www.car.cz
 

Jaroslav Honzík chce jet další soutěže s Karlem Jirátkem
     Pavel Jelínek


Jaroslav Honzík si odskočil z okruhů na Rally Vysočina do Okříšek, kde se zpočátku držel v silné konkurenci enkových lancerů kolem slušného pátého až šestého místa, v závěru ale přišla havárie a odstoupení. Honzík přesto na rallye nezanevřel a plánuje další starty v této disciplíně. Navíc by chtěl využít služeb velmi zkušeného spolujezdce, Karla Jirátka, s nímž jedná o další spolupráci.
"Rallye a atmosféra byla nádherná! Bohužel vůbec nevyšlo počasí, skoro všude svítilo sluníčko, ale v místě rally byl doslova humus. Vlhko, vlezlo, zima, tající sníh nebo led a všudypřítomné bahno. Tedy nic pro mne. I když musím přiznat, že se mi kupodivu líbilo jezdit dveřmi napřed a myslím, že mi to i šlo,“ vzpomíná jezdec.
 
V první RZ byl Honzík s Ottou Slezákem šestý a celkově 17., což nebyl pro okruháře špatný začátek. V další si polepšili na místo páté a celkově patnácté. Ve třetí RZ však přišly první problémy a chyby, které se nakonec ukázaly jako rozhodující: „Na jednom horizontu jsme letěli vzduchem dál než jsme měli a trochu vymetli škarpu a sněhové kolíky. Ztratili jsme tak deset sekund, poškodili lištu u spoileru, ale vizuálně nic dalšího. V pořádku jsme dojeli do servisu, kde prohlídka nic neobjevila a my vyrazili dál,“ doplňuje  Slezák.
 
Ale na přejezdu k RZ 4 se u lanceru výrazně zhoršily jízdní vlastnosti do té doby super fungujícího auta: „Bylo absolutně nečitelné a doslova si se mnou dělalo, co chtělo. Trochu jsme zvolnili, ale auto bylo silnější. Ve čtvrté vložce v krásné pravé vracečce - ani nevíme proč - se auto smýklo k levému kraji a já poničil svoje dveře a vypadlo i dveřní okno. Navíc nám potom byla pěkná kosa, tak jsme tam při přejezdu nalepili alespoň igelitovou tašku. Pak bylo tepleji, ale zase jsem neviděl doleva. Prima……“, líčil další strasti Honzík, ale ani to ještě nebylo všechno.
 
Posádka přitom byla po čtyřech RZ, tedy v polovině soutěže, stále na pěkném 17.místě celkově a šestém v nabité skupině N. „V další zkoušce již bylo jasné, že nefungují diferenciály a auto jelo někdy jako přední a jindy zase zadní náhon. Byla to dost hrůza! Jeli jsme hodně opatrně a začali klesat v pořadí. No a šestá RZ z celkových osmi nás „dorazila“. I když jsme jeli opatrně, v závěru vložky, kde byl sníh a led, jsem špatně poslouchal pokyny spolujezdce a vjel do levé zatáčky příliš rychle a vyletěl ven. Bohužel jsem vyjel v místě, kde už bylo jedno havarované vozidlo ( Ford Escort Martina Ballka), takže jsme poškodili  bok u našeho i soupeřova vozu,“ doplňuje výčet problémů pražský padesátník.
 
Za pomoci diváků se sice kostičkovaný lancer opět podařilo dostat zpátky na trať a vůz přes dvouminutovou ztrátu dojel včas do časové kontroly i do servisu, ale pokračovat by podle posádky i šéfa týmu Vlastimila Neumanna bylo velice riskantní. Poškozena byla kromě karosérie i zadní náprava a jízdní vlastnosti již byly nevyzpytatelné….
 
Honzík tedy odstoupil a takto pokračuje v celkovém hodnocení soutěže: „Tým byl perfektní, vedení Vlastíka i výkon mechaniků byly na jedničku. My jsme se s Ottou taky moc snažili a přestože jsme jeli spíše na jistotu, nevyšlo to. V rallye se chyby neodpouští! To už si budu jako okruhář pamatovat. Snad? Jsem už starší chlap a mám právo na trochu sklerózy…
 
 
No a pocit? I když jsem udělal plno škody, myslím si, že jsme nejeli špatně. I s rezervou jsme jeli těsně za špičkou a to jde. Musím se více naučit myslet jako soutěžák a mít i nějakého učitele. Na místě jsme se domluvili, že na tom začneme pracovat. Trochu už mi radil Kája Jirátko a já doufám, že s námi bude ochoten ještě trochu času ztratit. Je k mání větší odborník, než taková legenda?
 
Jinak je rallye nádherná disciplína a určitě na ni nezanevřu, naopak. Moc děkujeme našim partnerům a sponzorům a slibujeme, že příště to bude lepší, tak jak jsou zvyklí z okruhů.
Za zmínku stojí i fantastická divácká kulisa, kdy od časných ranních hodin lemovaly tisíce diváků celou trať i přejezdové trasy. A přitom byla taková strašně vlezlá zima.“
 
 V současné době probíhají intenzivní jednání o budoucí spolupráci s Karlem Jirátkem, který by měl v dalším , tedy brněnském rallyesprintu v polovině května navigovat Jardu Honzíka.
 
V těchto dnech navíc Honzík vyrazil do Finska za obchodem, ale v plánu byla také zastávka u Tima Salonena a  projednávání jeho letošní účast na jubilejním X. Pražském rallyesprintu. Mimochodem není vyloučena ani účast některého z jeho krajanů. Ale o tom přineseme podrobnosti zase příště.
 

Tisková informace týmu Commerz racing
V Brně 21. března 2004
 
Další fotky z Okříšek 2004:

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose