www.car.cz
 

Josef Dvořák vybojoval titul v infarktovém souboji na finálové Horácké rallye
     27.10.2005 21:45 - tisková zpráva


           Až na poslední pokus musela sázet posádka Autoklubu Škoda Mladá Boleslav, když chtěla získat titul mistrů republiky ve třídě N1. Vzhledem k bodové vyrovnanosti bylo jejich úkolem o tři body pokořit Hlacha na Horácké Rally Třebíč.

 

             Dle ideálních předpokladů měli Dvořák se Slavíkem potvrdit titul na Barum rally Zlín či v Příbrami, na obou těchto soutěžích však jejich vínová fabia nespatřila cíl. Smutno bylo zejména v Příbrami, kdy ji vyřadilo prasklé lebro. „Snažil jsem se celou dobu auto co nejvíce šetřit, myslím, že pomaleji jet opravdu nešlo. Přesto nám prasklo lebro a stalo se to už na třetí erzetě,“ smutnil Dvořák, který tak musel doufat, že v Třebíči se k němu obrátí štěstěna přívětivější stranou. 

 

Josef Dvořák vyrazil do rozhodující rallye s vědomím, že tentokrát nesmí ponechat nic náhodě a musí se snažit být co nejrychlejší. Na uklouzaných vlhkých tratích plných spadaného listí a prachu mu zprvu patřila druhá příčka ve třídě, jenže důležitý byl i zvyšující se náskok na konkurenta Hlacha.  „Dva závody za sebou jsme nedojeli, takže jsme chtěli nasadit rozumné tempo a osahat si konkurenci,“ řekl k úvodu soutěže jezdec.

 

Druhá sekce páteční etapy, která ještě mnohonásobně ztížila panující podmínky mlhou a příkrovem tmy, ale byla ve znamení Hlachova nástupu. Zatímco všichni v noci podstatně vůči denním průjezdům ztráceli, Hlach jel rovinu, místy dokonce rychleji! „Laborovali jsme s novým typem světel, chvíli jsme je měli všechna vypnutá, chvíli všechna zapnutá, nejlepší byl asi kompromis mezi tím. Tempo Hlacha nás ale všechny překvapilo,“ potvrdil pilot.

 

V důsledku Hlachova perfektního výkonu se Dvořák do soboty probouzel na třetím místě ve třídě, a musel se tedy od rána snažit vydobýt zpět ztracené pozice. Už za ranní mlhy se mu to stoprocentně dařilo: šňůrou pěti vítězství se rázem vrátil do čela navíc s více než pětadvacetisekundovým náskokem na českokrumlovského Hlacha. S vědomím tohoto náskoku mohl své tempo o něco snížit a pohlídat si svého soka. Ke konci soutěže jej tedy nakonec předstihnul Přibyl a ukořistil vítězství, druhé místo však pro mladoboleslavskou posádku znamenalo tentokrát vítězství a zisk premiérového titulu v mezinárodním mistrovství ČR.

 

 „Mrzela nás ztráta z noci, takže jsme zatáhli a samotné nás překvapilo, jak rychle jsme získali náskok zpět. Pak jsme si vzpomněli na barumku, kde jsme se zbytečně honili za vítězstvím a nakonec na to doplatili, takže jsme ke konci raději zvolnili. Důležitý byl tentokrát titul a ten se nám podařilo vyjet.

 

A není to jen naše zásluha, musíme samozřejmě poděkovat i sponzorům a mechanikům, bez kterých by to nešlo a také našim rodinám, že mají pro naše závodění dostatek pochopení,“ zářil v cíli šťastný jezdec a napověděl, co můžeme čekat v příští sezoně: „V dílně už nám vzniká nový vůz, stávající je momentálně na prodej. Věřím, že s novým vyjedeme už na Jänner a Šumavu, které jsou určitě v našem plánu, ač se kvůli novým pravidlům nezúčastníme Winter Cupu. Ten je tentokrát vypsán jen v absolutním pořadí a to našemu autu, při vší dobré vůli, asi nebude vyhovovat.“

 

tisková zpráva

-Vicky-


 
 
Fotogalerie:   Horácká rallye 2005, foto Petr Bača

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose