podlahou, volant a hlavice řadicí páky s hliníkovými doplňky. Eloxované hliníkové ozdoby zdůrazněné niklovou povrchovou úpravou
Zvláštní přednosti: osvětlení a optika LED od LPI (Light Prescription Innovations) a OSRAM Opto Semiconductor


Dodavatelé
Systém přeplňování: Alpine Developments Inc
Vnější osvětlení: Light Prescription Innovations
OSRAM Opto Semiconductor

tisk info


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose