www.car.cz
 

Citroën před Katalánskou rallye věří v (další) titul !
     27.10.2005 21:49 - Robert Jeníček


RACC Katalánská rallye – Costa Dorada (27. – 30. října)

V předposledním dílu šestnáctidílného seriálu mistrovství světa FIA v rallye má Citroën na dosah třetí titul v Poháru konstruktérů v řadě. Nasazuje do boje o potřebné body vozy Xsara WRC pro dvojnásobného mistra světa Sébastiena Loeba a Daniele Elenu, stejně jako pro jeho týmového kolegu, Belgičana Francoise Duvala (spolujezdec Sven Smeets).

Letošní 41. ročník Katalánské rallye přináší podstatné změny. Až dosud se  tradiční podnik odehrával na Costa Brava, nyní se mění na Rallye RACC Katalánsko – Costa Dorada. Z divokého severu se stěhuje blíže zlatým plážím Costa Dorada, z  Lloret de Mar do nového střediska rallye Salou v oblasti Tarragone, z oblastí severně od Barcelony do míst položených jižněji od hlavního města Katalánska.


Jaký charakter tras se dá očekávat ? Xavier Nestelan-Pinon, technický šéf Citroën Sport, tvrdí, že trasy budou od dlouhých, úzkých a s hladkým povrchem až po povrch nerovný. « Nemá cenu znovu objevovat historii. Nastavení našich vozů Xsara bude asfaltové. Při přípravě na místě v září jsme si vyzkoušeli a připravili velký počet variant nastavení, na kterých se dá ještě pracovat. »


Tým Citroën stojí na prahu další obhajoby světového titulu mezi konstruktéry. Poprvé primát získal v roce 2003, loni ho obhájil. Se současnými 30 body náskoku je samozřejmě v pozici jasného favorita.


Pro splnění cíle se může opřít hned o několik předností. V prvé řadě o osvědčený tandem Xsara – Michelin, aktuální formu Sébastiena Loeba, španělskou zkušenost Duvala, který tu pilotoval už čtyřikrát. Hodně ale bude záležet na výběru pneumatik vzhledem k předpokládanému vývoji počasí.
Je to rovnice o jedné neznámé. Všechny tři účasti Citroënu na této rallye totiž vesměs proběhly na jaře...

Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport se ještě vrací k úspěchu na Korsice. « Z vítězství mám samozřejmě radost. Ale Grand Slam v podobě všech vyhraných zkoušek Loeba není pro mě tak důležitý. Pro Séba a Daniela ani nebylo moc těžké ho získat. Jejich první místo mě uchvátilo. Asi jako v roce 1999, kdy Philippe Bugalski a Jean-Paul Chiaroni s Xsarou kit-car vyhráli. Teď také vyhrálo francouzské auto, francouzská posádka, i když Daniel je Monačan, nicméně bydlí v Maconu, navíc francouzské pneumatiky a pohonné hmoty... »


A co se obhajoby titulu v Poháru konstruktérů týče, vždyť je na dosah... »Když je cíl tak blízko, nemáme právo ho prošvihnout. Vypadá to sice snadno, ale musíme být všichni hodně opatrní a koncentrovaní. Sébastien dobře ví sám, jak má jet v Katalánsku. Pojede v rytmu, který bude odpovídat dané situaci. Nemá cenu ho brzdit. Francois ? To je složitější případ. Má za sebou tři dobré rallye, ale teď se přibrzdil. Poradím mu, aby jel podle svého, aby znovu získal sebevědomí. »

Sébastien Loeb už má letos na kontě 9 prvenství. Věří v desáté vítězství ?   « Samozřejmě. V každém případě v této rychlé periodě, kterou absolvujeme, s nejlepším týmem, nejlepším autem, nejlepšími pneumatikami, kdo by nevěřil ve vítězství ? Ano, vyhrát chceme. Navíc je to asfaltová rallye. Ale španělské silnice nejsou německé a už vůbec ne korsické. Víme, že naše práce skončí až s vítězstvím v Poháru konstruktérů. Opravdu bychom chtěli jako tým obstát. Vítětzství by se mi moc líbilo. »

Francois Duval Korsiku nedokončil a sám nejlépe ví, jak vysoká byla cena pro tým. « Chtěl jsem na Korsice jet pro tým. Kdybych udržel své čtvrté místo, mohli jsme do Katalánska jet už jako mistři světa v rallye. Do stratu se musím dát dohromady. Mělo by to být O.K. Testoval jsem před touto rallye a myslím si, že vůz je perfektně připraven na start. Budu se snažit zajet tak, aby Citroën získal Pohár konstruktérů už ve Španělsku. »


Katalánská rallye ve zkratce

41. ročník Katalánské rallye – poprvé opouští Lloret de Mar resp. oblast Costa Brava a přesouvá se jižněji do oblasti Tarragone s centrem v Salou na Costa Dorada. Nové tratě mají celkovou délku 1 341,56 km, z nichž je 358,75 km měřených v 15 rychlostních zkouškách na 8 odlišných trasách. Jsou namixovány z tras z roku 1995 (‘Querol’, ‘El Montmell’), 2001 (‘Vilaplana’, ‘Colldejou’) nebo 2002 (‘Pratdip’, ‘El Lloar/La Figuera’, ‘Riudecanyes’). Asistenční park se nachází v komplexu Port Aventura. Do Salou zavítala Katalánská rallye během ročníků 2001 a 2002.
Slavnostní start je ve čtvrtek 27. října ve 20 hodin na nábření Passeig Jaume I v Salou.
1. etapa – pátek 28. října : celkem 590,93 km (z toho 155,82 km měřených v 6 RZ). Start v 7.15 hod.  – RZ 1 ‘Querol 1’ (25,43 km) – RZ 2 ‘El Montmell 1’ (24,14 km) – Seskupení, Port Aventura (10.46 hod. / 8 min.) - Asistence A (10.54 hod. / 30 min.) – RZ 3 ‘Vilaplana 1’ (28,33 km) – RZ 4 ‘Pratdip’ (28,35 km) – Seskupení, Port Aventura (14.47 hod. / 8 min.) - Asistence B (14.55 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Querol 2’ – RZ 6 ‘El Montmell 2’ - Asistence C (19.11 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíle kolem 21.30 hod.
2. etapa – sobota 29. října : celkem 501,15 km (z toho 134,85 km měřených v 6 RZ). Start v 7.30 hod. - Asistence D (7.30 hod. / 10 min.) – RZ 7 ‘El Lloar/La Figuera 1’ (20,01 km) – RZ 8 ‘Capafonts 1’ (27,54 km) – Seskupení, Port Aventura (11.06 hod. / 8 min.) - Asistence E (11.14 hod. / 30 min.) – RZ 9 ‘Colldejou 1’ (28,48 km) – RZ 10 ‘Riudecanyes 1’ (11,27 km) – Seskupení, Port Aventura (14.12 hod. / 8 min.) - Asistence F (14.20 hod. / 30 min.) – RZ 11 ‘El Lloar/La Figuera 2’ – RZ 12 ‘Capafonts 2’ - Asistence G (18.26 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem  21 hod.
3. etapa – neděle 30. října : celkem 249,48 km (z toho  68,08 km měřených v 3 RZ). Start v 7.30 hod. - Asistence H (7.30 hod. / 10 min.) – RZ 13 ‘Colldejou 2’ – RZ 14 ‘Riudecanyes 2’ - Asistence I (10.11 hod. / 30 min.) – RZ 15 ‘Vilaplana 2’ - Asistence J (12.59 hod. / 20 min.) – Cíl kolem 13.20 hod. – Slavnostní závěr v Salou v 13.30 hod.

Bilance Citroënu
Sébastien Loeb poprvé startoval v Katalásku na Saxo kit car v roce 1999, ale vypadl. Na voze Saxo vyhrál v roce 2001 Super 1600. V roce 2002 za volantem Xsary WRC nedokončil.  V roce 2003 vedl od druhé RZ až do 21., ale k úspěchu mu scházelo 13 sekund. O rok později vedl až do poruchy motoru.
François Duval má 4 účasti : dvakrát na voze Ford Puma Super 1600 (2001/vypadl - 2002/6. Junior) a dvakrát na voze Ford Focus WRC (2003/4. – 2004/vypadl).
Stejně jako na Korsice vysílá Tým Kronos Racing privátní Xsaru s posádkou  Xevi Pons/Carlos Del Barrio. Mladý Španěl má za sebou dvě účasti, vítězství ve skupině N v roce 2003 (Mitsubishi Evo VII), loni vypadl (Renault Clio Super 1600).
Citroën vyhrál na Katalánské rallye v roce 1999 (Ph. Bugalski/J-P. Chiaroni, Xsara kit-car). V roce 2001 Xsara WRC debutuje v mistrovství světa s posádkami Ph. Bugalski/J-P. Chiaroni a J. Puras/M. Marti.

Poslední zvonění juniorů
Citroën má na dosah prvenství také v juniorské klasifikaci, v níž před posledním závodem na Katalánské rallye vede Dani Sordo. Ten zde startoval v roce 2003 (Mitsubishi Evo VII/2. ve sk. N) a 2004 (C2 Super 1600/6. v  A6). Jeho spolujezdec Marc Marti debutoval v Katalánsku už v roce 1993 a nastřádal 11 účastí.
Na voze Citroën C2 pojede také Kris Meeke – startoval v roce 2003 (Opel Corsa/3. v A6) a 2004 (C2 Super 1600/9. v A6/6. ‘Junior’). Jeho spolujezdec Glenn Patterson jede Katalánsko poprvé.
Třetí vůz C2 « sedlá » Conrad Rautenbach - 2004 (Saxo S1600/13. v A6), jeho spolujezdec Carl Williamson startoval v roce  2004 (Clio S1600/ s N. Barrattem vypadli).
Citroën vyhrál titul ‘Super 1600/Junior’ dvakrát: v roce 2001 Sébastien Loeb, v roce 2002  Dani Solà.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Baja Anta da Serra 2005 - Portalegre 500, archiv týmu (podruhé)

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose