www.car.cz
 

Sobotní šestihodinový Epilog dokončila pouze polovina posádek
     10.10.2005 14:05 - tisková zpráva


Velké množství diváků se od sobotních ranních hodin sjíždělo na brněnský automotodrom. Sluncem prozářený den měl na programu tradiční zakončení motoristické sezóny, vytrvalostní šestihodinový závod automobilů, Alfa Romeo Epilog 2005. Ale nesjížděli se jen fandové automobilových závodů.

 

Bohatý doprovodný program lákal celé rodiny. Swiss Replica Watches Hodně lidí bylo zvědavo na zcela novou sportovně laděnou limuzínu Alfa Romeo 159, jiní zase nadšeně sledovali v cinema centru filmy s motoristickou tématikou, kterým dominoval kultovní snímek legendárního Steva McQueena Le Mans. Děti všeho věku se vydováděly jak na skákacím hradě, tak u počítačových her.

 

Přesně v poledne vyjeli účastníci k dvacetiminutovému zahřívacímu tréninku. Jednotliví jezdci si ještě zkoušeli své stroje, finišovalo se s optimálním naladěním. Ve 14.00 se opět na konci boxů rozsvítila zelená a početné startovní pole vyjelo na trať a začala předstartovní procedura.

 

44 vozů všech objemových tříd se postupně seřadilo na startovním roštu. V čele dva nejrychlejší Mercedesy týmu AMG M3000 Mercedes. Atraktivní hostesky se postaraly o nebývalý zájem fotografů a filmařů. Pět minut před půl třetí se dal dlouhý peloton do pohybu a za safety carem absolvoval zaváděcí kolo a pak už jen letmý start. Adam Lacko vyrazil s pole position do čela sledován svým týmovým kolegou Američanem Knappem.

 

Ale pro toho závod brzy skončil. Již ve třetím kole došlo na jeho voze k závažnému technickému problému, vytekl olej a stříbrný Mercedes skončil v boxech. Jeden z favoritů předčasně odstoupil, ale na trať musel vyjet safety car. Traťoví komisaři museli odstranit rozsáhlou olejovou skvrnu a tak startovní pole několik kol odkroužilo za pořadatelským vozem. Po novém odstartování závodu Lacko opět převzal taktovku a svým pronásledovatelům ujížděl o celé sekundy na kolo. Za ním se vytvořila skupina několika vozů Porsche, mezi kterými se snažil prosadit BMW M3 GTR týmu Matador Pneusport s Robertem Šenkýřem za volantem.

 

Ve dvoulitrové divizi kraloval stříbrno-červený Audi A4 Bohemia Racing Teamu čtveřice Maděryč, Rosina, Kostka a Páral. Po první hodině se za vedoucím Mercedesem na druhém místě držel ve stejném kole vůz Porsche slovenského týmu Machánek Racing čtveřice Machánek, Venc, Horňák a Barta. O kolo zpět na třetím místě kroužil BMW M3 týmu Matador Pneusport.

 

O čtvrté místo sváděla urputný souboj trojice vozů Porsche a na sedmé místo absolutního pořadí se propracovala vedoucí posádka dvoulitrové divize Maděryč, best replica watches Rosina, Kostka a Páral na voze Audi týmu Bohemia Racing. To už ve startovním poli chyběla atraktivní černá Tatra Ecorra Stanislava a Zdeňka Hajdůškových, která zůstala stát na trati díky technické závadě.

 

 V polovině závodu měl již vedoucí Mercedes na své soupeře náskok pěti okruhů. Na druhé místo se propracovala dvojice Bezák a Studenič na voze Porsche a Machánkův tým odsunula na místo třetí. Robert Šenkýř s Michalem Dolákem na voze BMW M3 GTR drželi čtvrtou pozici, ale na oba vozy Porsche již ztráceli dva okruhy. Sedmá pozice patřila stále

 

skvěle jedoucímu Audi Bohemia Racing Teamu, nejlepšímu vozu dvoulitrové třídy. Na vynikající desátou pozici se probojovala Alfa Romeo 147 týmu Racing Hardware dvojice Lucák a Duda a nechávala za sebou celou řadu mnohem silnějších vozů.

 

Se soumrakem a s blížícím se koncem závodu se tempo mírně zvolnilo. Po pěti hodinách měl již stříbrný Mercedes týmu AMG M3000 náskok deseti kol před druhým a třetím v pořadí. O stříbrnou pozici se ale stále urputně bojovalo. Porsche týmu MB Racing dvojice Bezák a Studenič mělo zhruba půlminutový náskok před čtveřicí Machánek, Venc, Horňák a Barta. Pořadí se měnilo jen krátce při zastávkách v boxech.

 

Na čtvrtou pozici se posunulo druhé Porsche týmu Machánek Racing trojice Racz, Konopka a Studenič. BMW M3 dvojice Šenkýř a Dolák se díky technickým potížím objevilo několikrát neplánovaně v boxech a kleslo v pořadí na šesté místo. Dvoulitrům nadále kraloval s vozem Audi Bohemia Racing Team a v absolutní klasifikaci mu patřila stále sedmá pozice. Vynikající výkon podával tým Mičánek Motosport, jehož Renaulty Clio se seřadily na 13., 14. a 15. místě.

 

Šachovnicový prapor viděla jako první posádka Antonín Charouz, Jan Charouz, Adam Lacko a Jarek Janiš s vozem Mercedes CLK DTM týmu AMG M3000. Za šest hodin závodu ujeli celkem 164 kol. Charouzův tým tak bez potíží obhájil své loňské prvenství. Se ztrátou devíti okruhů si pro stříbrný věnec dojela dvojice Bezák a Studenič na voze Porsche.

 

Jen o osm sekund zaostal třetí vůz v pořadí, Porsche týmu Machánek Racing čtveřice Machánek, Venc, Horňák a Barta. I čtvrté místo absolutního pořadí patřilo vozu Porsche tohoto slovenského týmu a pilotovala ho trojice Racz, Studenič a Konopka. Šesté místo absolutního pořadí a jasné vítězství mezi dvoulitry, to je vizitka Bohemia Racing Teamu ve složení Maděryč, Rosina, Kostka a Páral, kteří startovali s vozem Audi A4 ST. V cíli bylo klasifikováno 22 vozů.

 

  

Výsledky Alfa Romeo Epilog 2005:

 

  1. Charouz/Charouz/Lacko/Janiš (CZ) Mercedes CLK DTM              164 kol

  2. Bezák/Studenič (CH/SK) Porsche 911 GT3 Cup                                        155

  3. Machánek/Venc/Horňák/Barta (SK/CZ/SK/H) Porsche 996 GT3  155

  4. Racz/Studenič/Konopka (H/SK/SK) Porsche 996 GT3                              154

  5. Menhofer/Bubla (A) Porsche 996 GT3                                                          151

  6. Maděryč/Rosina/Kostka/Páral (CZ/SK/CZ/CZ) Audi A4 ST                       148

  7. Kotrba/Kusín/Kačírek (CZ) BMW M3 GTR                                                    147

  8. Šenkýř/Dolák (CZ) BMW M3 GTR                                                                 146

  9. Fried/Líbal (CZ) BMW M3                                                                               142

10. Lucák/Duda (CZ) Alfa Romeo 147                                                                141


 
 
Fotogalerie:   6 hodinovka Alfa Romeo Epilog2005,foto Libor Zhoř

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose